• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Umbraz

    Min klänning kostade 3900kr. Ett bra pris som passade mig. Jag hade ingen aning om vad klänningen kostade innan jag provade den så när den satt som gjutet var det bara bonus att den heller inte var så dyr.


    shia skrev 2009-01-29 22:20:20 följande:
    Aber!!!!Var hittar man sin klänning någonstans!! Jag blir tokig. Jag har tittat mååånga klänningar på internet men inte hittat någon. Jag var på högtidskläder den här veckan och hittade en som var OK. Den kostade 5900:-, min sambo tyckte det var lite dyrt för en klänning som man bara har en gång, men om jag gillade den mycket så tyckte han ändå att jag skulle köpa den. Vad ska man räkna med att ska klänning kostar? Vi hade inte tänkt lägga en hel förmögenhet på bröllopet så jag hade räknat med ca 3000:- för en klänning men det kanske var lågt räknat? Får man fråga vad era klänningar kostar
  • Munchkin
    shia skrev 2009-01-29 22:20:20 följande:
    Aber!!!!Var hittar man sin klänning någonstans!! Jag blir tokig. Jag har tittat mååånga klänningar på internet men inte hittat någon. Jag var på högtidskläder den här veckan och hittade en som var OK. Den kostade 5900:-, min sambo tyckte det var lite dyrt för en klänning som man bara har en gång, men om jag gillade den mycket så tyckte han ändå att jag skulle köpa den. Vad ska man räkna med att ska klänning kostar? Vi hade inte tänkt lägga en hel förmögenhet på bröllopet så jag hade räknat med ca 3000:- för en klänning men det kanske var lågt räknat? Får man fråga vad era klänningar kostar
    Beställde min från Kina, måttsydd efter mig, gick på 1200:- Totalt betalade jag 2040:- för min brudklänning, tärnklänning till syrran samt frakt. Båda klänningarna måttsydda till oss, och efter mina specifikationer. Toknöjd med allt, särskilt priset
  • 010809

    jag betalade 3000 kr för en begagnad klänning, det kmmer att tillkomma ungefär 600 för omsömnad..

    för att komma under 3000 kr tror jag man måste beställa en klänning från asien, om manska ha en "riktigt" brudklänning.. jag tror at många klänningar ligger i den prisklass du kollade på..och uppåt förståss.. men sen finns det väl endel för 3-4000 kr oxå.. utbudet är dock mindre.. men kan du tänka dig en begagnad klänning så finns det ju mer att välja på..

  • SommarNoll9

    Min klänning kostade 4300 kr men så hade de ju 20 % rabatt just den helgen så inkl klänningsgarderob betalade jag 3500 kr. Hade budgeterat för en klänning för ca 4000 så jag känner mig väldigt nöjd med det priset.

    Shia: Har du varit på Änglalikt och provat? Hon har ju en del begagnat också som kanske inte är lika dyrt som nytt.

  • Umbraz

    Klänningsgarderob? är det den där plasten med blixtlås som klänningen hänger inuti i butiken?

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-01-30 09:23:36 följande:
    Klänningsgarderob? är det den där plasten med blixtlås som klänningen hänger inuti i butiken?
    Precis
  • Umbraz

    Jag trodde en sådan ingick, jag betalade inget extra för den. Är de jättedyra? Jag fick min inpå.

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-01-30 14:06:18 följande:
    Jag trodde en sådan ingick, jag betalade inget extra för den. Är de jättedyra? Jag fick min inpå.
    nä den kostade 150 kr - 20% så den var inte alls dyr jag ville ha en sådan istället för bara en "plastpåse".
  • ElMac

    Ååh typiskt att jag inte visste att änglalikt har begagnade saker, hade gärna köpt en sån då vi planerar ecobröllop..

  • Umbraz

    Hallå där!
    Idag är det 6 månader kvar för oss som ska gifta oss 1/8...rackarns vad fort det går!

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...