• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    exakt, då hinner folk lägga datumet på minne inför semestrarna med tänkte vi. för inom vissa yrken så bestämms ju semestern redan nu i februari.
    om du gillar rimverser så har jag en rolig jag kan skicka om save the date i julkort.

  • paradisfågel

    Grattis Ellabellag!


    Haennish, hade tänkt inboxa mitt nummer till dig innan, men blev aldrig av..


    Rosesarered, vill ni fortfarande vara lite hemlighetsfulla kan ni ju skicka ett annorlunda save the date-kort.. Att ni skriver att ni planerar en fest som sent kommer glömmas som de inte kommer vilja missa..


     


  • pandis81

    Rosesarered: Det var ju extra roligt att ni van då eftersom ni ändå hade pratat om det och kollat hennes hemsida. Det var roligt.

    Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar med julkorten iår. Vi valde dag 24/4-2010 det är det datum som är närmast våran förlovningsdag. 26/4 och nästa år är det 10 år vi firar som förlovade så därför valde vi det datumet. Sen är den 26/4 mannens födelsedag. Så då brukar vi fira helgen efter eller innan och skickar vi dom med julkorten så blir det 4 månader innan och jag tror det räcker.

    Fick idag ett telefonsamtal som gjorde mig väldigt glad.
    Jag har ju varit inne och kollat i butikerna för att leta efter min ring som jag har i galleriet men som inte har funnits i butiken. Nu ringde dom idag och sa att dom hade fått in min ring i rätt storlek gissa om jag blev glad.

    Så nu kan jag åka in nästa vecka för att köpa min ring. Eftersom det är vitt guld så är det ju lätt att ändra storleken om det skulle behövas. Så nu har jag snart min ring. ååå vad jag är glad.

  • maj2010

    Vi har inte bestämt exakt datum än. Vi förlovade oss 1 maj ifjol och tänkte först gifta oss i augusti -09. Men så drog lägenhetsjakten ut på tiden och vi ville ta en sak i taget, så vi bestämde oss för att skjuta upp bröllopet till våren 2010. Det kostar ju en del också, men nu när vi bara har en hyra att betala kan vi lägga undan mycket mer varje månad.

    Vi funderar på 15 maj. Det är lördagen efter Kristi himmelsfärd, så det passar bra om familj och vänner från Finland vill ta ut en klämdag och stanna lite längre när de ändå ska flyga hit. Vi kunde ju ta det under semestertider också, men jag vill inte vänta så länge :)

  • molnis

    Vi hade sagt att vi skulle gifta oss efter 5 års förlovning vilket var förra året. Annars hade ju 10 år ihop som det är i år varit rätt bra men nu blir det ju nästa år=) Men vi funderade lite på årsdagen i mars men sedan ville vi ha lite mer vår. Så sa april blir bra för då blir det inte för nära sommaren. Så kikade vi i allmenackan å tänkte hm den 17e ser bra ut=)

    Så tog ett datum som nästa år låg på en lördag. Blir ju bara ett nytt datum att fira=)

  • sarahkka76

    pandis: vad roligt att ni kan få tag på ringen Kul att kunna få det man vill ha!

    Nu har vi skickat efter servetterna Viska ha max 50 gäster och det fanns bara 48 i den färgen vi skulle ha, så vi beställde 2 i svart ifall att, för då kan vi två ha de svarta till skillnad från gästerna. Bilder finns i mitt galleri för den som vill titta.

    En fråga, ska vf vara med på brudskålen eller middag? Har läst i bordsplaceringen att de ska sitta i honnörsbordet. Det hade jag inte räknat med direkt.

  • EllaBellaG

    Ja, skicka gärna ett rim :)

    Ska eventuellt åka och titta på vårt tilltänkta bröllopsställe om 2 veckor. Trodde inte jag skulle få möjlighet till det förren till sommaren. Men nu fick jag lite tid över! Toppen! Kanske fått bokatlagom till allahjärtansdag! :)

  • MissMijah

    Hej flickor! Hinner inte läsa ikapp eller skriva nåt speciellt.
    Kom nyss hem efter en heldag med jobb och powerwalk, solning och nu håller jag på att tvätta och pysslar emd inbjudnigskorten som snart är klara för att skickas!

    och har mkt att göra denna veckan. för på onsdag kommer min ena brudtäna hit, min allra bästa vän och ska bo tills på söndag.
    på lördag ska jag hålla fördelsedagsfest. så det kommer en massa folk i helgen. så jag har mkt att dona med, med städ och förberedelser för festen.

    hoppas att ni alla har det bra!

    pandis: vad härligt med ringen gumman!

    kramar

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5