• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

    BS
    Jag tycker att mitt ryggproblem strålar ner i benen också, särskilt om jag ska lyfta på ett av dem (om man kliver i badkaret, t ex). Men jag har ju inte ischias utan snett bäcken och det är bara ibland som det gör ont och kan sitta i några dagar. Som efter NY, när vi hade knatat en hel del. Eller om jag tränar och ligger på rygg (sit ups eller stretch) så kommer jag knappt upp från golvet. Men oftast känns det inget och jag har inte knakat till mig sen i somras.

    Falsk ischias då?

    Hopas hur som helst att det inte är något allvarligt!

    Lapinette
    hahaha, vår lilla uppslagsbok! Fatta vad intressant det är egentlige, vilken fantastisk kropp man har!

  • nennesjuttioåtta

    Skulle gärna tempa mig om det inte var så att jag packade ner termometern för flera veckor sen...

  • BrudSommar2006

    Lapinette, intressant! Men då är det nästan säkrare att köra med ÄL-stickor för att hitta ÄL än att tempa då för risken är att tempen helt plötsligt sticker iväg men då är det för sent? Med ÄL-stickor, som jag har förstått det, får man en indikation en eller två dagar innan ÄL??

  • nennesjuttioåtta

    Shit, vad fort dagarna går när man jobbar! Nu är det ju snart lunch!

  • nennesjuttioåtta

    BS
    fast man vet ju fortfarande vilken dag man är på så kör man varannan eller varje dag så borde man ju inte missa alls. Då är det ju bara skönt att veta när det har varit så att man kan få sova Eller våga sig på masturberings-contest och sånt annat slöseri med kroppsvätskor.

  • Liten med Mindre

    Nenne - det är FrameMaker som bråkar med mig. Ordbehandlingsprogram. Måste ringa supporten igen - fattade inte vad dansken sa, ska nog välja engelsk support istället. Tänk om det blir dansk engelska? Men det måste ju vara bättre än dansk svenska?

    koko - vi är inne på vår andra grobag, grönrandig nu. Mindre har äntligen vuxit ur sin som var för 0-6 månader. Men vi kör bara 2.5 tog.

  • fru AM

    Intressant detta med grobag. Tror jag ska testa det med nästa lilla kandidat. Eller en sån där babywrap (man lindar barnet helt enkelt - i en trekantig sjal av t ex merinoull).

    Inatt hade Livia växtvärk (troligen). Vaknade och vrålade ajaj-koko (koko = fötter i det här fallet) minst tre gånger med några timmars mellanrum. Slutade inte förrän hon fick alvedon ... Stackarn. Och jag och maken är lite trötta ...

  • fru AM

    ÄL- diskussionen håller jag mig utanför eftersom jag inte vet något om den. Har känt av min egen ÄL en gång på alla år (då Livia blev till) och verkar ha väldigt oregelbunden och spattig ÄL - i alla faser.

  • BrudSommar2006

    AM, stackars Livia! Ser inte fram emot när Iris börjar få växtvärk om hon nu inte redan haft det.

    Fast Nenne, om nu min ÄL diffar på sex dagar hit eller dit så får man ju hålla på hur länge som helst med det där varje/varannandagstjafset, det orkar vi aldrig! Eller orkar och orkar, det kommer inte att bli av helt enkelt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!