• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • mysifer

    här inne skrivs det för fullt som vanligt =)

    fick en inbjudan till bröllop i brevlådan idag! himla trevligt och lite överraskande. min kusin ska gifta sig men jag har ett litet dilemma...vi har ju inte tänkt bjuda kusiner på vårt bröllop så om vi går på deras kommer vi inte att bjuda tillbaka.

    hur tycker ni att vi ska göra? ska vi gå eller tacka nej och skicka gratulation via min familj?

  • molnis

    Mysifer: Bruka alltid försöka tänka mig tvärtom..."om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag ta illa vid".

    För mig blir det nej, så skulle nog gått.

  • molnis

    sitter å kikar runt efter bröllopsresa + en billig resa till solen i nov för att få lite sol och energi innan bröllopsbestyren sätter igång på riktigt. Planerar ni bröllopsresor? Vart vill ni åka?

  • fromheretoeternity

    Vi ska åka till Kalifornien och Las Vegas och bila runt lite. Jag bodde i USA som liten och vill gärna visa min man den delen av mitt liv. Det har dessutom alltid varit hans drömresa så det passade perfekt


    molnis skrev 2009-02-02 20:12:38 följande:
    sitter å kikar runt efter bröllopsresa + en billig resa till solen i nov för att få lite sol och energi innan bröllopsbestyren sätter igång på riktigt. Planerar ni bröllopsresor? Vart vill ni åka?
  • molnis

    Oj ser att det blev lite otydligt

    "om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag då ta illa vid mig?" Svar nej!

    Var tvungen att förtydliga=)


    molnis skrev 2009-02-02 20:10:29 följande:
    Mysifer: Bruka alltid försöka tänka mig tvärtom..."om jag bjöd kusinen och de sedan inte bjöd mig..skulle jag ta illa vid".För mig blir det nej, så skulle nog gått.
  • molnis

    Låter jätte kul!


    fromheretoeternity skrev 2009-02-02 20:26:05 följande:
    Vi ska åka till Kalifornien och Las Vegas och bila runt lite. Jag bodde i USA som liten och vill gärna visa min man den delen av mitt liv. Det har dessutom alltid varit hans drömresa så det passade perfekt
  • ettem

    Någon mer här som vill gifta sig 101010...???
    Hur har ni tänkt lägga upp det i såfall, med tanke på att det är en söndag? Och hur långt har ni kommit i planeringen?

  • paradisfågel

    Molnis, så kommer de bli för oss nu också Att vi gifter oss efter 5 års förlovning.. När de gäller bröllopsresa så har vi tänkt oss o ha två.. För har sett på två av mina jobbarkompisar som båda gift sig förra året att de va väldigt trötta och överväldigade efteråt så vi tänkte satsa på att ta en sista minuten lr nåt sånt till ex grekland en vecka för o få tid att varva ner.. Sen ett halvår senare när namn och sånt har gått igenom åka på en karibienkryssning som "riktig" bröllopsresa


    Mysifer, svårt de där! Enligt etiketten så måste man ju inte bjuda kusinen för att man har blivit bjuden på deras.. 


    Ellabellag, va kul att ni ska åka o kolla! Se till att ta bilder när ni är där så ni kan kolla i lugn och ro senare också!


    Fromheretoeternity, de låter härligt!


  • mysifer

    molnis: det var smart. just med kusiner, om vi nu skulle bjudit dem, så resonerar jag nog mest som så att det är vårt val att bjuda dem men känns inte helt nödvändigt att bli bjuden tillbaka. då är det annorlunda med nära vänner, där hade det nog inte känts lika okej att bjuda dem och sen inte bli bjuden tillbaka faktiskt.

  • molnis

    Närmaste vännerna är ju lite skillnad. Vi har ett par som är gemensamma vänner som vi mest träffar på fester osv men har ju vart så de senaste 7 åren eller något så vi tänkte bjuda dem. Men hört att de också planerar bröllop och har ingen aning om de kommer bjuda oss. Men skulle helt förstå om de ej gjorde de. Hoppas bara inte dom känner det jobbigt om de nu inte bjuder oss å vi bjuder dem..hm


    mysifer skrev 2009-02-02 22:10:08 följande:
    molnis: det var smart. just med kusiner, om vi nu skulle bjudit dem, så resonerar jag nog mest som så att det är vårt val att bjuda dem men känns inte helt nödvändigt att bli bjuden tillbaka. då är det annorlunda med nära vänner, där hade det nog inte känts lika okej att bjuda dem och sen inte bli bjuden tillbaka faktiskt.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5