• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    Har varit lite nervös då jag inte hört från riddargruppen på länge för jag hade frågat lite mer just för att dubbelkolla just med rätt datum osv
    men nu äntligen hörde dem av sig och det är rätt helg så nu är det fritt fram för oss att boka festlokalen.

  • sarahkka76

    Vad flitiga ni är allihopa!

    fenixx: det var ett bra pris tycker jag. Grattis till festlokalen

    missmijah: ja, det vill jag se, jätte spännande!

    Vi var och titta på vår lokal för andra gången och vi har bestämt oss för den. Vi ska sätta ihop meny och be om offert och sen är det bara att boka Vi är såå nöjda

  • Fenixx

    vad skönt att ni är så nöjda sarahkka!

    jag har precis mailat iväg om bokning för festlokalen, känns pirrigt hihi.
    men har varit i kontakt med dem förut och även träffat ägaren, som var kanonbra!
    och dem har nära kontakt med lokala ställen som ordnar med fint vilt till middagen, lokalodlade grönsaker osv, kommer bli mums.

  • sarahkka76

    fenixx: ja, det känns jätte bra, vi får mkt för pengarna. Sen får man se vad det landar i slutändan men vi vet att et blir billigare än ngn annan stans vi har tittat.

    Spännande! Tycker att det är jätte viktigt att det klickar men personalen, det är i deras händer man lämnar över den stora dagen.
    Vad lyxigt det låter

  • Fenixx

    ja själva stället är väldigt enkelt så. men läget och utsikten är kanonfint och personalen jättetrevlig och kockarna tydligen kända där runtom för sin matlagning osv, så vi hoppas detta kommer bli som vi hoppas med allt.

  • EllaBellaG

    Jättefin tiara! Blir riktigt pysselsugen.

    Vi har gett upp planerna på ett hemligt bröllop. Fast vi kommer inte säga något officiellt innan inbjudningarna skickas ut. Det betyder att jag kan säga lite mer här :)
    Någon gång i September 2010 blir det bröllop!

    Igår fixade jag med inbjudningskort! Har inte hittat några som jag tyckte passade mig och sambon, så jag formgav egna i photoshop. De är i A5 och ska vikas på mitten så det blir 4 "sidor". Ska hitta något fint papper att trycka dem på och fina band att knyta runt. Ska lägga upp dem i galleriet. Fast tänk på att det bara är utkast! Kom gärna med kommentarer. Sambon hade en tanke att byta ut bilderna mot riktiga pressade. Hmm tål att tänkas på.

    Har en liten fundering till. Jag har hittat min ring:
    www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=37&id=161&sida=Schalins%20Europa%20Exklusive

    Sambon vill bara ha en ring, men är inte helt nöjd med sin förlovningsring och vill byta den. Helst mot en i titan. Är det konstigt om vi har helt olika ringar?

    Eventuellt bröllopsmässa i Vadstena i helgen! :)

  • Humlan66

    Tjena tjejer

    VAD SVÅÅRT det är att bestämma en plats ( kyrka & festlokal ) där vi ska gifta oss Åh vad jag lämngtar tills vi har bestämmt det så man kan börja planera resten på riktigt sen

    Börjar drömma om slottsmiljöer lixom. kan ju bara tänka mig vilka fina foton det kan bli i en sån miljö hihi. Ni ska veta att jag är oboligt romantikst av mig ;) Å ja m2b VILL att det ska vara nära vatten men hur 17 får man ihop det här ?? Nu måste vi ju inte gifta oss på våran egen ort även om det är lättast men det gör det ju kanse lite lättare eller *L* hmm

    jag blir GALEN snart haha

  • sarahkka76

    EllaBella: det låter som ett bra alternativ Jag ser inte ditt galleri så jag kan inte kika....
    Länken verkar inte fungera heller

    humlan: vilken stad bor ni på? Ska ni ha kyrkligt eller borgerligt?

  • Tinzi

    hej hopp...om 20 min ska jag boka kyrkan. Hoppas det går trots att det är ett tag kvar.

    Vill så gärna ha det gjort då det känns mer "på riktigt" då :)

    Fler som bokat?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5