• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • DanKat

Måste bara skicka en varning: beställ inte från Margarethas Textilateljé!
    Vi beställde 100m av ett speciellt band från henne i SEPTEMBER. I januari ringde jag och frågade om det inte hade kommit eftersom jag inte hört något från henne. Då hade hon inte beställt det än!! Hon skulle iaf ordna det och höra av sig till mig veckan därpå. Idag ringde jag upp henne igen eftersom hon inte ringt trots att det gått ett antal veckor. Och nu fick jag veta att bandet utgått ur sortimentet!!!! Gissa om jag är irriterad!!! Så lita verkligen inte på att hon fixar beställningarna i tid om ni ska ha nåt!

• SommarNoll9
    DanKat skrev 2009-01-26 14:06:56 följande:
    Måste bara skicka en varning: beställ inte från Margarethas Textilateljé! Vi beställde 100m av ett speciellt band från henne i SEPTEMBER. I januari ringde jag och frågade om det inte hade kommit eftersom jag inte hört något från henne. Då hade hon inte beställt det än!! Hon skulle iaf ordna det och höra av sig till mig veckan därpå. Idag ringde jag upp henne igen eftersom hon inte ringt trots att det gått ett antal veckor. Och nu fick jag veta att bandet utgått ur sortimentet!!!! Gissa om jag är irriterad!!! Så lita verkligen inte på att hon fixar beställningarna i tid om ni ska ha nåt!
    Usch vad dåligt! Jag förstår att du är irriterad, det hade jag också varit. Tack för varningen! Är nämligen precis på väg att inhandla band till inbjudningskorten och festprogrammen.
  • shia

Tycker ni att om man bokar en festlokal 2 mil utanför Umeå att borde ordna transport från kyrkan till lokalen (efter vigseln)och från lokalen och in till stan (när festen är slut). Eller är det OK att låta gästerna fixa transport själv?

• shia

Bör tilläggas att många kommer att få resa till Umeå och kanske inte ha tillgång till bil eller kompisar som kan skjusa (se tidigare inlägg)

• Munchkin
    shia skrev 2009-01-26 19:39:17 följande:
    Tycker ni att om man bokar en festlokal 2 mil utanför Umeå att borde ordna transport från kyrkan till lokalen (efter vigseln)och från lokalen och in till stan (när festen är slut). Eller är det OK att låta gästerna fixa transport själv?
    Vi fixade transport från stan till kyrkan i Strömbäck och från kyrkan till Stöcke bygdegård där vi hade festen, mest för att vi hade många gäster som inte bor i stan samt många som inte har bil. Hem fick de däremot ta sig för egen maskin, och det upplägget var våra gäster supernöjda med. Vi bokade buss hos Göstas, de tog 2000:- för att köra från Umeå till strömbäck, stå och vänta utanför tills vigsdeln var över och sen köra gästerna till Stöcke. Gästerna fick betala ett självkostandspris på 100:- per person för bussen.
  • SommarNoll9
    shia skrev 2009-01-26 19:39:17 följande:
    Tycker inte att man måste egentligen. Det är ju väldigt praktiskt, men absolut inte ett måste. Vi har varit på bröllop utanför stan (Sävar och Holmsun/Obbola) och då var det bara att fixa skjuts själv.
  • Nationaldagen2009

Oj, en Umetråd, kul! (är ny här)

Undrar om det är någon som har tips på några bra band till bröllopsfesten. Vi hade tänkt oss någon typ av dansband som ändå kan spela lite modernare låtar, lite pop/rock/schlager också kanske. Såg ett inlägg i någon annan tråd att Lindas Musik med bandet Mr Jones rekomenderades. Men det var från 2006 tror jag.

Hur ska ni andra göra med musiken? DJ? Band? Skivor? Dator?

• Vill nu

Välkommen till oss!

Linda ska sjunga på vår vigsel!

Annars har vi ett band hemifrån Östersund. En gammal klasskompis till mig, och de spelar bara 60-tals musik, iförda 60-tals kläder! De är så söta!!! www.thewomen.com

Annars har jag tidigare i tråden länkat till ett jättebra musikförmedlingsföretag här i Umeå, som har ett brett utbud i olika prisklasser! KOmmer inte ihåg vad de heter nu på rak arm, men det är inte länge sen jag länkade!

Nationaldagen2009 skrev 2009-01-26 21:13:02 följande:
    Oj, en Umetråd, kul! (är ny här)Undrar om det är någon som har tips på några bra band till bröllopsfesten. Vi hade tänkt oss någon typ av dansband som ändå kan spela lite modernare låtar, lite pop/rock/schlager också kanske. Såg ett inlägg i någon annan tråd att Lindas Musik med bandet Mr Jones rekomenderades. Men det var från 2006 tror jag. Hur ska ni andra göra med musiken? DJ? Band? Skivor? Dator?
  • Vill nu

Hm... undrar om jag hakat upp mig på "annars" idag!

• shia

nationaldagen2009: hej och välkommen!
    Vi kommer nog att köra på bärbar dator eller typ USB minne. Vi laddar upp massa blandad musik och sedan kör vi på random

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...