• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    Hoppas koko med sambo får en trevlig kväll ... Har du förvarnat honom?

    Hej Telis! Godkända som äggmottagare, det är ju jättebra - ett stort steg närmare!

    Lappis: misstänkt på smällen!

    Ertappade idag Livia inne i badrummet med min tandborste i högsta hugg framför ett uppfällt toalock. Misstänkte starkt att hon hållit på och blaskat med borsten i toan ... Den var alldrles blöt. Uäääk. Fast tur att jag kom på henne så jag visste att jag skulle slänga den ...

    Telefonen såld till genomhederlig golvläggare från Lidingö. Fick tillbaka pengarna jag köpte den för! Köparen visade sig vara en väldigt bra kontakt när det gäller min och brorsans fastighet också. Gillar såna där tillfälligheter som visar sig vara lyckträffar!

    Önskar alla en fantastisk tisdagskväll!

  • FruCicci

    Hej raringar,

    Phuuu vilken dag jag har haft, helt slut. Var till parken med Victor på eftermiddagen sen trillade han ur barnvagnen på vägen hem (passerade en butik o det var trist att sitta still inne i butiken, jag förstår honom, så han gjorde allt för att kunna hoppa ur... 5 sekunder senare ligger han på golvet).

    Ja ja, har läst i kapp nu... My god vad inlägg det har blivit på typ 2 dagar! Nästan 500!
    Gamla tider det!

    AM - gött att telefonen blev såld och att ni kan nyttja karln till annat Sammanträffande!

    KOKO; antar att du hoppar som bäst i halmen nu. Hoppas du släpper dubbla ägg så det blir nya tvillingar i tråden Ha ha!

    Oms, skönt för dig att det gick "snabbt", en bit på väg iaf.

    lappis, du måste ju bara vara gravid jag var helt förvirrad jag med. Det är ett symptom

    nenne... har du hånglat färdigt?
    Snoppbullarna var 12 minuter i ugnen? Visst skrev du fel först?
    Måste göra dessa, så nice.

    Ore, så trevligt att du fortsätter skriva lite...

    BS, Oj vilken dag ni har haft, stackars Iris. Vad tapper hon är!
    Och stora tjejen, inte konstigt att hon har stlk 92/98 om hon nästan är 92 cm. Men hon har väl inte gått upp så mycket, mest växt på längden? Kramar till lilltjejen!

    Telis: Vad trevliga nyheter till er! Det känns långt borta nu, men vips är julen över och det närmar sig! Det kommer gå fort. Du kommer vara gravid innan jag ploppar i allafall!
    KUL! För nu ska det funka!
    OCH om jag får så hänger jag gärna med på brunchen. Jag äääälskar våfflor och annat smaskens, så jag längtar redan nu. Det var länge sedan jag var på brunsch och nu när Nenne är i stan så kan man ju inte missa!

    Fars dag är ett jippo som allt annat bara för att affärerna ska få sälja lite mer. Jag struntar i det. Maken ska få en teckning av Victor, sen kanske en cigarr. That's it. Sen kan vi äta en pizza ute på kvällen Om jag orkar

    Nu ska min man ha valvaka. Han har bott o pluggat i USA och är super intresserad av detta. Jag kan itne påstå att jag är lika intresserad.

    Köttfärslimpan blev god, hällde i rödvinssås i smeten... Serverade med potatispuré som jag spetsat till med dels västerbottenost och lite permesan Det var mumma.

    Tjingeling!

  • BrudSommar2006

    Hej Cicci, oj, hur gick det för stackars Victor, blev det några "krigsskador" att tala om eller klarade han sig helskinnad?

    Vad det gäller fars dag så är jag inte så mycket för att köpa saker eller att gå ut och äta eller så utan det är ett bra tillfälle för oss alla att träffas, vi och min bror och hans sambo och Iris lilla kusin nu med, oftast ute hos mina föräldrar.

    Iris har mest växt på längden på sista tiden faktiskt så det är väl bra.

    Nu var det tyvärr en vecka sedan vi fick i henne någon mat senast, nu har det bara varit välling men vi väntar ju på provsvaren på torsdag och om de inte ger något så hoppas jag att hon blir frisk snarast ändå.

  • Izzie

    Nenne - Alltså... jag skrattar ihjäl mig. "Ollar på ditt köksfönster med dildon" - var får du allt ifrån???

    Telis - Åh vad kul att ni blivit godkända som äggmottagare!!! Grattis! Fattas bara annat! Hur ser processen ut för ÄD? Vad är nästa steg? Hur lång tid tror de att det kommer att ta? Kommer ni hinna fram i tid?

    Telis & AM - Vaddå lakritsbutik? Menar ni att det finns en hel butik som bara säljer lakrits??? Jag ääälskar lakrits! Var finns denna butik???

    AM - Kul med sms'et till brorsan

    Koko - det var värst vad du var på G Hoppas du får en kul kväll!

    Cicci - Skrattade gott åt ditt inlägg med dagispappan! Hoppas det flyter på bra för Victor på dagis nu.

