• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

    cicci - Förresten! Sambon premiärade vinteroverallen på conny igår, och den är bara lite för stor!!! Tror den kommer bli välanvänd i vinter, är så glad att du tipsade!!

  • Izzie

    Ni är så himla aktiva!

    Har precis gjort en superraid ner till centrum (mer el mindre i pyjamas) för att hämta paket som kommit. Har beställt ett par färdigsydda gardiner på nätet och var så förväntansfull. Men de passar nog! De ska vara i vårt nymålade kök och det kommer att bli så fint!

    Beställde lite böcker på Adlibris oxå. Bla Fars dags-presenter och två GI-kokböcker. Nån som har nåt tips på ett kul PS3-spel? Ska köpa ett till maken från Matilda i Fars dags-present tänkte jag. Vet att han skulle bli skitglad för det, men jag har ingen om vilket jag ska köpa...

    Ahhh idag är det min sista dag som jag enbart dricker shaker!!! Ska bli så gott att börja äta mat igen. Fast nu väntar förstås en upptrappningsvecka först med minimat och fler shaker.

    Piggelin - Starkt jobbat att läsa ikapp på en enda kväll! Ang programmet på tv så valde jag oxå bort det. Blir så himla ledsen över att se sånt. Var det ok annars? Dvs inte så sentimentalt och sorgligt? Enligt försnacket så skulle det vara vinklat från den positiva sidan. (Alltså, inget fel på sentimentalt och sorgligt, men det blir så jobbigt att titta på bara)... Tråkigt med din bror *kramar om*

    Nenne - Knip knip knip! Håller tummarna!

    MSW - Vad skönt med en bra natt! Det gör verkligen susen för energin.

    Junilejon - Kul att "se" dig! Klart vi minns dig! Spännande att flytta!

  • BrudSommar2006

    Cicci, stackars Victor, har ni tagit näsprov? Har ju just fått lära mig att moraxella sitter i näsan på många barn och ger ibland symptom, ibland inte, men just hosta är det vanligaste. Det ger sig ju tydligen även utan pencillin men är svårt att bli av med även med pencillin.

    Själv har jag just varit och hämtat ut min dunderpencillinkur, moraxella är tydligen resistent mot vanlig antibiotika så man måste sätta in en dundersort och hålla på i tio dagar. Ser ni vilken moraxella-expert jag blivit från att inte ens ha hört talas om det i förrgår haha!!!

  • gosnosen

    Det är helt SJUUUUKT vad ni skriver! Hinner ju inte mer än läsa ikapp så är det 10 sidor till. Jättekul! Man hinner ju dock glömma vad man ska kommentera så jag nöjer mig med att skicka en stor kram till Nenne!!! Jag håller tummar och tår för att soldaterna hittar rätt!

    Och som sagt, FREDAG. Härligt! Imorgon väntar en skön dag med massage på Sturebadet med maken och därefter god brunch! Så småningom kanske man vågar sig på att våldgästa en av era bruncher också... låter supermysigt med våffelfrossa på Elverket!

  • Piggelin1

    Ahhhh, jag är ikapp fortfarande - jiiihaaa!

    Liten med flera - klockan ringde inte förrän hlav sju idag, så jag hann sova hyfsat mkt & så tänkte jag att det är fredag igen idag, dvs inget jobb imorgon. Ok, att sovmornar är ett minne blott, men helg är ju ändå helg
    Faktist så tror jag att min trötthet minskat massor sen jag började jobba igen. När jag var hemma med Amanda hela dagarba, då var det superintensivt hela tiden & jag var skittrött vid tio-halv elva. Nu när jag jobbar, så har jag iofs väldigt mkt att göra just nu, men det är ju inte intensivt på samma sätt & jag kan ofta lägga upp dagarna som JAG vill, utan att en liten dam är med & bestämmer agenda...

    Oj, möte om två minuter - jag får hoppa in igen senare!'

    Kram!

  • fru AM

    Piggelin: playstaytion 3

    Izzie: Sonen har PS2 bara och är fotbollsfanatiker. Är maken det också så kan du ju köpa FIFA 08 till honom (men räkna inte med att se så mycket av honom framöver )

    Gosnosen:Vi är helt ofarliga och delar gärna med oss av våfflorna!

  • gosnosen

    Ni är för söta! Det blir inte på söndag iallafall, men nästa gång ska jag ha repat tillräckligt med mod... Hoppas att våfflorna smakar gott och att ni får det trevligt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!