• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

    Lapinette
    äh, skit i fanskapet. Vi barn har ju ingen egen dag som alla föräldrar ska uppmärksamma och köpa slipsar och chokladpraliner och skicka per post till oss. Orättvist tycker jag!

  • fru AM

    BS: Stor och fin tjej! Förmodligen lika lång som Livia! Ska mäta/väga om två veckor så då vet jag precis ...

    Dagens felskickade sms (på svenska till toktysken): fick precis det innehållsrika svaret: Give me more!

  • _koko_

    nenne - Det här påminner mig om en mailkonversation jag hade med en fd kollega för 100 år sedan som fullständigt spårade ur. Jag trodde att vi båda var överens om att det bara var på skämt (det blev lite barnförbjudet efter ett tag), men det var vi visst inte och han var gift... Hemskt pinsamt.
    Men du är ju TJEJ, och då är det bara mysigt.

  • Oms

    Om ni hittar ngt barnvagnsvänligt ställe så kanske jag kan glida förbi en sväng o säga hej m Mathilda. dock hoppar jag nog själva brunschandet då hon M gärna är still på ett ställe i denna ålder (maken jobbar i helgen så jag har barnansvaret)

    men det vore kul att bara komma förbi o säga hej - vi e ju ändå alltid ute o går i stan under helgerna!

  • fru AM

    Brunch - söndag: Visst ja det är ju fars dag på söndag! Men jag TROR att jag kan få smita ut ett tag om jag lagar middag till husfadern på kvällen. Egen pappa finns ju inte att fira.

  • fru AM

    fru AM skrev 2008-11-04 14:37:34 följande:


    fick precis det innehållsrika svaret: Give me more!
    Så jag skrev givetvis tillbaka "hej hopp gummisnopp och pusspuss". Nu får han bläddra febrilt i lexikonet ...
  • nennesjuttioåtta

    AM
    Ja, där fick han att bita i...
    Vet ej plats, jag är utböling.

    Koko
    oj och hoppsan! Jag gillar ju när det blir tvetydigt och svårtolkat men spårar det ur och misstolkas att man ör allvarlig då kan det ju bli banjo!

    Har förhoppnigsvis inte skickat så många hemskheter fel, men däremot fick jag ett mail som INTE var till mig från en kund som var riktigt grabbigt och avslutade med ett charmigt "Puss i röven"!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!