• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • violla

    Är det någon som har något förslag på vart man kan sova på bröllopsnatten om man inte vill sova hemma eller på hotell?

  • 010809

    ute i tält =D

    ne, men det beror väl på vad ni vill ha för standard.. nån ni känner som har nån stuga i närheten?

  • violla

    ohh.. en båt lät mysigt....
    Undra om det finns någon som har en fin båt här runt sjön

  • ElMac
    violla skrev 2009-02-03 20:15:45 följande:
    ohh.. en båt lät mysigt....Undra om det finns någon som har en fin båt här runt sjön
    Jag tror de kommer bli toppen. De är sambons mosters segelbåt som vi tänker "pimpa" lite :)
  • shia

    God morgon girls!
    Nu har det skett utveckling för mig: Vi har äntligen spikat ett datum när vi ska gifta oss(29 Augusti),bokat kyrka, bokat präst, jag har köpt klänning, börjat spåna på hur vi ska formulera inbjudningskorten, frågat våran uttänkta Toastmaster om han kan tänka sig uppdraget. Allt detta på typ 1 och 1/2 vecka, jag känner mig nöjd med mig själv!
    Klänningen hittade jag på högtidskläder och jag känner mig super nöjd.

  • SommarNoll9
    shia skrev 2009-02-06 08:23:40 följande:
    God morgon girls! Nu har det skett utveckling för mig: Vi har äntligen spikat ett datum när vi ska gifta oss(29 Augusti),bokat kyrka, bokat präst, jag har köpt klänning, börjat spåna på hur vi ska formulera inbjudningskorten, frågat våran uttänkta Toastmaster om han kan tänka sig uppdraget. Allt detta på typ 1 och 1/2 vecka, jag känner mig nöjd med mig själv!Klänningen hittade jag på högtidskläder och jag känner mig super nöjd.
    Vad härligt att det går framåt! Vad har du hittat för klänning?
  • Umbraz

    Hej, vi ska ju åka på bröllopsresa till Barcelona dagen efter vigseln och har tänkt åka med flyg till Stockholm, antingen sent lördag kväll alternativt söndag förmiddag, så att vi i tid kan vara på Arlanda kl 15.00 då flyget till Barcelona går.
    När vi bokade resan till Barcelona gick det ett anslutningsflyg till Stockholm på söndagen men kostade 1700kr per person vilket jag tyckte var på tok för mycket. Jag fick då rådet att återkomma i februari för att se om flygbolagen lagt ut billigare priser. Sagt och gjort, idag så ringde jag och vet ni vad som hänt. De har ställt in den enda avgång som vi kan ta ned till stockholm dessa två dagar!!!!!! Tydligen gör de så, flygbolagen, de har färre avgångar på sommaren. Och då blir det ju helt klart svårare att få ihop alla tider.
    Jag fick panik och kände vad faan gör vi???
    Tåg är inget alternativ eftersom jag är åksjuk och jag vill ju inte gärna spendera bröllopsnatten kräkandes, buss känns inte så kul-inte på en bröllopsnatt....
    Men så kom jag på den lysande idén att bila ner till Stockholm och köra några timmar på bröllopsdagen, typ till Hudiksvall och så boka ett fint hotellrum där, med frukost och allt och sedan morgonen efter köra vidare till Stockholm där vi får ställa bilen i mammas och pappas garage på södermalm. Då löser vi ju transporten ner och får en fin hotellnatt tilsammans. Dessutom var hotellrummet som var helt nybyggt inte så dyrt heller. Det är klart, det bästa vore ju om vi fick flyga härifrån men jag tycker inte att denna lösning var så nedrans dum den heller, så nu har jag bokat in oss på ett rum på bröllopsnatten. Ytterligare en grej att bocka av på listan :)

  • Madam Mim

    Umbraz: Det var kanske en dum fråga... Det har ni ju säkert.

    Jag har jobbat inom flygbranschen i några år och ska se om jag kan fundera ut en lösning åt dig. Det bästa jag har hittat än så länge är att ni flyger från Luleå. Men tiderna var ganska dåliga. Skyways flyger från Övik men deras hemsida ligger nere just nu. Klart ni ska till Barcelona! Ge mig lite mer info om när ni tidigast kan åka och när ni senast måste vara framme. Dubbelkolla också så att inte ert Barcelona plan har fått ny avgångstid nu när dom går över till sommar tidtabellerna.

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...