    Ang att stoppa tandborstar i toaletten, så hittade jag Matilda bitandes på toaborsten i förmiddags. URK!!!

  • Izzie

    Lappis - trist att du måste jobba helg...

    BS - Håller verkligen tummarna för att Iris piggar på sig snart och att provsvaren är bra! Kram!

  • Telemarkgrrl

    Cicci, det är klart att du får vara med på brunch - kul!! Potatispuré med västerbottenost, ooooo vad gott det låter. Det är så att jag blir hungrig igen trots att jag smällt i mig en stor portion chicken tikka sizlar.

    Izzie, jaaa, tänk, det finns en hel affär med bara lakrits!! Det måste ju vara som att dö och komma till himlen. Enligt AMs blogg ska den ligga på Odengatan 15 här i Stockholm.

    Nu ska jag köra en testomgång med ÄD-medicinerna och sen är det bara att vänta på att vi kommer fram i kön. Prognosen säger sen vår/tidig sommar nästa år.

  • Page

    Oooh, får jag vara med och leka på söndag? Snäääälla?!

    Telis, Grattis till att ni har blivit g:ade! Skönt, ännu ett hinder mindre! Hoppas att den där kön flyttar sig snabbt.

    Koko, hahaha, hoppas att ni fick till det i kväll! Vissa av mina äl är precis så där. Det är ganska häftigt hur styrd man är av hormoner...

    Izzie, hulk och urrk vad äckligt! Det är tur att man oftast inte bevarar några minnen från den åldern. Vem skulle vilja minnas att man har knaprat på en toaborste?

  • Liten med Mindre

    Oh - brunch. Får man anmäla ett potentiellt deltagande? Måste stämma av med maken att han inte känner sig övergiven med Mindre.

    koko - hoppas behovet blev stillat igår. Drabbades likadant efter bion i fredagskväll, och så var jag för snäll för att väcka maken mitt i natten när jag kom hem. (Det kan ju inte bara ha varit för att mr Bond är så vältränad. Det var ju för övrigt oförskämt lite sex i nya filmen, liksom för få prylar och total avsaknad av Q.)

    Oms - vilken flax med jobbet. Hoppas att det är något som verkar skoj!

  • FruCicci

    BS, kopierade dagis dagen från igår, jag skrev det några sidoee bar:
    DAGIS:
    Ungjäklen vaqr inte där idag!!!! Tur för honom!
    Det var 2 super lugna tjejer och en normal kille inne o lekte, resten gick ut. Det funkade bra idag och ingen var dum mot Victor.
    Victor fattade inte detta med samling, så han sprang runt mest. Sen vägrar han äta frukt (trots att vi försökt med alla olika sorter), så vi får se hur drt går.
    Hälsade på en mycket snygg pappa i morse, som luktade mumma Han sa att han stod och tjuvkikade in 10 minuter innan han gick i början för att se om någon var dum mot hans son (ska jag med göra) o det hade varit en som var dum (säkert Erik) och han berättade att han inte accepterade det och sa till med en gång Yeah, I like! Gillade honom skarpt.
    Hur som så kändes det bättre idag och Victor var bara ledsen en gång.

    förstår hur du menar BS ag att bara träffas på farsdag, jätte mysigt. Victors farfar är död, min pappa o bror bor ju 50 mil bort, så vi har inte ngn tradition att ens ses på en fika. Men det kanske det kan bli i framtiden. Jag är iaf emot hysterin att handla slippsar o kalsonger etc.

    Ska gå lite tidigare idag, kanske stöter ihop med ngn annan trevlig förälder, gärna manlig

    KOKO, jag tänkte på dig igår, hoppas du fick en rejääääääääääääl omgång med ett sprut motsvarande en liter filmjölk.

    page, kul om du kan komma på söndag med.
    Även Liten.... så klart.

    Annars måste hag ringa mitt jobb idag och min gamla chef som älskar att titta på tuttar, Gosh!
    Trots att jag meddelade mitten av september o även så fort jag plussat att jag kommer tillbaka i början av december, så har de inte hört av sig. Skulle ju vara bra att veta vilken tjänst jag får, lön o avtal liksom, innan man börjar! Grrr

    Nähepp, nu ska jag klä på Vickevire.

  • fru AM

    Det äckligaste i kombinationen barn-toaväg var när jag var på en restaurang och i sällskapet vid bordet bredvid fanns en ca 2-åring som gick med sin mamma på toaletten. Efter ett litet tag kommer mamman och barnet tillbaka som ett skott och mamman skriker över hela restaurangen: "Vet ni vad han gjorde!? Han tog den där skålen som toaborsten står i OCH DRACK UR DEN!"

    Angående barn som trillar ur vagnen: det händer de allra flesta - åtminstone en gång. Hoppas Victor inte gjorde illa sig!

    Sitter och kollar i en ny bok jag har köpt: Matlust - för barn 0-6 år. Skriven bl a av en barndietist. Intressanta fakta och bra recept på barnvänlig mat (och små knep som i alla fall jag inte tänkt på). Nu skanar ju inte Livia matlust - men man kan aldrig lära sig för mycket. Nästa barn kanske är en matvägrare ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!