• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Japp, tror inte Nenne bryr sig så mycket om åttorna just idag...

Oups, sen till inbokad tid. Fan.

• _koko_

Oj, nu gick det fort, hahaha, liten och mindre i samma inlägg... Men det är ju lite förvirrat nuförtiden!

• Oms

AM- jag har en jobbarkompis som är blond och mörkhårig och har relativt mörk hud med (ursvensl dock) han fru är halvmarrocan och är rätt så mörk och deras dotter är blek, blond o blåögd, ena sonen är superblek, svarthårig o grönögd och så har de en brun kille m mörkt hår o bruan ögon ... ingen ordning alls och alla tro jämt att det är olika pappor till barnen. när det gäller tjejen så tror de inte ens att mamman är mamma :-O

• Oms

sjävklart är jobbarkompisen blåögd o mörkhårig - inte blond o mörkhårig...

• fru AM

Tänkte att han var randig som en tiger

• Lapinette

koko - mina gamla lagg står också kvar uppe på vinden. Dammade av dem för några år sedan då jag drog upp över dagen med mamma sambo (fd tränare i slalom från Ö-sund). Trodde det skulle bli jobbigt att åka på dem but I loved them!!! Visst får man kämpa lite mer än på carving men attans vad härligt det var att klämma i ordentligt. Mina nya skidor är carvings och stod på den tiden nere i Cannes. *suck* Vilka tider, då drog man upp en lördag alt. söndag och åkte skidor.

• Izzie

Herregud vad ni skriver!!!! Har suttit och fnissat i omgångar, de gamla takterna sitter uppenbarligen i!

Vad mysigt att ni ska på brunch allihop! Är lite avis faktiskt.

Hmmm, vi får kanske ta en träff i Götet modell större? Om vi bara bestämmer datum i tid går det säkert att fixa...

Ore - missade dina första inlägg när min dator var paj - var kommer du ifrån? (o Välkommen förresten! )

Nenne - Snacka om att mina tummar är blå nu. Hoppas hoppas hoppas att allt går vägen nu! Var du läcker som bad nurse? (själv köpte jag latexdräkt a la sjuksyrra och fotade en secret box till maken som morgongåva, vill minnas att dräkten var sjukt j-vla varm... )

Ang skidor så älskar jag slalom. Fort ska det gå och välslipade carvingskidor är min absoluta favvo.

Telis - tack för beskrivningen om lakritsbutiken. Ska helt klart leta upp den under mitt nästa besök i hufvudstaden .

Ahh bara två dagar kvar med soppor och shaker nu. PÅ lördag ska jag få äta yttepytte lite mat igen... Yippie!

• fru AM

Aha Izzie - har du kört itrim-varianten (hade glömt det om jag visste det förut) - hur har det gått? Min svägerska tappade 25 kilo och fortsätter att gå ner lite (ändrade kostvanor)! Hon är väldigt glad (och fin, även om hon var fin som lite tyngre också)

• Izzie

Ja, xtravaganza, fast det är nog ung samma koncept som itrim om jag förstått det hela rätt.

Har kört i snart 3 veckor på helfart (bara soppor och shaker) och ska gå på halvfart nu. Får se som jag tar en helfartsperiod till efter nyår. Har iaf gått ner 8,2 kg på två veckor. Får se vad som hänt denna veckan när jag väger mig på lördag.

Nu väntar strikt GI-mat, mycket fysisk träning och mycket fokus på den mentala träningen. Känns kul!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!