• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Hempling

    Hej!

    Kul med en tråd med Umeå-anknytning! Hoppar gärna in i diskussionerna här om det är OK!? Jag och min sambo ska gifta oss den 18 juli på en lägergård ute i Tavelsjö.

    Sitter just nu och funderar över underhållning på kvällen. Hur ska ni göra? Någon som har ett tips på band i Umeå med omnejd som ni kan rekommendera? Gärna lite "modernare" musik, inte dansband.

  • mymelody
    010809 skrev 2009-01-21 08:58:46 följande:
    Vi funderar på att boka ett vanligt hotellrum i två nätter.. så får man njuta lite längre och äta två frukostar =)Sen kan man ordna med champanje och jordgubbar själv..
    Smart måste jag säga.... detta tåls att fundera på.

    Vi tänkte att det inte var värt pengarna för själva bröllopsnatten (vi har inga barn) bor nära där vi ska vara (festen på officersmässen och vi bor på Haga) sedan så ska mina systrar fixa till hemma hos oss som en överraskning med tex nya sängkläder, dekoration, belysning och god frukost. Vi tänkte att det skulle vara skönt att vakna upp i hemmets lugna vrå...
    Tanken var att lägga pengarna på bröllopsresan istället
    Men om man bokar två nätter som ni har gjort så kan man ju verkligen ta det lungt dagen efter....
  • mymelody

    Hempling :

    Jag undrar över samma sak, är lite sugen på ett band som man kan hyra till festen men jag vill inte heller ha något dansband utan mer modernare musik...
    Jag tänkte att det kanske finns tips att få på bröllopsmässan i helgen? Men jag vet inte?

  • Hempling

    Mymelody:

    Det var ett bra förslag, säkert finns det några som är där och vill visa upp sig! Var på några bekantas bröllop i sommar som hade ett bra coverband som spelade, men det känns tråkigt att ta samma band som dem... De spelade lite blandade låtar i alla fall. Kan kolla vad bandet hette om du är intresserad av sådan musik?

  • Vill nu

    Ni som letar band, gå in på www.umeamusikservice.se/
    Mailade dem innan vi bestämde oss att ta ett band hemifrån i stället, och de var VÄLDIGT tillmötesgående!
    Man får fylla i ett formulär om prisklass, tillställning, typ av musik osv, och så letar de fram en massa förslag!

  • MariaNoll9

    Någon i tråden som tänkt sig en borgerlig vigsel i Rådhuset?

  • shia
    mymelody skrev 2009-01-22 14:05:04 följande:
    Smart måste jag säga.... detta tåls att fundera på.Vi tänkte att det inte var värt pengarna för själva bröllopsnatten (vi har inga barn) bor nära där vi ska vara (festen på officersmässen och vi bor på Haga) sedan så ska mina systrar fixa till hemma hos oss som en överraskning med tex nya sängkläder, dekoration, belysning och god frukost. Vi tänkte att det skulle vara skönt att vakna upp i hemmets lugna vrå...Tanken var att lägga pengarna på bröllopsresan istället Men om man bokar två nätter som ni har gjort så kan man ju verkligen ta det lungt dagen efter....
    hur många ska ni vara i officersmässen? kan man ta med sig egen mat och dryck där ? tack på förhand
  • SommarNoll9
    MariaNoll9 skrev 2009-01-22 18:51:50 följande:
    Någon i tråden som tänkt sig en borgerlig vigsel i Rådhuset?
    Det hade ju varit praktiskt att gifta sig där, men som jag förstått det så är vigselsalen ganska liten och då ryms ju inte så många och vi vill ju att alla släktingar och vänner ska vara med under vigselakten också.
  • mymelody
    shia skrev 2009-01-23 08:19:21 följande:
    hur många ska ni vara i officersmässen? kan man ta med sig egen mat och dryck där ? tack på förhand
    Hej Shia.
    De har tillstånd för 150 pers, vi kommer nog att vara runt 120 pers (de rekomenderade att inte vara fler än ca 120 men det går om man vill). De tar en kuvertavgift för varje gäst, man kommer överens om meny (finns olika förslag och prisklasser, men man kan även ha egna önskemål) i detta ingår även servering, dukning, disk, städ, lokal, porslin etc (som att vara på restaurang). Det enda du behöver ordna själv är om du vill ha någon speciell dekoration. Jag tycker att de var supertrevliga där. Jag känner mig verkligen avslappnad och litar på dem på alla vis. Så man beställer maten via dem, och de har även bartender och bar.
    Hade först kontakt med Annas fest och mat, hon var supertrevlig, men verkade som om hon har för mycket jobb för att hinna med allt, hon kändes stressad och det skrämde mig lite då jag vill kunna känna mig avslappnad och lita fullt ut på de man anställer denna stora dag. Så därför kändes officersmessen klockrent då de ordnar allt där på samma ställe.
    Lycka till!
    kolla på: www.officersmessen.se
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...