• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • sarahkka76

    paradisfågel: skiva med kort som tackort är en jätte bra idé!
    Jag funderade på inbjudningskort på dvd, är det ngn som har hört talas om det i sverige? Såg en igår på engelska, rätt fyndigt faktiskt.

  • berglinlindström

     


    sarahkka76 skrev 2009-01-13 11:08:29 följande:
    berglindström: Varför har de tagit avstånd om man får fråga? Är det frågor om bröllopet?

    2003 i december så vart jag misshandlad kraftigt av exet jag gjorde polisanmälan och det vart rättegång och han vart dömd i 6 månader till samhällstjänst.Det vart slut samma kväll som jag vart misshandlad jag sa det inför polisen som hämtade honom men jag hade ingen stans att bo och hos daniel (sambon min) kunde vi inte bo hos för han hade en liten lägenhet bara 2 rum och kök och med 3 barn det går inte at bo där så jag bodde kvar hos exet tills jag fick lägenhet det tog ca 1½ år och släkten och vännerna fattar inte varför jag hyrde ett rum av exet.Men en sak är säker efter denna misshanden så är vi bästa kompisar (jagv vet att det låter sjukt) och han är glad att jag och daniel vart ihop 2004 agusti och efter det så har jag inte hört nåt från halva släkten och nästan alla minna vänner försvann med.
    släkten tycke att man ska tåla allt om man har barn ihop.
    Fråga på bara om ni undra nåt

  • Fenixx

    sarahkka>> fräck idé som inbjudan, men då kanske man ska ha i åtanke att ens äldre släkt kanske inte har dvd hemma?

    hur ska ni göra med era placeringskort, finns ju många fina varianter?
    våra ska vara som små scrolls med läderband knuten runt och så deras namn på.(sen om dem kommer på att öppna schrollen så kommer deras "hobbit"-namn stå inuti.) ska man ha tema så får dem stå ut med sånt. haha

  • sarahkka76

    berglindtröm: ja, det är svårt för alla att veta vad som är det bästa att göra och hur man reagerar. Det är synd att det slutar på det här sättet ibland, man behöver trots allt sin familj och vänner. Jag tycker att du ska skippa den traditionella bordsplaceringen, bättre att sätta folk som är likasinnade nära varandra så att middagen får lite liv

    fenixx: ja, du har en poäng där. Attans! Men dator kanske? Vi har bara min sambos morföräldrar som är äldst annars är de näst äldsta i våra föräldrars generation. De har
    Vi ska plasta in små kort med gästens namn, en bild på oss tillsammans och ett litet barncitat om kärlek och äktenskap. Vi ska göra ett litet hål och trä igenom ett fint band och knyta runt servetten som ska ligga på tallriken.

  • Fenixx

    ja är det bara nån enstaka som inte har så kanske dem kan låna nåns och kika.

    fin idé med placeringskorten. är verkligen mycket beslut och saker som ska fixas.

  • sarahkka76

    Ja, jag kan inte sova på nätterna av alla ideer man vrider och vänder.

  • Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-01-13 12:32:08 följande:
    Ja, jag kan inte sova på nätterna av alla ideer man vrider och vänder.
    ja man blir ju helt snurrig i huvudet ibland. ligger ofta och funderar innan jag somnar.
    ett varningsex, på jobbet i våran schema-pärm fick jag för mig att det stod "brud-övning", men stod egentligen "brand-övning"
    jag är gött skadad...
  • berglinlindström

    sambo sa vid lunchen att vi kunde ha bordet som på dopet och då ser man alla och på ena kortsidan sitter vi och den andra  barnen sen får dom plasera sig som dom vill.
    jag ska lägga in et foto senar idag så ni fattar vad jag menar det är så svårt at beskriva.

  • sarahkka76
    Fenixx skrev 2009-01-13 12:38:02 följande:
    ja man blir ju helt snurrig i huvudet ibland. ligger ofta och funderar innan jag somnar. ett varningsex, på jobbet i våran schema-pärm fick jag för mig att det stod "brud-övning", men stod egentligen "brand-övning"jag är gött skadad...
    tur att du upptäckte det så att du inte dök upp med klänning och bukett
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5