• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    Hej tjejer.

    Jag har en fråga till er.
    Det var ju en tjej i våran tråd som kallade sig svartvitabruden
    vet ni var hon har tagit vägen.
    Jag skulle köpa bubblor av henne men när jag skickar meddelande till henne här så står det bara fel och användaren finns inte kvar.
    Men jag har haft henne på msn också men hon har inte varit inne på länge.
    Jag har betalat för bubblorna men inte fått dom än.???
    Tycker att det verkar misstänktsamt nu när jag inte får något svar.
    Men vet ni något har hon bytt nick eller vad??
    Så typiskt nu när man ändå har det knapert och verkligen behöver all hjälp man kan få. Så verkar det som om man blir snuvad på pengar och varor.??

    hmmmmm

  • Tokisen

    Pandis
    fy va dålig stil om det e så, hoppas bara hon inte haft tid att vara här eller nått.

  • rosesarered

    Hej och välkommen EllaBella eller ska jag kalla dig för Marge Simpson kanske hehe
    Vi har varit förlovade sedan våren 2007, eller rättare sagt februari 2007 då min kära friade
    har dessutom hängt här sedan dess,oops..
    så vi uppfyller absolut inte ettårsregeln men det är väl knappast så viktigt med att ha det traditionellt längre. Våra skäl är främst ekonomiska, jag studerar och är färdig till sommaren 2010. Sen är vi ganska unga båda två också.

    Har också funderat över vart svartvitabruden tagit vägen! hon hade ju problem med sitt användarkonto, kan vara nåt sånt kanske. eller i värsta fall kanske något har hänt och bröllopet är inställt. Bara spekulationer från min sida..

    tråkigt med bubblorna!

  • pandis81

    Jag tror inte att det är inställt, men det kan ju vara något med hennes konto.

    Ja jag tycker också det är tråkigt men ska försöka få tag på henne på något sätt.

  • rosesarered

    När man söker på henne så står det att ingen användare finns så det ser ju ut som att hon avslutat sitt konto här. Om hon bytt nick så borde hon ha kontaktat dig själv tycker jag. Du kan ju alltid höra med en moderator här och förklara läget.

  • molnis

    När vi förlovade oss var vi (eller jag) unga och hade ingen brådska med bröllop utan såg förlovningen som en stor grej. Vi hade inte alls bröllop i tankarna då utan sa om 5 år. 5 år var förra året=) Men vi kände ej att det var dags då heller, bröllop kostar ju en del å vi har prioriterat resor, inredning osv lite mer. Men nu insåg vi väl att det snart kanske blir dags för barn osv. Har aldrig vart noga med att gifta oss innan barn men eftersom det är en hel del å planera och vi gärna går in för sånt här eftersom det är kul kändes det bättre.

    Men det var också att vi hittade ett ställe som kändes perfekt för oss som satte igång det hela nu innan jul. Så vi bestämde oss för april nästa år för att kunna spara ihop utan att behöva ha det knapert under tiden.

    Så det blir nästa år och då vi vart tillsammans 11 år och förlovade 6,5 år.

    Jag är 26 i år och han 31.

    Så det blir nästa år så vi hinner


    EllaBellaG skrev 2009-01-18 18:43:23 följande:
    Tackar! Kul att kolla runt och se vad alla andra har för tankar! Väldigt skönt att ha gott om tid på sig, men samtidigt lite frustrerande att det känns så långt bort! Min anledning att "giftemål inom ett år efter förlovningen" inte funkar är pågående studier och därmed bristande ekonomi. Vad är era anledningar?
  • pandis81

    mmm jag ska göra det och jag ska även försöka kontakta henne på msn igen.
    Så får vi se vad som händer. Men visst verkar det skumt


    rosesarered skrev 2009-01-18 20:05:03 följande:
    När man söker på henne så står det att ingen användare finns så det ser ju ut som att hon avslutat sitt konto här. Om hon bytt nick så borde hon ha kontaktat dig själv tycker jag. Du kan ju alltid höra med en moderator här och förklara läget.
  • Augusti2010
    EllaBellaG skrev 2009-01-18 18:43:23 följande:
    Tackar! Kul att kolla runt och se vad alla andra har för tankar! Väldigt skönt att ha gott om tid på sig, men samtidigt lite frustrerande att det känns så långt bort! Min anledning att "giftemål inom ett år efter förlovningen" inte funkar är pågående studier och därmed bristande ekonomi. Vad är era anledningar?
    Måste man ha en anledning för att inte gifta sig inom ett år efter förlovning? Vår förlovning var en "vi ska gifta oss någon gång inom en överskådlig framtid-förlovning" och inte en "vi ska gifta oss inom ett år-förlovning". Det där med att giftermål ska ske inom ett år ser jag ungefär som att man inte får ha röd klänning på ett bröllop. Lite förlegat och praktiserat endast av en del. Dessutom hade det inte funkat för oss har vi märkt i efterhand, stället vi vill ha till festen är helt fullbokat varje sommar nästan mer än ett år i förväg. Då ska man alltså boka det först, sen förlova sig för att hamna inom "ett års-gränsen"? Nej, det hade känts märkligt.
  • Humlan66

    Är det fler än jag som är pissless på att BT inte funkar kvällstid .så svårt att komma in. ofta får man upp *sidan kan inte visas* Gaaah.. blir galen

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5