• Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • mymelody

    Jag ringde arrangörerna för att fråga 090-2002200. Man kunde köpa inträdesbiljett för mässan på plats (vet dock ej pris för bara mässan?). Annars håller de till på renmarkstorget bredvid turistbyrån. Det kostar 200kr för en biljett där det ingår inträde på mässan, inträde på schlagerklubben där det är middag och modevisning, innan krogen sedan öppnar för allmänheten. Jag tyckte att det lät superskoj, tänkte gå med mina tärnor och några andra tjejkompisar. Blir en kul tjejkväll där vi kan planera och kolla på allt.... Min sambo kommer att vara utomlands på jobb den helgen och tror att tjejerna uppskattar det mer... det är ju oftast vi som gillar att fixa och planera =)


    DanKat skrev 2009-01-09 20:16:09 följande:
    Funderade över det jag också, googlade en del men hittade inget om det så jag mailade arrangörerna och frågade dom i stället. Får hoppas dom svarar snabbt
  • SommarNoll9

    Jag har en fundering. Vi måste ju fixa inbjudningskorten så snart som möjligt så vi får det ur världen iaf Men då kom jag på att det kanske är bäst att ha vigselförrättare klar innan vi gör inbjudningskorten så att det verkligen är bokat. Eller vad tror ni?

    Håller dessutom på att bli galen när det gäller färgtema. Vet inte vilka färger vi ska välja. Är inne på grönt, vitt och silver, men det känns samtidigt lite färglöst...

    Måste ju bestämma färg innan vi fixar inbjudningskorten.

    Känns som om jag/vi inte har någon struktur på planeringen, allting bara spretar åt olika håll och hänger i lösa trådar. Måste verkligen sätta mig ner och strukturera upp allt imorgon tror jag, så jag kan slappna av lite.

  • Munchkin
    SommarNoll9 skrev 2009-01-10 18:38:32 följande:
    Jag har en fundering. Vi måste ju fixa inbjudningskorten så snart som möjligt så vi får det ur världen iaf Men då kom jag på att det kanske är bäst att ha vigselförrättare klar innan vi gör inbjudningskorten så att det verkligen är bokat. Eller vad tror ni? Håller dessutom på att bli galen när det gäller färgtema. Vet inte vilka färger vi ska välja. Är inne på grönt, vitt och silver, men det känns samtidigt lite färglöst... Måste ju bestämma färg innan vi fixar inbjudningskorten.Känns som om jag/vi inte har någon struktur på planeringen, allting bara spretar åt olika håll och hänger i lösa trådar. Måste verkligen sätta mig ner och strukturera upp allt imorgon tror jag, så jag kan slappna av lite.
    Vår vigselförrättare var inte kar när jag skickade ut våra inbjudningskort, vem vi skulle ha som präst fick vi inte reda på förrän efter inbjudningarna gått ut.
    Däremot kan det ju vara bra att ha bestämt färgtema innan om ni vill att färgerna ska genomsyra hela bröllopet från inbjudan till festen
  • SommarNoll9
    Munchkin skrev 2009-01-10 18:57:46 följande:
    Vår vigselförrättare var inte kar när jag skickade ut våra inbjudningskort, vem vi skulle ha som präst fick vi inte reda på förrän efter inbjudningarna gått ut.Däremot kan det ju vara bra att ha bestämt färgtema innan om ni vill att färgerna ska genomsyra hela bröllopet från inbjudan till festen
    Okej, tack för svaret! Vi ska ju gifta oss borgerligt så jag vet inte om det är svårare att få någon att ställa upp mitt i semestertider. Men jag ska ringa till den vi har som nummer 1 på listan nu till veckan och förhoppningsvis ställer hon upp!

    Har suttit och kollat på olika korttyper på Calligraphen och Kortdesign nu och det lutar mer och mer åt vitt el vanilj och silver/grått på inbjudningskort, festprogram och placeringskort. Sedan får den tredje färgen bestämmas senare... Har varit inne lite på aprikos/rosa/orange men jag vet inte. Tycker det är jättesvårt! Vill inte ha knallorange, men inte heller helaprikos eller rosa utan någon blandning av de tre, finns det?!?!
  • DanKat

    Nu har jag fått svar mailet jag skickade, det kostar tydligen 50kr att gå på bara mässan

  • SommarNoll9
    DanKat skrev 2009-01-11 14:24:56 följande:
    Nu har jag fått svar mailet jag skickade, det kostar tydligen 50kr att gå på bara mässan
    Åh, perfekt! Var ju inte alls dyrt ju
  • 010809
    DanKat skrev 2009-01-11 14:24:56 följande:
    Nu har jag fått svar mailet jag skickade, det kostar tydligen 50kr att gå på bara mässan
    perfekt, 50 kr var ju faktiskt överkomligt =)
  • Vill nu

    Härligt! Då ska jag absolut gå!

    Är nu hemkommen från Stockholmo med både skor och underkläder, så det blev en lyckad resa!


    DanKat skrev 2009-01-11 14:24:56 följande:
    Nu har jag fått svar mailet jag skickade, det kostar tydligen 50kr att gå på bara mässan
  • SommarNoll9

    Vill nu skrev 2009-01-12 07:53:45 följande:


    Härligt! Då ska jag absolut gå! Är nu hemkommen från Stockholmo med både skor och underkläder, så det blev en lyckad resa!
    Härligt!
  • Vill nu

    Ja, det känns skönt! Nu är ju alla kläder fixade till mig! Det enda som fattas är blommor!

    Någon som har nåt tips på vilken flosrist som är bäst här i stan? De enda blommor jag köper annars är ju tulpaner, så jag har ingen koll alls...


    SommarNoll9 skrev 2009-01-12 09:24:23 följande:
    Vill nu skrev 2009-01-12 07:53:45 följande:
    Härligt!
Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...