• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • rosesarered

    Men vad typiskt. Jag har en ganska bred förlovningsring så jag vet inte om den passar med till exempel solvind..kanske skulle krävas lite justeringar. Ja om man ska köpa innan 1 februari så blir det ganska bråttom. Risken finns att man ångrar sig. Iallafall jag som är så velig. Dessutom så har vi inte råd just nu att köpa ringen så det får väl bli i vanlig affär då.

    Tack för infon fenixx!

  • berglinlindström

    rosesarered- vi kommer at ta det bara vi på däck sen dagen efter så står det i tidningen för vi kan inte ta den dagen pga daniels mamma kör oss til båten (typiskt när man inte har körkort) samt min kusin ska med oxså men vi kommer att sicka sms senare när nån upptäkt ringarna som nog blir barnen som gör.

    sen kommer vi att öppna förlovningsidan här innan vi åker och sicka till vännernas och släkt e-post

  • rosesarered

    Det var en kul idé att skicka länk till förlovningssidan!
    vi hade vår annons nån vecka efter att vi förlovat oss så det var mest halvbekanta som fick reda på det via annonsen.

  • Tokisen

    Hej hej!
    får jag oxå vara med, vi ska gifta oss i 31 juli 2010 e d tänkt.

  • Humlan66
    Leilani skrev 2009-01-11 11:47:23 följande:
    välkommen maj2010. Jag tycker inte alls du måste bjuda alla kusiner för att du bjuder en. det är din dag så dels måste man ju tänka på ekonomin för de flesta har ju ett begränsat antal för att det kostar desto fler man är tyvärr. sen så måste du och din m2b bara bjuda dem som ni faktiskt absolut vill ha där. Jag har tex valt att välja bort några av mina ingifta syskon då jag inte umgås med dem trots att de funnits i mitt liv i 20 år medan jag väljer att bjuda min ingifta systers mamma och för mig räknas hon till familjen.... Jag har absolut ingen lust att bjuda folk som jag känner är ansträngande för mig att umgås med då jag vill ha så lite press på mig som möjligt på min bröllopsdag
    Ja då skulle man skita i att bjuda min syster d¨;) men då tar det hus i helvete *s*
  • Humlan66
    maj2010 skrev 2009-01-11 12:08:33 följande:
    Jag kanske bjuder en faster med familj som jag faktiskt tycker om och skiter i om de andra blir sura. Eller så blir det ingen släkt alls. Min m2b har nästan ingen släkt alls, så då blir det rättvist... Blir bara några få "gamlingar" och resten ungefär jämnåriga med oss. Inga torrbollar på min bröllopsdag :)Appropå nåt helt annat, min m2b fyller 30 snart och jag vill ge honom nåt speciellt, kanske en upplevelse i present. Nån som har tips?
    Ja det är lika här fast tvärsom, m2b har massa släkt och jag nästan igen alls, kommer att kännas konstigt :-s
  • Humlan66

    ja välkommen Tokisen

    Du kommer att gifta dig före mig då hör jag *L*

  • Fenixx
    Tokisen skrev 2009-01-11 13:57:40 följande:
    Hej hej!får jag oxå vara med, vi ska gifta oss i 31 juli 2010 e d tänkt.
    det datumet hade vi från början, men är ändrat till 3e juli. välkommen!
  • sarahkka76

    Berglindström: det är bra spartips ni använde er av. Transporten vet vi inte än eftersom vi inte vet än till 100% var vi ska vara.
    Ja, det beror på om ni vill förlova bara ni två och sen berätta det för de andra eller om ni vill göra det med alla närvarande.

    slottsbröllop: jag har engagerat tärnan, toastmadame och toastmaster med dessa saker. Jag talar om vad jag vill ha, skaffar materialet och de gör det.

    paradisfågel: det är precis så vi ska göra. Dj får någon av gästerna vara och vi ska fråga den enda i sällskapet som kan sjunga om hon vill.

    Humlan och Maj: vi kör så att vi bjuder familjen och nära vänner, alltså de som spelar roll i ens liv just nu. Man behöver inte bjuda alla man känner bara för att man känner dem.

    Evasdottir: jag hade tänk göra dem själv och hade tom köpt lite material för att prova mig fram men när jag räknar ut så kostar de bara några kr mindre än om jag beställer några jag hittade på nätet och då kan jag lika gärna ta dem och sparar mig tid.
    Placeringskorten kommer inte att kosta oss ngt. Vi ska nämligen göra som ett litet inplastat kort med citat från barn ang kärlek och äktenskap (en bok jag har). Vi skriver namnet på gästen, ett kort på oss och så citatet. Sen ska den perforeras så att vi kan trä ett fint band och sen knyta den runt servetten som ska ligga på tallriken.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5