• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • JosieJose

Vad tråkigt att du inte fick jobbet! Hoppas någonting annat kommer upp snart!

Fenixx skrev 2009-01-27 11:28:24 följande:
    pandis>> hoppas du får jobbet!! själv fick jag reda på igår att jag inte fått jobb jag hade sökt och som jag verkligen trodde på, så blev himla besviken.nu är det bara en liiten chans att jag kan få en annan tjänst i samma hus, men vi får väl se..suck.tur man fått massa bra besked inom bröllopsplaneringen iallafall med hyra, buss, lokal, riddarna ialalfall.
  • JosieJose

Vi räknade lite på vad det kan komma att kosta, då jag fick en prislista från en bröllops fixare från Zakynthos.
    Med ALLT (hoppas jag verkligen) medräknat och inkluderat (hela bröllopet, middag för 40 gäster, vin,transport, hotell 2 veckor (oss två), flyg, klänning, hans kläder etc etc..)
    Så blev det lite drygt 6000 Euros (det är väl ca 60 000 kr?) Då har jag räknat på de högsta siffrorna för allting så att jag skulle se vad det kan bli max. (klart att det kan bli mer, man för detta får vi allt vi vill)

Jag hade inte riktigt velat lägga så mkt men det är ju bra att börja någonstans och att veta...

EllaBellaG skrev 2009-01-26 15:25:42 följande:
    JosieJosie: Vad spännande med grekland! Skriv gärna vad det kommer kosta ungefär. Är lite nyfiken på vad det kan gå på at gifta sig utomlands.Tinzi:Hoppas det gick fint med bokningen!
  • JosieJose

Om ni bor i Stockholm kan jag rekommendera en catering firma aom vi använder på jobbet. Vet att de har en fest våning och kanon bra mat och jätte trevliga!!

MV85 skrev 2009-01-27 09:49:18 följande:
    Svårare att hitta en lokal och en bra cateringfirma... Underbart om man kan hitta en cateringfirma som hyr ut lokal Men men.. återstår att se!
  • Humlan66

är det någon här i tråden som har beställt tryckta sevetter och inbjudnings kort från nått annat ställe än calligraphen?

Tycker dom är så dyra

• källerudd
    Augusti2010 skrev 2009-01-26 21:01:49 följande:
    källerudd: Ring och kolla ang. prästerna, jag gjorde det idag, vi ska inte heller ha vigsel i kyrka, dock kyrklig ceremoni. Dessutom kommer det vara utanför våran hemförsamling, blir en liten tripp på 4-5 mil för prästen. De kunde såklart inte boka in något redan nu, beror ju på vilka präster som tjänstgör det datumet vi gifter oss och vilka som har semester. Jag ska återkomma i början av 2010. Men det var jätteskönt att få svar på alla konstiga praktiska frågor, och få höra att det kommer ordna sig på något sätt även om vi inte kan spika en präst just nu.Och de verkade inte tycka att jag är knäpp =)För övrigt har vi bokat festlokal och catering. Ska boka vigsellokal imorgon, var tvungen att kolla prästgrejen först. Vet ungefärligt färgtema, ungefärlig gästlista och hur vi vill ha det i stora drag. Har börjat snickra lite smått på festprogram (enbart för att jag satt ensam en lördagkväll och inte hade något bättre för mig...)
    hehe ja man kanske skulle göra det då...Vi har ungefär samma premisser med den präst som kommer viga oss...Lokal har vi redan på sätt och vis, maten har vi inte diskuterat så noga än...men vi vill ha någon typ av grillbuffé, så där mitt i sommartid vid vattnet, goda sallader och grillat kött... :) Färgtemat är väl det jag klurar på mest just nu, det är svårt det här...men känns inte som det är någon panik än heller, men skönt att vara ute i god tid så man kan fundera...
  • sarahkka76

fenixx: spännande!! Tråkigt att du inte fick jobbet du ville ha, man blir verkligen besviken. Hoppas du hittar ngt annat snart.

pandis: nu har du haft det motigt ett tag nu så jag håller tummarna får att trenden vänder nu med din intervju

Vi har bestämt mat och dryck och ska maila iväg det så vi kan få offerten. Vi räknar med 50 personer, vi är nu 44 men vill ha lite marginal.

• Bluebride

jag kan nog bara säga juni 2010 för vår del sen får vi se om det kan bli något

• pandis81

Tack så mycket..
    Ja det tycker jag verkligen att det har varit. starten på det här året kunde ha varit mycket bättre. Men jag hoppas också att det vänder nu. Meddelar er alla imorgon när jag har kommit hem från intervjun hur det har gått.

sarahkka76 skrev 2009-01-27 14:05:57 följande:
    fenixx: spännande!! Tråkigt att du inte fick jobbet du ville ha, man blir verkligen besviken. Hoppas du hittar ngt annat snart.pandis: nu har du haft det motigt ett tag nu så jag håller tummarna får att trenden vänder nu med din intervju Vi har bestämt mat och dryck och ska maila iväg det så vi kan få offerten. Vi räknar med 50 personer, vi är nu 44 men vill ha lite marginal.
  • maj2010
    pandis81 skrev 2009-01-27 14:31:54 följande:
    Tack så mycket.. Ja det tycker jag verkligen att det har varit. starten på det här året kunde ha varit mycket bättre. Men jag hoppas också att det vänder nu. Meddelar er alla imorgon när jag har kommit hem från intervjun hur det har gått.
    Jag håller tummarna för er i jobbsökandet!

Själv har jag haft en rörig dag på jobbet och känner mig helt mosig. Då är det inte helt fel att komma hem till en sambo som håller på och lagar middag :) Och dessutom har han bokat en visning på lokalen vi funderar på. Nästa helg ska vi dit och kolla. Har fått höra ännu mera gott om stället från vänner, så nu håller vi tummarna för att det ska kännas rätt. I så fall bokar vi!
  • MissMijah

Lycka till therese! du kan väl smsa mig efter intervjun gumman? puss o kram!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5