• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • SommarNoll9

    Nationaldagen2009: Välkommen till tråden!

    Vi kommer göra som shia, musik via dator och en herrans massa låtar av olika slag Att det blir bra ljud får vår käre vän som är ljudtekniker fixa

  • Hempling

    Vill nu: Det var en väldigt bra länk du tipsade om tidigare! (www.umeamusikservice.se) Pratade lite med dem på bröllopsmässan och det kändes som ett bra alternativ att kontakta dem. De verkar kunna hjälpa till med helhetslösningar och gav ett väldigt professionellt intryck!

  • Vill nu

    Så hette de ja! Ja, jag tyckte också att de verkade proffsiga, och det var så bra att de hade nåt i även billigare prisklasser! Hade vi inte haft vårt band redan hade jag absolut gått genom dem!


    Hempling skrev 2009-01-27 14:29:30 följande:
    Vill nu: Det var en väldigt bra länk du tipsade om tidigare! (www.umeamusikservice.se) Pratade lite med dem på bröllopsmässan och det kändes som ett bra alternativ att kontakta dem. De verkar kunna hjälpa till med helhetslösningar och gav ett väldigt professionellt intryck!
  • Nationaldagen2009

    Hej igen och tack för välkomnandet! Jag hittade länken och mejlade dem igår, så nu får vi se vad som händer!

    Vad tror ni att ett band kan kosta, på ett ungefär?

  • Vill nu

    När jag mailade dem skrev jag in att vår budget låg på mellan 8-10000 kr för bandet, och de hade tydligen fler förslag på det!

    Räkna åtminstone 1000 kr/person i bandet skulle jag tro... Sen tillkommer ju moms och såna avgifter.
    Vi betalar 8000+resor för vårt band, men då är det "kompispris".


    Nationaldagen2009 skrev 2009-01-27 16:45:14 följande:
    Hej igen och tack för välkomnandet! Jag hittade länken och mejlade dem igår, så nu får vi se vad som händer!Vad tror ni att ett band kan kosta, på ett ungefär?
  • Vill nu

    Hur går det för er?
    Här börjar det närma sig... 38 dagar kvar, såg jag på weddinannouncer!!! Shit, vad tiden har gått fort!

    Ska iväg och pröva klänningen på måndag, och på onsdag har vi möte med floristen, och så ska vi se om vi kan få träffa konditorn samma dag, då jag är ledig på förmiddagen...
    Måste kontakta min kollega som ska göra håret oxå!
    Kan nog inte jobba nåt mer innan!

  • shia

    Jag har lyckats boka festlokal,kyrka och präst idag så jag kände mig rätt nöjd med mig själv. Sedan var jag med en vän på bio ikväll och såg brudduellen och då fick jag lite panik över allt som ska planeras. Men nu när jag tänker efter så är det ju alltid lite "hypat" på film

  • Vill nu

    Den vill jag oxå se!!! Var den bra?


    shia skrev 2009-01-28 23:11:26 följande:
    Jag har lyckats boka festlokal,kyrka och präst idag så jag kände mig rätt nöjd med mig själv. Sedan var jag med en vän på bio ikväll och såg brudduellen och då fick jag lite panik över allt som ska planeras. Men nu när jag tänker efter så är det ju alltid lite "hypat" på film
  • Umbraz

    Kände att det tillkommit så många nya här i tråden, så jag klistrar in listan igen, om det är någon ny som vill lägga till sin dag :)

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka

  • shia

    Aber!!!!Var hittar man sin klänning någonstans!! Jag blir tokig. Jag har tittat mååånga klänningar på internet men inte hittat någon. Jag var på högtidskläder den här veckan och hittade en som var OK. Den kostade 5900:-, min sambo tyckte det var lite dyrt för en klänning som man bara har en gång, men om jag gillade den mycket så tyckte han ändå att jag skulle köpa den. Vad ska man räkna med att ska klänning kostar? Vi hade inte tänkt lägga en hel förmögenhet på bröllopet så jag hade räknat med ca 3000:- för en klänning men det kanske var lågt räknat? Får man fråga vad era klänningar kostar

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...