• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    BS: vi bestämde oss för att gå direkt på FVP eftersom vi är så pass gamla (eller snarare jag - det är ju min ålder som spelar in). Och för att vi efter KUB-testet när jag väntade Livia ÄNDÅ var osäkra trots att vi fick bra siffror. Vi kände att det var 90% säkerhet på en SANNOLIKHET som vi skulle förhålla oss till ... Fick rådet av J-Å på MamaMia att om vi ändå trodde att vi skulle göra FVP så skulle vi strunta i KUB. (Av den anledningen att om man går vidare med FVP efter ok siffror på KUB och om det då råkar bli missfall på grund av FVP:et så förlåter man sig aldrig ...)
    Min åldersrisk är 1:89 ...

    Det finns inget medicinskt skäl (trots två sugklockor) att få kejsarsnitt - om min bäckenbotten inte blir sämre nu under grav. Men det kan gå ändå fick min BM mig att förstå i ett mail. Vi ska prata mer om det när vi ses strax före jul.

  • BrudSommar2006

    Alltså, nu kan man ju inte välja och jag vet inte varför jag ens tänker tanken men jag skulle gärna vilja ha ett höstbarn nu när jag har ett försommarbarn för att sprida ut födelsedagarna lite liksom.

  • Liten med Mindre

    BS - hur gick det förresten med den där kalkonen för någon vecka sen? Har missat uppföljningen.

    Efter allt ert ÄL o BIM-babbel så verkar min kropp tycka att jag är gravid med.

    Först surar jag över programmen som strular. Sen får jag fel sushi med mig tillbaka efter en lång väntan på restaurangen, och tvingas att gå tillbaka och byta. På väg tillbaka till kontoret igen blir jag nästan gråtfärdig av hur orättvis världen är mog mig... Ungefär som när jag var nygravid med Mindre och maken inte kom hem till finmiddagen med vin en fredag pga jobb...

    Jättesynd om mig som sitter på ett bra betalt jobb och har pengar till mat o varma kläder...och en gosbebis hemma. Gaskar väl upp mig med en bulle eller två som jag konstigt nog inte heller är sugen på...

  • fru AM

    BS: men det kanske det blir - ett höstbarn alltså - om ni sätter igång efter nyår!

  • BrudSommar2006

    AM, ja med min ålder är det ju lika "illa" fast jag tror ändå att jag chansar på sannolikhet och kör med kub om det blir en nästa gång. Jag är så vansinnigt rädd för mf av någon anledning. Fast jag känner faktiskt ingen som gjort fp som faktiskt fått mf så jag vet inte vad den rädslan faktiskt grundar sig i.

  • FruCicci

    Okej, då vet jag ungefär. Tack AM och BS.

    Förstår hur du menar ag kejsarsnitt i så fall AM. Man känner ju sin kropp o sig själv bäst och du har ju gått igenom lite svårare förlossning än jag, för jag slapp det mesta.

    Jag ser verkligen fram emot min förlossning, jag vill absolut inte föda med kejsarsnitt o skulle bli ledsen om jag var tvungen, men jag hade inga problem med att få ut Victor, så där är ju lite av förklaringen.
    Sen fick min kusins dotter problem pga kejsarsnitt och de proplemen har de relaterat till just snittet, så jag vill inte pga det med.

    Vem vet hur det blir denna gången BS, jag kanske rullar fram om några veckor
    Men nog tror jag att jag kommer bli större denna gången, det hoppas jag iaf, för jag älskar att ha mage och vara tjock. SÅ mysigt (så länge man slipper foglossning antar jag. Själv hade jag bara stödbälte för ryggproblem med Victor från vecka 31)

    Nu kanske jag ska se till att komma i ordning, ska ha möte med jobbet i dag. Phu. Vill inte.
    Vill inte jobba. Hade gärna varit hemmafru.
    Men som sagt, det är ju bara 6 månader, eller mindre, så en transport strecka jag får stå ut med

  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2008-11-12 13:00:33 följande:
    AM, ja med min ålder är det ju lika "illa" fast jag tror ändå att jag chansar på sannolikhet och kör med kub om det blir en nästa gång. Jag är så vansinnigt rädd för mf av någon anledning. Fast jag känner faktiskt ingen som gjort fp som faktiskt fått mf så jag vet inte vad den rädslan faktiskt grundar sig i.
    Nej jag vet - känner inte heller någon som fått MF efter FVP (och då känner jag ändå en hel drös som gjort FVP). Jag tror det är sannolikheten som spökar igen ... 1:150 (ungefär). Hursomhelst FVP:et är på onsdag kl 8.15 så ni får gärna hålla tummarna.
  • BrudSommar2006

    Absolut AM, håller tummarna! Fast jag tror att det kommer att gå bra.

    Ja vi får väl se om det blir en höstbebis, det vore mysigt faktiskt. Vill ju som sagt få de här småbarnsåren överstökade, jag tyckte inte att det kändes som att livet återvände och Iris blev mysig förrän hon var närmre ett år...

  • BrudSommar2006

    Liten, jo, jag åt kalkonen och det smakade väl ok fast efteråt tyckte jag att det var lite läbbigt att jag ätit kalkon faktiskt. Jag tänkte ändå att jag skulle göra ett nytt försök så häromdagen åt jag kycklinggryta till lunch. Även det kändes lite läbbigt efteråt och på kvällen fick jag jätteont i magen och fick springa på toa, det var väl säkert inte därför men jag vete sjutton om jag inte skippar det där med fågel, det känns inte så spännande nu när jag provat som det gjorde innan faktiskt.

  • _koko_

    AM - babywrap/swaddler: Jag har en som vi aldrig hann använda på conny, men som jag ska testa på ev syskon. De använder man väl dock mest första månaden, så det ena behöver ju inte utesluta det andra. Tycker sovpåse är outstanding, speciellt när man ammar på natten och slipper lägga ner barnet under kallt täcke. Om man liggammar och sover ihop är det ju inget problem, men det funkade inte för oss.

    nenne + Skitbra tajming med jobbet, det kommer ju vara nästa fredag i ett nafs!

    BS - Får alla barn växtvärk? Eller tänkte du på Iris gener? Min brorsa hade växtvärk så han grät i 9-årsåldern, inte så roligt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!