• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

    ååå det skulle jag också vilja ha varit
    skönt för dig att det bara tog 18 timmar.
    vad e det då du har fått för jobb ??


    makupala skrev 2009-01-07 20:29:14 följande:
    hej tjejer!har ni haft en bra onsdag?själv har jag varit på dagis med sonen, första inskolningsdagen idag! pirrigt men det gick jätte bra!har även fått ett jobb! börjar redan på måndag kl 12, behövde bara vara arbetslös i 18 timmar.. hihi.. Skönt!Kram på er!
  • Fenixx

    haennish>> skoj att se dig här igen.

    idag hade jag fått mail från min smyckeshantverkare som berättade att hon håller på med skisser och kommer skicka bilder frampå hur hon tänkt ut efter mina önskemål. ska bli spännande att se.

  • Emmeli o Markus

    Haennich: Jasså.. Va skoj. vart i falun?
    Ja men jag tycker det är för långt.. DEt är väl nästan 5,5 mil enkel resa.. Och många gäster har inte körkort så därför tror jag det blir bäst med buss...


    Rosesarered: Som mattants vikarie inom kommunen:) Dagis med...


    Skönt att äntligen få börja jobba efter 15 månaders föräldraledighet samt 6 månaders sjukskrivning innan pga jobbig graviditet...


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • Leilani
    MissMijah skrev 2009-01-07 10:07:53 följande:
    Nu har jag ett problem, jag vet inte vi ska göra med inbjudningarna.Vi har tänkt att skriva en och samma inbjudan utan att märka dem med gästens /gästernas namn..men det blir ju inte så bra, för vissa har ju respektive som bor på annan andress.men så, skriver vi gästens namn och respektive.måste man göra det till alla? alltså, det finns ju en del singlar som kommer. och vi känner väl att, vi vill inte att de drar me sig hux flux vem som helst om de inte e tillsammans med någon.resonerar vi fel eller vad tycker ni?för nu satt jag o la till respektive på alla singlar på inbjudningslistan och helt plötsligt är vi uppe i typ 60 pers istället för 46. och vi har ju bara beställt 50 saker av allt. placeringskort, korthållare, festprogram..ja och allt annat..hur resonerar ni mina vänner?
    Vi kommer bara skriva respektive på de som redan har en partner när inbjudan skickas. Vi kommer inte ha allt för många gäster och det är ju meningen vi ska fira våran viktigaste dag med våra vänner inte med någon annans vänner (om de som är singel tar med sig en vänn istället för en partner eller en så pass ny partner som man knappt ens hunnit träffa). Så jag tycker du enbart ska skriva respektive på de som redan har en partner. Sen om det är någon som blir tillsammans med någon som du och din m2b verkar fatta tycke för kan ni ju alltid bjuda med den muntligt innan bröllopet.
  • Fenixx

    morrn tjejer!

    ja har vi några singelvänner vid tillfället så bjuder vi bara dem och inte att dem får ta med någon flyktig så.
    däremot om dem träffat någon dem varit ihop ett tag med så får vi ju bjuda med dem.

  • paradisfågel

    Haennish, hos oss har det inte hänt så mycket på planeringsfronten förutom att vi bestämt att det antingen kommer bli bröllop i mora eller i kristianstad..


    Sarahkka76, det håller jag med om


    Emmeliomarkus, lycka till idag!


    Makupala, grattis till jobbet!


    Rosesarered, förstår att det är tråkigt, men då kanske du uppskattar praktiken o annat roligt lite mer


    Fenixx, så kommer nog vi också göra Sambon min har svårt för att säga nej, så skulle någon av hans vänner fråga så vet jag inte hur han skulle göra..


  • MissMijah

    god morgon mina vänner!

    här står jag och steker pannkakor till en hel armé. tänkte att min älskling och våra små sötnosar skulle ha maten klar när de kommer hem och jag jobbar, visst är jag snäll?

    jag vill börja emd inbjudningarna nu.jag gjorde klart det sista för dem igår, nu behöver jag bara skriva ut och sen ska jag börja klippa och klistra!

  • fromheretoeternity

    Du är jättesnäll

    Kan du inte lägga ut en bild på inbjudningarna och visa?


    MissMijah skrev 2009-01-08 09:59:21 följande:
    god morgon mina vänner! här står jag och steker pannkakor till en hel armé. tänkte att min älskling och våra små sötnosar skulle ha maten klar när de kommer hem och jag jobbar, visst är jag snäll?jag vill börja emd inbjudningarna nu.jag gjorde klart det sista för dem igår, nu behöver jag bara skriva ut och sen ska jag börja klippa och klistra!
  • svartvitabruden

    Mailat på lokalen jag vill ha. Håll tummarna


    50 kg på 15 månader - start 090101
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5