• Fenixx

    Alternativa bröllop

    Såg att senaste tråden hade blivit avstängd så öppnar en ny.

    För oss som har eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

    ska du ha helgrön klänning, 50-tals bröllop eller vara omringad av riddare på din bröllopsdag...

    ja allt lite annorlunda.

    kanske kommit några nya med?

    äldre tråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3070810.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-10 13:09
    "för oss som haft eller ska ha ett..." ska det stå.

  • Svar på tråden Alternativa bröllop
  • Fenixx

    tack, jag hoppas det kommer bli bra. hoppas ju att väder-gudarna är snälla mot oss.

    ska bli jätteskoj att få se bilder från alla bröllop här inne sen, så kom ihåg att hojta folk när ni lagt ut.

  • Esonda

    gud så roligt.. själv ska jag ju ha gothiskt när det nu blir :P kan man då ha det temat på själva kläderna då?

  • MulleNuh

    haha min pappas sambos dotter klär sig gothiskt! Vi brukar säga att hon tar på sig kläder som har öron!


    Esonda skrev 2008-12-11 10:43:30 följande:
    gud så roligt.. själv ska jag ju ha gothiskt när det nu blir :P kan man då ha det temat på själva kläderna då?
  • Nancy Drew
    MulleNuh skrev 2008-12-11 10:45:35 följande:
    haha min pappas sambos dotter klär sig gothiskt! Vi brukar säga att hon tar på sig kläder som har öron!
    Hahaha! Va? Vad har hon på sig då?

    Vi är nog lite som 3Jane, egentligen ganska "vanligt" men på vårt eget sätt.
  • MulleNuh

    njaeee vad har hon på sig?! Kan inte ens förklara!! Men alla tonåringar måste få gå igenom dessa faser! Det svänger snabbt! För 6 månader sen var hon en helylletjej som bara tänkte på hästar. Nu är hon kolsvart i ansiktet och har som sagt kläder med öron..

    Nancy Drew skrev 2008-12-11 10:57:57 följande:


    Hahaha! Va? Vad har hon på sig då?Vi är nog lite som 3Jane, egentligen ganska "vanligt" men på vårt eget sätt.
  • Esonda

    Det finns ju många olika sortes Gothiskt... det fins ju dom som söker extremt mycket uppmärksamhet, och dom är oftast dom som klär sig med bondage byxedr och liknande. DOm flesta klär sig faktiskt skitsnygt. Men som sagt jag är mer vanlig.. mycket svart dock :P

  • MulleNuh

    haha jaa det finns väldigt mycket olika stiler! Menade inte att "dissa" dig och ditt klädval!! Hoppas du inte tog det så!!

    Men det var ett av mina argument till varför jag inte valde henne som brudtärna! Jag vill inte riskera att hon kommer till vigseln i ett raffsset!


    Esonda skrev 2008-12-11 11:09:31 följande:
    Det finns ju många olika sortes Gothiskt... det fins ju dom som söker extremt mycket uppmärksamhet, och dom är oftast dom som klär sig med bondage byxedr och liknande. DOm flesta klär sig faktiskt skitsnygt. Men som sagt jag är mer vanlig.. mycket svart dock :P
  • Nancy Drew
    MulleNuh skrev 2008-12-11 11:06:24 följande:
    njaeee vad har hon på sig?! Kan inte ens förklara!! Men alla tonåringar måste få gå igenom dessa faser! Det svänger snabbt! För 6 månader sen var hon en helylletjej som bara tänkte på hästar. Nu är hon kolsvart i ansiktet och har som sagt kläder med öron..Nancy Drew skrev 2008-12-11 10:57:57 följande:
    Ja. Been there, done that. (Fast jag var inte så extrem...)
    Försöker föreställa mig kläder med öron....
  • Esonda

    MulleNhu: Nej jag känner mig absolut inte dissad Jag förstår att du inte valde henne som tärna, många kan känna att det är oanständigt och samtidigt är det en fas man går igenom.. själv var jag också rätt extreme i tonåren. ^^

    Nu förstår man dock att man kan ha sin klädstil utan att vara extreme, och ändå stilren.. Men jag kan ju lugnt säga att min framtida bröllopsklänning kommer vara Extreme!!!

  • MulleNuh

    Joo jag hade nog alla stilar man kunde ha! Först var jag "grov" hiphopare. Sen blev jag "vuxen" med kavaj och klackskor. Veckan efter kom jag i rakat huvud och skinnrock med tjocka piercingringar lite här och var.

Svar på tråden Alternativa bröllop