• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

    Åh, page, nappa!! Gulliga telis!!

    lappis - skibaum, hur förhåller det sig till tannenbaum?

    Cicci - Vad ROLIGT för victor att få testa skidor i vinter! Det är en av de saker jag längtar absolut mest till - familjeresor till fjällen... Synd att sambon HATAR det (trots eller kanske pga att även han tävlat en gång i tiden), han får tänka om helt enkelt.

  • start september

    Cicci, Airtours är bra men se till att det inte är flygbolaget Nordic Airways. Ständiga förseningar, dålig information om dem och allmänt noll koll hos personalen är min erfarenhet. läste i tidningen idag att de har ekonomiska problem dessutom, Airtours lär fixa det så man blir inte sittande a la Sterling, men ändå!

    Gillar att åka skidor, men är på nivån röd backe max. Maken likaså. Och enbart Carving. Men det funkar ändå att åka iväg med kompisar som är duktigare (man behöver ju inte åka ihop hela dagarna) så det blir en del åka ändå. Förra året fegåkte jag i vecka 20 bara lite lite, så i år är jag sugen.

  • Ore
    Page skrev 2008-11-06 12:00:43 följande:
    Ore, Frejis är snäll och möter upp mig på centralstation, men dit har jag ca 14 mil. Buhuhäääää...jag kan inte vara med på söndag!!!
    Aha, jag som är ute och cyklar. Sorry...
  • nennesjuttioåtta

    Cicci
    jäklar vad du har hunnit med! Är du 50 eller? Jag har också tävlat och slutade när jag var 16 men var aldrig ågon stjärna. Det var först efter att jag slutat som jag fick en grym aha-upplevelse på hur man "skulle göra", och sen när carvingen kom så var det ju som natt och dag. Mina första carvingskidor kan jag inte åka på ens en gång längre, trots att de är just carving. Men de går bara rakt fram (och jag vill ju svänga!!!), jämfört med mina som jag köpte för hua... också några år sen men som bara är 155 långa och en jäkla midja på.
    Hade också velat bumma (trodde det hette skibum?!?!) efter säsongsjobbet i fjällen men i samma veva så började maken på sin utbildning och jag fick min chans till min önskebranch och sen var det liksom inte aktuellt. Man ska nog var en viss ålder och gärna singel, tror jag.

  • Telemarkgrrl

    Kniiiiip, nenne!!

    Gick det bra? Fick du några supersimmare?

  • Telemarkgrrl

    Åh, vilken tur jag har som har en icke-svensk kollega! Hon hade aldrig hört talas om Gustav Adolfsbakelser så då var vi förstås tvungna att gå ut och köpa oss varsin.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!