• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • EllaBellaG

Tack! Är numera(så snart den finns att hämta hos socialstyrelsen)Leg Arbetsterapeut efter 3 års studier i Linköping!

Förövrigt blev det ingen bröllopsmässa i vadstena för mig i helgen, Istället tog jag och sambon tåget till Västervik där vi spenderade 2 nätter på hotell. HAr pluggat arslet av mig sen i november, så det blev ett försenat "jullov".

• mysifer

vi valde helt enkelt vår årsdag, som är den 8 maj och det är en lördag nästa år så det fick bli då

det finns väl både för-och nackdelar med att gifta sig i semestertider. just att det är semestertider är ju bra för att folk är lediga men de kan ju av samma anledning vara bortresta. tror det är viktigt att skicka ut inbjudningarna i god tid så att folk kan planera sin semester och resor och sånt för att kunna vara med på er dag.

• Fenixx

GRATTIS EllaBellaG!! vilket område/personer vill du helst jobba med att hjälpa? vi har ju nära samarbete med arb.terapeueter på mitt jobb som är en eftervårdsenhet.

rosesarered>> vi ska gifta oss i semstertider. det som är viktigt är att man då skickar inbjudningarna lite tidigare så folk hinner planera för semestern och inte ska resa bort just då... en fördel är ju att många är lediga och man förhoppningvis har tur med vädret.
    ni får lotta med datum.

• rosesarered

EllaBella, det är säkert ett roligt och utmanande yrke!
    blir det examensfika nu då?

mysifer,
    jo det är det sambon tror, att alla typ planerar sin semesterresa ett helt år i förväg så att det kanske inte är så klokt att gifta sig i juli.
    men jag var snabb att påpeka att vi isåfall kan skicka sparadatumkort eller liknande.

• mysifer

rosesarered: ja det är ju smart att göra det i år då så att folk vet innan de bokar sina resor och likadant kan planera hur de ska lägga sin semester nästa sommar.

• rosesarered

Jo men vi vill hålla det hemligt för alla förutom närmaste familjen. hmm man får väl hoppas att dom närmaste iallafall prioriterar vårt bröllop framför semesterresan..

ah, vi får ser hur det blir. bara vi två är på plats så lär vi bli gifta!

• Fenixx
    rosesarered skrev 2009-02-02 16:09:36 följande:
    Jo men vi vill hålla det hemligt för alla förutom närmaste familjen. hmm man får väl hoppas att dom närmaste iallafall prioriterar vårt bröllop framför semesterresan..ah, vi får ser hur det blir. bara vi två är på plats så lär vi bli gifta!
    ja man hoppas ju att folk tänker om och isåfall hellre kommer på ens bröllop.
  • Fenixx

jag hade även en idé att kanske skicka save the date tillsammans med julkorten iår.

• EllaBellaG

Tack igen =) Firat med marsipanbakelse!

Fenixx: Jag tycker om att arbeta med det mesta, förutom stroke, där har jag redan "gjort mitt" under tidigare år som undersköterska. Mest gillar jag att arbeta inom LSS, men nu får vi se vart jag hamnar!

Smart idé att skicka ut med julkorten! Det blir ju som en extra julklapp för de som inte vet nåt!

• lillamaa

kikar in lite fort

min granne ska gifta sig den 14 feb så jag har fullt upp med att planera hennes bröllop just nu! haha
    hoppas på att börja hänga här lite mer efter de ;)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5