• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Önskebrunnen

    Vi kommer att bo på hotell, Uman hotell,vanligt rum, pga att vi har barnvakter som ska sova hos våra barn,annars hade vi nog sovit hemma.

  • Önskebrunnen

    Ni som pratade om stopptid hos gösta,det är nog för att det bor andra alldelens intill Göstas loge så inte grannarna störs så mycket...
    Vi kommer nog att bussa våra gäster vid.00.30 så de som vill kan ta nattbussen i stan.

  • SommarNoll9
    Önskebrunnen skrev 2009-01-20 22:26:12 följande:
    Ni som pratade om stopptid hos gösta,det är nog för att det bor andra alldelens intill Göstas loge så inte grannarna störs så mycket...Vi kommer nog att bussa våra gäster vid.00.30 så de som vill kan ta nattbussen i stan.
    Ja, det var den anledningen han uppgav när han sa att vi måste dämpa musiken vid 01.00. Ska vi ha busstransport så kommer vi nog ha en buss som går 02.00. Vill man åka tidigare så får man ordna det själv.

    Vår son kommer sova hos mormor och morfar eller farmor och farfar så vi får sova ostört även om vi sover hemma
  • 010809

    Vi funderar på att boka ett vanligt hotellrum i två nätter.. så får man njuta lite längre och äta två frukostar =)Sen kan man ordna med champanje och jordgubbar själv..

  • SommarNoll9
    010809 skrev 2009-01-21 08:58:46 följande:
    Vi funderar på att boka ett vanligt hotellrum i två nätter.. så får man njuta lite längre och äta två frukostar =)Sen kan man ordna med champanje och jordgubbar själv..
    Låter härligt! Vi har ju inte bokat in någon bröllopsresa så vi kommer nog åka bort en helg till Sundsvall helgen före eller helgen efter bröllopet.
  • SommarNoll9

    Har suttit och spånat lite på vad jag vill ha för blommor till buketten och dekorationer. Då slog det mig att jag gärna vill kombinera min, blivande makens och min sons månadsblomma. Det innebär viol, krysantemum och ros Tror vi ska kunna fixa det på något vis. Rosor kan jag ju lätt få med i brudbuketten och alla tre kan vi använda till dekorationer. Det bästa med dessa blommor är ju att det finns i olika färger så kombinationsmöjligheterna är ju oändliga

    - Krysantemum symboliserar fullkomlighet.

    - Kärleken är rosens underbara födelsegåva. Olika rosor representerar olika aspekter av kärleken - rosenknoppen står för nyväckt kärlek, medan den gula rosen symboliserar svartsjuka.

    - Som månadsblomma symboliserar violen stillsamma egenskaper som anspråkslöshet och blyghet tillsammans med styrka under motgång.

    Får väl bara undvika att använda gula rosor då

  • ElMac

    Får man hänga på? Vårt datum är 090807 :) Har inga problem med bröllopssvit då vi ska ta en liten roddbåt ut till en segelbåt och sova på. Vi kommer att ha en borgelig vigsel på ett naturreservat :)

  • 010809

    självklart! välkommen!
    vad mysigt det lät att fara ut till en båt =)

  • shia

    ElMac: välkommen, kul men ännu flera att diskutera och fundera med

  • SommarNoll9
    ElMac skrev 2009-01-21 21:00:07 följande:
    Får man hänga på? Vårt datum är 090807 :) Har inga problem med bröllopssvit då vi ska ta en liten roddbåt ut till en segelbåt och sova på. Vi kommer att ha en borgelig vigsel på ett naturreservat :)
    Välkommen hit!
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...