• Svar på tråden September 2009 del 2
  • Trudilutt

    Vi ska berätta på lördag *pirrigt som attans* Men såååå roligt

    I eftermiddag ska jag åka och kika på bruskronor och förhoppningsvis festlokal!

    Det går sakta men säkert.

    1 kg av de 4 som ska bort, är också borta. Så nu är det bara 3 kg kvar tills jag kan beställa min klänning.

    Hur går det för er andra?

    Mycket kvar eller mycket gjort?

  • TesshjärtaFred

    På viktfronten ska 10 kilo bort. Det känns motigt som fanken kan jag säga.

  • Trudilutt

    Jag kan inspirera dig med att hösten 2006 gick jag ner 24 (!) kg heeelt på egen hand, och har hållt vikten någorlunda sen dess...

    Nu har kroppen kommit ikapp och det är de sista 4-7 kg som blir jobbiga...


    TesshjärtaFred skrev 2009-02-16 11:16:49 följande:
    På viktfronten ska 10 kilo bort. Det känns motigt som fanken kan jag säga.
  • TesshjärtaFred

    Oj, det var duktigt! Hur gjorde du då?
    Jag har så klart en plan, som innefattar träning, viktväktarna och som en sista push om det går trögt - en intensivkur med måltidsersättning.
    Men det är inte så lätt med det jobbet jag har. Inga 9-5 tider direkt, oregelbundna måltider, oftast sent och svårt att äta nyttigt. speciellt nu när man är ute på turné, då får man ta vad som bjuds. Men jag kämpar på, så får vi hålla tummarna för att det går vägen.

  • Trudilutt

    Jag tränade och åt nyttigt

    Inga genvägar här inte.

    Jag har alltid vart väldigt sportig innan jag drog på mig kilona, så det var "bara" att hitta kämpargllden igen. Inte helt lätt, men nu finns den här.

    Jag tycker om nyttig mat, och avskyr allt vad McDonalds och snabbmat heter. Det är ju en klar fördel. Det som är mitt beroende är godis och småätande.

    Men 10 kg innan septmeber låter som en "piece of carrot" ju! Du verkar ha en säker plan

  • Igia

    Jag har inte måttat borden själv, men det är 4pers bord. Annette sa att de är 70*120cm. Jag kommer måtta de själv innan vi börjar sy. Hoppas på att åka upp nåt här i början på mars. Stolarna kommer jag måtta då oxå.

    Bruna dukar med spetstyg över tycker jag låter väldigt fint. Kommer du ha ett lakan till vaje stol el tror du att ett räcker till två stolar?


    thildamy skrev 2009-02-15 17:57:09 följande:
    igia har du måttat borden och har måttet i skallen..Jag har tänkt att jag vill åka till lokalen och "rigga"lite grann Vi har tänkt använda oss av ca 14 bord uträknat lite snålt kanske...
  • carolaj83

    vikten ja....sakta men säkert, magen hänger över byxkanten efter mina 2 graviditetet ..men har gått ner 5 kg av 20...så de går på rätt väg....klänningen e dock stor redan nu så kommer få sy in den

  • thildamy
    Igia skrev 2009-02-16 14:56:21 följande:
    Jag har inte måttat borden själv, men det är 4pers bord. Annette sa att de är 70*120cm. Jag kommer måtta de själv innan vi börjar sy. Hoppas på att åka upp nåt här i början på mars. Stolarna kommer jag måtta då oxå.Bruna dukar med spetstyg över tycker jag låter väldigt fint. Kommer du ha ett lakan till vaje stol el tror du att ett räcker till två stolar?
    Jag ska nu imorgon på ikea och shoppa loss 40 lakan till att börja med...
    Det blir ett lakan per stol tror jag.. tänkte att jag tar med ett lakan och provar i lokalen vi vill även dit och titta efter
    jag räknade att bordet är max 150 cm så jag hoppas att ditt mått stämmer bättre
    Hur går er planering nu?

    Vi har igår beställt lite grann
    * matservetterna -bruna med silver tryck (ringarna e ju vitguld)
    *tårtservetter - lime
    *ballonger - bruna och limegröna
    *löv konfetti
    *engångskameror
    *vägskylt i vitt

    vi betar av all inhandling som går att göra
Svar på tråden September 2009 del 2