• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    sarahkka>> ah tjusiga servetter, smart att ni kan ha dem svarta isåfall, bara ni så.

    pandis>> åh vad skoj att ringen kommit, en stor grej ju.

    MissM>> ojoj ja fullt upp kan man tro, vet vi vad som väntas själva nästa år. vi kommer vara som hökar sen efter bilder från erat.

    Mysifer>> ja lite dilemma där, jag hade nog själv haft svårt att gå på ett bröllop när jag vet att vi inte skulle bjuda tillbaka faktiskt.

  • MsomiMarie

    Halloj! Jag är ju ett nattdjur så jag sitter uppe och läser era inlägg. Tänker som: Vad tidigt ute ni är alla blivande brudar. 2009 har ju nyss börjat...eller är det jag som är för mkt filbunke? Hehe...

    Funderade också på ungefär när man ska planera in bröllopet. Vi har inget särskilt datum eller så. Något förslag?

    Näää,nu blir det sängen! Sov gott!

  • rosesarered

    Ojojoj detdär med att vara hemlighetsfulla har inte lyckats riktigt fullt ut för oss.
    Igårkväll var vi hemma hos svärföräldrarna och sambon ville berätta för dom om vår vinst och att vi planerar att gifta oss sommaren 2010.
    Dom blev nog rätt förvånade men glada. Alltså egentligen så vet jag inte riktigt vad dom tänkte för dom sa nästan ingenting förutom att det var roligt om det blev som vi tänkt på deras mark.
    Kanske bara är jag som överanalyserar
    Det är bara det att det känns så pirrigt för oss just nu då allt blev så verkligt helt plötsligt och planerna börjar ta fart
    bubblat av mig litegrann till min tilltänkta tärna men hon verkar inte så intresserad och dessutom verkar det inte gå så bra för henne i hennes förhållande...

    angående kusiner så kommer vi att bjuda min kusin som gifte sig förra året, vi var på deras bröllop. Men mest för att jag vill bjuda just den kusinen och jag har så få kusiner så vi kommer att bjuda alla mina. Däremot så kommer vi inte att bjuda hans alla kusiner. Det kommer att ta hus i h****** tror vi för vi kommer inte att bjuda hans "närmaste" kusin och hans föräldrar. Mest för att sambon inte har nånsomhelst kontakt med dem och han ogillar kusinen starkt. Ingen av dom har varit intresserade av att hälsa på mig eller prata med mig dom gångerna vi har träffat dom. Så vi ser ingen anledning till att bjuda dom heller.

  • Fenixx

    MsomiMarie>> För att göra dig ännu mer mörkrädd så kan jag meddela att vissa av oss redan hållt till här sen förra året.

    alla är vi olika, vi tex behöver denna tiden för att hitta rätt saker till vårat temabröllop och för att vi måste hinna spara ihop pengar till bröllopet.
    Och speciellt i storstäder så behöver man vara ute i god tid då vissa kyrkor, festlokaler försvinner snabbt.

    och nu är det ju "bara" ett år kvar och då ser jag inget konstigt i att fixa och planera, och vi är ganska många här inne så helt uppe i det blå kan man ju inte vara.

  • Fenixx

    Jo tjejer, vill ni veta en liten smårolig grej? Exakt om 1 år, denna dagen(3feb) får våra gäster sina inbjudningar. bara en liten observation jag gjorde precis. Tänk vad pirrigt det kommer kännas.

  • pandis81

    hihihi så kul att faktiskt kunna reflektera över olika tidpunkter nu.

    Jag beställde smyckena och en plastrong till mannen som har kommit på posten. Ska bara hämta ut dom. Men det gör jag imorgon eller på torsdag.

    Jag känner att jag behöver vara ute i god tid med våran planering just med sparande sidan men sen även att jag är små barnsförälder och jag kan inte sitta varje dag eller kväll och planera då vill jag ha min tid utan att känna mig stressad. Sen har jag suttit här längre än vad vi har planerat. Men just det att känna valmöjligheter tror jag är väldigt viktiga.

    Sen beroende på vilken stad man ska gifta sig i så får man ju vara ute i rätt tid. Vissa kyrkor,lokaler och fotografer så måste man verkligen vara ute i god tid.


    Fenixx skrev 2009-02-03 09:57:54 följande:
    Jo tjejer, vill ni veta en liten smårolig grej? Exakt om 1 år, denna dagen(3feb) får våra gäster sina inbjudningar. bara en liten observation jag gjorde precis. Tänk vad pirrigt det kommer kännas.
  • LoveA

    Hej alla

    Min sambo och jag hade också tänkt gifta oss 2010, i juli närmare bestämt.
    Skulle vara trevligt att få vara med i denna tråd.

  • pandis81

    Välkommen Välkommen.
    Tänkte fråga det samma som mysifer,
    har ni kommit någonstans i planeringen??
    Vart ska ni gifta er??


    LoveA skrev 2009-02-03 10:34:24 följande:
    Hej alla Min sambo och jag hade också tänkt gifta oss 2010, i juli närmare bestämt. Skulle vara trevligt att få vara med i denna tråd.
  • LoveA

    Tack så mycket

    Vi ska gifta oss i Göteborg. Vi har hittat vår drömkyrka, hoppas på att den är ledig någon av lördagarna i juli. Festlokal är antagligen fixad, vi fick svar idag att alla datum vi frågade om var obokade.
    Vi ska ha buffé och öppen bar (dryck hämtas i Tyskland)
    Jag vet vilka jag vill ha som tärnor.
    Resten är under funderingsstadiet.

    Ingen vet något än, det får bli en överraskning. Vi har inte förlovat oss än heller men sambon ska fria någon gång under våren

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5