• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Tokisen

Hej hej!
    Jag kommer nog inte att skriva så mycket här på en vecka eller två, jobbar så ininibombens mycket.
    Och när jag inte jobbar så sover jag, jippi vilket liv jag verkar ha.
    Hoppas ni har d bra iallafall.

• sarahkka76

paradisfågel: ja, det är en rolig idé men som du säger så måste man ha ha vanliga kort till de som inte har tillgång till dator och dvd.

Men så hemskt! Hur reagerade tanten?

Välkomna alla nya!

maj2010: vi ska också gifta oss borgerligt och vi ska också göra den mer personlig. Man får kolla med vigselförrättaren vad som gäller, det är lite olika det där. Vissa vill köra sitt och sen dra och då får man fortsätta själv, andra tillåter att man lägger in mer mitt i alltihopa. Jag var på ett bröllop där ceremonin hade musik och de sade sina löfter till varandra.

JL2B: vad roligt, grattis! Jag ska också frga enbekant som är jätte duktig och som har fotograferat på bröllop innan. Förhoppningsvis får jag ett bättre pris

• Leilani

Berglindström: Låter jobbigt det där. Man tycker ju att de ska ha förståelse för ditt liv och dina barn. Det enda som en utomstående kunde ha reagerat på var att du bodde kvar ett tag men folk lägger sin näsa i blöt allt för många gånger och drar allt för många slutsatser utan att vara insatta i frågan tyvärr.

välkommen hit Frostbrud, bride in leather och MV85! Många nya idag :P

• maj2010

Vi ska nog inte blanda in den officiella vigselförrättaren i vår privata ceremoni alls. Vi kör den korta varianten i rådhuset för att få det juridiska undanstökat. Har redan kommit överens med min "extrapappa" (som jag känner sen jag spelade teater i tonåren) om att han ska hålla i trådarna på ceremonin sen. Och min bästa kompis som ska vara tärna ska också sjunga solo. Jag får gåshud bara jag tänker på det...

• sarahkka76

Är det bra att du får gåshud hoppas jag, och inte att hon inte sjunger bra

• pandis81

Hej tjejer.

jag har funderat på en sak.
    Jag tror nog faktiskt att det kan bli billigare att beställa än att använda det materialet som jag har gjort men samtidigt så gillar jag dom jag har gjort.

usch jag vet inte vad jag ska välja. dom jag har gjort själv eller färdiggjorda från calligraphen.

jag lägger ut några som jag har hittat som jag tycker om så kan ni väl säga vad ni tycker är finast.

• maj2010

Haha, det är definitivt bra. Hon är rätt blyg och ovan att sjunga inför publik, så jag är otroligt glad att hon vågar. Får bara hoppas att vi klarar oss utan att börja storböla båda två...

sarahkka76 skrev 2009-01-13 20:34:54 följande:
    Är det bra att du får gåshud hoppas jag, och inte att hon inte sjunger bra
  • MV85
    pandis81 skrev 2009-01-13 20:39:10 följande:
    Hej tjejer. jag har funderat på en sak. Jag tror nog faktiskt att det kan bli billigare att beställa än att använda det materialet som jag har gjort men samtidigt så gillar jag dom jag har gjort. usch jag vet inte vad jag ska välja. dom jag har gjort själv eller färdiggjorda från calligraphen. jag lägger ut några som jag har hittat som jag tycker om så kan ni väl säga vad ni tycker är finast.
    Det beror helt på var man beställer ifrån. Jag vet inte vad de tar på calligraphen, men jag hittade ett ställe på nätet där vi kunde beställa ALLT (inbjudningar, placeringskort, tackkort, program till kyrka+fest och menyer) till 100gäster (50 inbjudna+respektiven) för ca 2000:- och få det i den färg vi vill ha o allt... Vet inte riktigt vilken kvalitet det är på pappret bara, så ska beställa en provgång med bara några få så man får se det... priset var så mycket lägre än de andra vi hittat...
  • sarahkka76
    maj2010 skrev 2009-01-13 20:45:25 följande:
    Haha, det är definitivt bra. Hon är rätt blyg och ovan att sjunga inför publik, så jag är otroligt glad att hon vågar. Får bara hoppas att vi klarar oss utan att börja storböla båda två...
    Hahaha ja, jag vet inte själv hur jag ska hålla mig från det
  • pandis81

Okej det låter ju jättebra..
    vad va det för sida???

Nu har jag lagt upp några olika inbjudningar som jag kan tänka mig.
    Ni kan väl kolla på dom och så den på våran egna som jag har gjort som ligger sen innan.
    Vilken tycker ni bäst om????

MV85 skrev 2009-01-13 20:46:04 följande:
    Det beror helt på var man beställer ifrån. Jag vet inte vad de tar på calligraphen, men jag hittade ett ställe på nätet där vi kunde beställa ALLT (inbjudningar, placeringskort, tackkort, program till kyrka+fest och menyer) till 100gäster (50 inbjudna+respektiven) för ca 2000:- och få det i den färg vi vill ha o allt... Vet inte riktigt vilken kvalitet det är på pappret bara, så ska beställa en provgång med bara några få så man får se det... priset var så mycket lägre än de andra vi hittat...
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5