• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • paradisfågel

Välkommen berginlindström!

Grattis till jobben tjejer!

Svartvitabruden, håller tummarna för er!

Humlan, vi har ju inte kvar det datumet som vi hade satt innan{#lang_emotions_undecided} vi har inte heller bestämt något nytt att satsa på{#lang_emotions_frown} vi har dock kommit fram till att det antingen kommer bli i mora kyrka lr någon annan närliggande där, eller i färlöv kyrka.. toastmaster/madame har vi kommit fram till vilka vi ska fråga.. Tärnan är ju redan tillfrågad som du kanske minns.. Sambon min har bestämt att vi ska göra inbjudningarna själva - vilket jag antar innebär att han menar att jag ska göra dem själv.. Vi har bestämt att vi ska ha grillning kvällen innan för de som vill då en del kommer få åka långt så då vill vi verkligen få umgås med dem! Skor och klänning till grillkvällen har jag redan.. Det är väl vad som hänt på bröllopsfronten.. Annars e de väl framförallt på den personliga delen som saker hänt.. Både glada och tråkiga..

Sarahkka76, håller med mijah, låter som att det kommer bli fint!

Haennish, hur gick de förresten med husletandet? Hittade ni något annat som ni föll för?

• paradisfågel

Fenixx, hört något mer från smyckestillverkaren? Är sugen på att se bilder sen när designen blivit klar!

• haennish

paradis: Jadu, husletandet var ingen rolig historia. Var jättenära att vi köpta ett ruckel med jättedåligt läge av ren desperation. Idag är jag riktigt glad för att vi ändrade oss i sista minuten... Istället flyttade vi in i min farmor o farfars gamla hus som vi nu har renoverat hela hösten/vintern. Helt perfekt eftersom vi inte behövde ta några lån, och när vi bor mer eller mindre gratis kan vi lägga undan mer pengar till bröllopet. :) Dessutom är läget perfekt. Så det kunde inte bli bättre och vi trivs jättebra. :)

• Fenixx

Paradis>> jadu, jag väntar spänt! fick mer mail ifrån henne där hon beskrev sin idé och stod att det snart kommer skiss. jag uppdaterar när det sker.

haennish>> tur ni inte köpte rucklet! sånt kan fresta på förhållanden också när man måste greja och fixa ruckel från grunden så att säga.
    låter ju kanon med din farmor/farfar´´s hus och ni kan spara mer pengar!!

vi köpte ju vårat hus billigt från sambons pappa, så vi istället kan lägga mer pengar på när vi byggde ut det och nu är vi snart klara med övervåningen.

• paradisfågel

Haennish, va kul att höra! Jag har börjat längta lite efter att byta bostad.. Jag hade velat ha ett större kök och fler garderober/förvaringsmöjligheter nämligen.. Men vi vet inte hur länge vi kommer bo i borlänge så känns dumt att byta lägenhet här för att sedan flytta ett eller ett par år senare igen.. Speciellt eftersom vi har ett bra läge här.. Skönt iaf att ni har möjlighet att spara mer nu!

Fenixx, låter spännande! Låter som att ni också gjort en bra husaffär!

• pandis81

Hej tjejer.

Välkommen till er nya

På bröllopsfronten har det väl hänt en hel del egentligen, men ändå så känns det som om det har varit väldigt lugnt,
    Nu är jag ju utan jobb också så det känns skönt att ändå ha hunnit med att köpa så mycket små saker som vi har gjort även om vi kommer kunna spara lika mycket ett tag fram över.
    Men det vi har klart är följande.

* Brudklänningen
    * Sjal (att ha över axlarna)
    * Tiara
    * Väska
    * Provinbjudningarna är klara
    * Kuvert till inbjudningarna
    * Bröllopsris
    * Såpbubblor
    * Rispåsar
    * Presentpåsar
    * Toastmaster/Toastmadame är tillfrågad har svarat ja
    * Tärnor är klara har svarat ja
    * Bestman är klara har svarat ja

Det som är i praktiken klart men som vi inte har bokat är

* Kyrkan är klar bokas april/maj
    * Lokal är klar (tar första kontakt april/maj)
    * Maten är från samma ställe som lokalen, så det har dom under kontroll och det blir buffé
    * Dukningen ingår i priset av lokalen så det har vi faktiskt inte med att göra. Det ska vi bara komma överens om.
    * Inbjudningarna kommer att skickas ut tillsammans med julkorten 09.

Ja det var väl lite av det som jag kom på just nu. Det jag sitter och tittar på är smycken till tärnorna och toastmadame, i sommar ska vi beställa mannens kläder tror jag.
    Det blir nog lagom med att skattepengarna kommer.

• paradisfågel

Hej Pandis!

Du har verkligen hunnit med mycket! O e fortfarande imponerad över den låga summan som du lagt på de!

• ninni84r

rosesarered
    Det personliga blir borgerlig egen ceremoni, utomhusvigsel och egengjorda detaljer..Klassiskt- vit klänning för mig och högtidligt för min blivande med. Vill att det ska vara högtidligt och fint utan att kosta skjortan.

låter fint, precis så vi tänkt oss med :)

har kommit så långt att vi bestämt datum: 16 januri 2010
    vi ska ha vår ceremoni här hemma nere vid sjön. sen i ngn bygdegård nära vid. har 2 som vi ska åka och kolla på.

tärna: klar men ej tillfrågad än
    bestman: klar men ej tillfrågd än
    toastmadame 1: klar och tackat ja
    toastmadame 2: klar men ej tillfrågad än

ska fixa egna inbjudningar etc och har nog snart bestämt mig hur det ska se ut.

ja sen kollar i runt på lite allt möjligt men inget mer bestämt.

• pandis81

Ja vi har försökt att hålla det lågt.
    Tänkte jag skulle sätta mig en dag och skriva ner allt vi har handlat för att sedan kunna föra på nya saker hela tiden. För att se hur det går mot budgeten som vi satte upp från början.
    Jag vet att den stora posten blir maten. Men då ingår ju allt och även lokalen,personalen så då blir det nog inte så dyrt i alla fall.

paradisfågel skrev 2009-01-09 09:58:36 följande:
    Hej Pandis!
    Du har verkligen hunnit med mycket! O e fortfarande imponerad över den låga summan som du lagt på de!
  • berglinlindström

blä fick veta att samma präst som döpte våran son i höstats ska jobba kvar nästa år och vill inte ha den kärringen (ursäkta språket) hon höll på att tappa våran son sa fel namn mm så nu måste vi höra hur vi ska gå till väga.men lokalen är bokad och datum med allt hänger på lokalen när vi gifter oss.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5