• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

    Emmeli o Markus: Jag bor i svärdsjötrakterna och vi kommer gifta oss i svärdsjö kyrka med ha festen i Falun...

    Just nu håller vi på och försöker bestämma lokal. Vi har hittat så många bra alternativ så det är skitsvårt... Får ta kontakt med alla och börja jämföra för- och nackdelar, och framförallt pris...

  • Fenixx
    haennish skrev 2009-01-08 11:10:41 följande:
    Emmeli o Markus: Jag bor i svärdsjötrakterna och vi kommer gifta oss i svärdsjö kyrka med ha festen i Falun...Just nu håller vi på och försöker bestämma lokal. Vi har hittat så många bra alternativ så det är skitsvårt... Får ta kontakt med alla och börja jämföra för- och nackdelar, och framförallt pris...
    bättre åt det hållet, än ni inte skulle hitta något ställe som ni hade gillat.
    jämföra för och nackdelar är ju det bästa.
  • Humlan66

    Hej tjejer

    Låg och tänkte imorse då jag inte kunde sova
    Ni som hängde här i forumet då jag gjorde det som mest

    HUR långt har ni kommit ?? Jag förstårt att det finns en massa att berätta men om ni tar det i korthet *L* vore roligt att höra
    - Ja om ni vill & orkar berätta såklart

    Vi har kommit närmare ett datum nu iaf och vi ska ta antigen den 21 eller 28 Aug 2010 *L*. Det närmar sig .Är det fler som har det datumet tro ?

    Men det är svårt att bestämma sig VART vi ska gifta oss *L* vi bor ju som sagt inte på samma ort ännu och min familj är inte så sugna på resa lika mkt som hans

    Men det löser sig så småningom

  • haennish

    humlan66: vi har kommit ganska långt, men ändå inte. Vi har en helt klar bild över hur vi vill ha det mesta men eftersom vi velar över datum och lokal så kan vi inte beställa/köpa vissa saker. I dagarna tänkte jag köpa skor, och bordsdekorationer har vi redan köpt. Kläder är vi också så gott som klara med, men väntar med en beställning eftersom jag tänkte gå ner några kilon och gubben min tänkte bygga lite mer muskler. Vi har valt fotograf, konditori, frisör, florist och sånt, så när vi valt datum är det bara att ringa och boka saker. :)

  • mysifer

    jag väntar mest på att tiden ska gå så att det blir mer lagom att boka

  • Fenixx

    man har ju kommit ganska långt i huvudet med planeringen.
    nu väntar man tills man kan börja boka lite mer grejer.

    men här kommer min spaltlista hittils.

    FIXAT HITTILS
    *datum bestämt
    *Vigselplats bestämt
    *Riddargrupp vid vigseln
    * sångerska och harpa-spelare klar för vigseln
    * restaurang/festlokal kontaktad
    * mina skor köpta
    *Fotograf preliminärbokad
    *sömmerska kontaktad
    *smyckeshantverkare kontaktad(skiss på gång)
    *Tärna och ena Toastmaster tackat ja(andra TM plus bestman ej frågat ännu)
    *bröllopshemsida gjord(men inte helt klar)
    *Idé för trycksakerna klar

  • haennish

    vi har ju börjat fundera på vinterbröllop istället och igår kom nyårsafton på tal... Isåfall blir det nyårsafton 09, men jag hänger kvar här ändå tror jag. ;)

    Men skulle det verka konstigt att gifta sig på just nyårsafton?

  • Fenixx

    en bekant var på ett nyårsbröllop nu vid årsskiftet och det hade varit jättefint.
    enda vad man förstått så kan det vara svårt med catering/personal och mycket är dyrare.

  • sarahkka76
    MissMijah skrev 2009-01-08 09:59:21 följande:
    god morgon mina vänner! här står jag och steker pannkakor till en hel armé. tänkte att min älskling och våra små sötnosar skulle ha maten klar när de kommer hem och jag jobbar, visst är jag snäll?jag vill börja emd inbjudningarna nu.jag gjorde klart det sista för dem igår, nu behöver jag bara skriva ut och sen ska jag börja klippa och klistra!
    Jag var och köpte ett kort, ett placeringskort och lite band så jag kan leka lite hemma och visa sambon och se vad han tycker. Först tänkte jag på vanliga vikta kort men nu är jag inne på vanliga med bara två sidor. Mörklila med silver band och svart text. Jag kommer att köpa materialet men inte göra dem förrän det är dags, man vet inte om saker och ting ändras på vägen som datum eller plats.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5