Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!
Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html
Hej svejs!
Gissa om jag är glad. Jag är i Stockholm och har precis hittat brudklänningen som bara var jag!
Jag har fram tills idag bara tittat på modeller på nätet, och har försökt spana in de modeller som jag tror skulle passa till min kroppsform. Jag är ganska kort och småmullig så jag ville absolut inte ha något som sitter åt. Jag hade en tanke om att jag skulle ha något som var avskuret under bysten för att sen gå över i en typ av A-linjemodell. Jag stegade in i butiken och sade att jag var helt öppen för förslag men sade att jag hade lite att dölja kring midjan och därför gärna inte ville ha något sjöjungfrutjafs eller liknande. Hon tittade på hur jag såg ut och tog ändå fram en sjöjungfrumodell,men den avfärdade jag, så jag provade ett antal andra modeller och så tog kvinnan till slut fram den klänning, som hon tagit fram från början. Jag suckade, jag var verkligen skeptisk, men prövade den ändå.
Och kan ni tänka er, den satt som smäck!
Det är en cremefärgad axelbandslös klänning som är draperad kring midjan och på så sätt förvillar bort eventuella valkar. Jag ser hur smal som helst ut i den, och känner mig som världens vackraste. Dessutom får klänningen mig att se längre ut, och det är ju ingen nackdel. Jag är omtumlad. Tänk att det jag minst av allt hade kunnat föreställa mig att jag skulle passa i, visade sig vara det bästa alternativet.Det blev sjöjungfrutjafset ändå, hi hi. Jag slog till på alldeles underbart fantastiska par skor också, och allt till priset av 5200kr! Det tycker jag var ett fynd!
Det var en äldre kvinna som hjälpte mig, hon var underbar och hur duktig som helst, och jag rekommenderar verkligen alla att besöka Högtidskläder på Hornsgatan 144, om man har vägarna förbi. Sen föreslår jag att man verkligen går in med öppna sinnen när man ska prova ut brudklänning så att man är mottaglig för nya modeller än de man från början föreställt sig i. Och att man lyssnar på den som säljer klänningen, de har ju kunnandet och ser direkt på en vad man kan passa i.
Nu kan jag bocka av två grejer till på listan, på måndag ska jag boka prällen....Tjing tjong!
Umbraz: Ååååh vad härligt! Så kul att du hittat rätt klänning och skor dessutom, till ett fantastiskt bra pris. Jag kan verkligen tänka mig att man får tänka om när det gäller modell. Jag ska försöka att inte vara så insnöad på vissa modeller när jag ska prova Jag har ju en bild i huvudet men jag är ju van vid att den sällan brukar stämma överens med verkligheten
Mmm, jag tror man gör rätt i att inte vara så fokuserad just på en typ av klänning. Naturligtvis ska man prova de modeller som man kollat in lite extra, men det är också viktigt att kunna lyssna på försäljaren och att vara öppen för dennes förslag. Hade inte jag lyssnat på min försäljare hade jag aldrig förstått att detta var den absolut perfekta klänningen. Som både passar min personlighet och kropp. Nu var den här kvinnan verkligen duktig och jag kände mig så otroligt avslappnad med henne, jag fick förtroende för henne, och det bidrog nog till att jag kände att jag kunde testa modeller som jag absolut INTE skulle ha testat annars.
VI skall canlita Annas festoch mat för de har en helhet som jag inte har hittat hos någon anna. JAg tror det kommer att bli jättebra. Vi saknar solisten till kyrkan bara några förslag?
Vi har en kusin till m2b som ska sjunga ena låten, sen om jag vågar och orkar ska jag kanske sjunga den andra...fast det blir i så fall en överraskning..
Hoppas planerandet går bra för alla! Själv börjar jag tycka att tiden går liiite för fort nu.. :) men det bertyder ju oxå att det snart äntligen är dags!!
Umbraz:
Vad härligt att du hittat klänningen! Jag hade ju inte heller många rätt inprickade på min bild av klänning, mot vilken det blev!
Har sjävl fått tips om en tjej som ska vara jätteduktig att sjunga, har bara hört en snutt, men hon har verkligen fin röst, så vi har bokat henne! du hittar henne på www.lindasmusik.se Enda nackdelen vi har hittat hittills är att hon är ganska dålig på att svara på mail... (Jag har ju sällan tid att ringa på arbetstid, så det är ju så bra med mail, tycker jag! )
De har serveringspersonal, barpersonal så man beöver inte hitta personal till det och Anna har många tips och ideer hur man kan lägga upp upp kvällen. Jag har väll inte kollat så många utan har erfarenhet av Annas och tittat lite på nätet.
Vet du hur mycket hon tar?
Vill nu skrev 2009-01-04 18:06:56 följande: