• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • frostbrud

    Hej!
    Tänkte om jag får haka på er tråd...
    Jag ska gifta mig på nyårsafton 09, alltså nästan 2010=)
    Det är så kul att få diskutera bröllop med andra i samma situation=)

  • haennish

    sarahkka: en sån inbjudan har jag faktiskt sett. Det var ett rätt ungt par och de hade spelat in en liten film när de satt i en soffa och berättade att de skulle gifta sig och hur mycket de älskade varandra. Den var så fruktansvärt personlig och mysig och man såg verkligen hur kära de va! Sen kom informationen skriven i slutet så att man uppfattade alla detaljer... Verkligen en bra idé tycker jag. Och visst finns det kanske några äldre på bröllopet, men hur många unga finns det inte som verkligen skulle uppskatta en sån här inbjudan? Man skulle ju kunna göra en skriftlig till de allra äldsta annars...

  • Fenixx

    frostbrud>> såklart du får vara med oss här inne. gillar ditt nickename. har ni bestämt er för något mer med eran stora dag med vart, färgtema osv förutom datumet?

    här inne är vi nyfikna och älskar bilder.

  • haennish

    Vi ska ha ett traditionellt honnörsbord men sen ska vi va sätta ihop folk som vi vet kommer ha det trevligt tillsammans. De bröllop jag varit på har haft rätt dåliga bordplaceringar och många satt tysta eller såg obekväma ut. Helst skulle jag vilja ha runda bord och om man då sätter två-tre väldigt pratglada människor vid varje bord tror jag att det aldrig blir en pinsam tystnad. Sen tycker jag inte att det gör nåt om par sitter bredvid varandra eller så. Jag vill ju att man ska minnas vilken bra fest och god mat det va på festen, inte vilken fruktansvärt tråkig bordsgranne man hade...

  • MissMijah
    Fenixx skrev 2009-01-13 12:49:06 följande:
    hade varit en syn för gudarna du hahahha
    haha du är la för rolig! man ser det man vill se
  • haennish

    Förra bröllopet jag va på satt jag mittemot toastmastern och jag tänkte att det nog skulle bli väldigt trevligt med någon så pratglad person. Men det första han frågade var hur länge jag hade varit gravid, och eftersom jag inte va det så blev det väldigt obekvämt hela festen.. haha Nu efteråt kan jag skratta åt det, men då ville jag bara åka därifrån typ. Jag hade en liten babydoll klänning som gör att vem som helst skulle se lite gravid ut och sen va jag chaufför så jag drack vatten...men vem frågar nåt som om man inte är säker? haha

  • MissMijah
    haennish skrev 2009-01-13 13:11:52 följande:
    Förra bröllopet jag va på satt jag mittemot toastmastern och jag tänkte att det nog skulle bli väldigt trevligt med någon så pratglad person. Men det första han frågade var hur länge jag hade varit gravid, och eftersom jag inte va det så blev det väldigt obekvämt hela festen.. haha Nu efteråt kan jag skratta åt det, men då ville jag bara åka därifrån typ. Jag hade en liten babydoll klänning som gör att vem som helst skulle se lite gravid ut och sen va jag chaufför så jag drack vatten...men vem frågar nåt som om man inte är säker? haha
    nej men vilket pucko!

    haha hur tänker en del ibland. man måste ju VETA innan man börjar fråga!
  • Fenixx

    oj vilken jobbig situation att behöva stå ut med honom sen i flera timmar till. väldigt klantigt´av han!

  • maj2010

    Bordsplacering ja... Jag tror på att sätta folk som känner varann eller åtminstone har en del gemensamt nära varann. Som gäst hade jag i alla fall velat ha det så. Problemet blir våra föräldrar - både hans och mina är skilda och våra pappor har hittat nya kvinnor. Hur gör man då? Ska man över huvudtaget bjuda pappas nya om de "bara" är särbo? Känner ju knappt människan, men vill inte såra någon.

  • Fenixx

    jag tror nog ändå det bästa är att bjuda hans nya, dem är ju ändå ett par.
    vet att sambons bror och fru hade det dilemmat vid deras bröllop då hans föräldrar gått isär och träffat nya(mamman hade flyttat in med sin nya och deras pappa var/är särbo med sin). och dem knappt kände deras nya..men dem bjöd deras nya ändå och det gick faktiskt bra, alla var trevliga och dem satt lite ifrån varandra så.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5