• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Märks det att min första jobb råkade bli på bank. Jag är som en jäkla sorteringskatalog. Samma sak på jobbet men jag har förbättrat mig. I promise! Inte samma ordning nu som för 8 år sedan. Då vågade inte assistenterna gå in på mitt rum för om de inte ställde tillbaka en pärm på mm så såg jag det direkt. Shit, tråkig, fyrkantig ... MOI?!!!

  • Ore

    Hmm, bra synpunkt koko... Får fundera på detta. Samt säga till maken att han borde vara lika nyfiken som jag på att få reda på det (vilket han tyvärr inte är, han föreslog att vi skulle vänta tills jag missat mensen två gånger innan vi testade, eeeh???). SÅ nu har jag lovat att inte köpa ett test förrän jag vet att mensen är sen. Men jag kanske kan få dispens om jag inte hittar något söndagsöppet apotek i närheten?

  • Lapinette

    CB - vad är det för något????!!!! Har ju bara testat en gång och det var ju under tvång ... då min läkare tvingade mig för han trodde jag var gravid.

    Förresten, nu tror jag nog att jag är gravid igen . Som sagt, det är inte ens varannan dag nu utan varannan timme.

  • _koko_

    BS - Vilken prisnivå? Har de ingen gåstol kanske det kan vara något? Vet iofs inte vad såna kostar eftersom vi har fått låna vår.

  • Lapinette

    Ore - när åker ni till Kina? Kan ju vara bra att veta innan dess om du är gravid eller ej. Själv minns jag min Kinaresa i våras med skräck ... fick min IVF-blödning lagom tills vi kom till kompisarna i Hong Kong. Det var inte skoj!

  • _koko_

    Lappis - Jag är också gravid idag. Fryser lite (kan ju inte ha att göra med att jag precis druckit ett glas riktigt kallt vatten), och känner mig uppblåst.

  • Lapinette

    Kan inte låta bli att lägga in denna i min spara pappers diskussion.

    Och så här kan olika kvittosparare se ut:

    Hamstern:
    Sparar allt. Klistrar in papper i numrerade pärmar och arkiverar. Nere i källaren eller i vindsförrådet finns allt från första bilköpet 1964 till förra årets fynd på julrean. Ropar "där ser ni - vad bra det var att jag sparade det här!" när barnbarnen undrar vad ett par allvädersstövlar kostade 1976.

    Gör-det-sedan:
    Sparar allt. Det ligger buntar av kontoutdrag och konsumkvitton här och där, ofta i en skål i hallen, i en byrålåda eller i en kaffeburk. Ska ordna i pappren - en annan dag. Vet att pappren borde skötas bättre, men lyckas förtränga arbetsuppgiften.

    Plånbokstömmaren:
    Sorterar kvitton när plånboken är så tjock att det behövs ett två centimeters tjockt gummiband runtom för att den inte ska sprängas. Slänger det mesta. Sparar kvitton på dyra varor, garantibevis, kvitton på betald hyra. Har ständigt dåligt samvete och lovar sig själv att ha bättre ordning.

    Ordning och reda:
    Sorterar i mappar och pärmar, rensar efter hand. Kopierar viktiga kvitton på jobbet eftersom originalen kan blekas. Köper varor på internet och skriver ut betalningsordern. Är närmast chockerad över att andra inte har samma ordning i sina papper.

    Vadådå?
    Personen framför dig i kassan som viftar avvärjande när expediten eller kassörskan erbjuder kvitto. Använder alltid betalkort och nättjänster och räknar iskallt med att alla köp går att spåra och bevisa. Har ofta en ordningsam make eller maka.

  • Ore

    Vi åker till Kina 5/12, så då ska jag ha fått besked. Iofs, om jag inte är gravid nu, så kommer nästa BIM hamna mitt i resan...

    Försöker förtränga det så länge...

    Är frysa ett graviditetssymptom? Skruvade upp termostaten på elementet på kontoret till strax över 25 grader, men fryser ändå...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!