• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

    koko: han har ganska precis blivit två månader... har bett maken köpa ersättning efter jobbet.. Om inte annat ger det lite trygghet att ha det hemma...

  • fru AM

    Haha - skickade precis ett sms till en tjejkompis om att vi ska ses om ett par dagar ... eller, jag trodde jag skickade det till henne, men hennes namn ligger väldigt nära tysk-exet i telefonen - så det hamnade hos honom ... Lite freudianskt efter gårdagens minneskavalkad Nu får han sitta och slå i svensklexikonet igen

  • Telemarkgrrl

    AM, haha, jag smsade vår mäklare en gång med en uppmaning om att hon skulle köpa mat med sig hem när jag egentligen skulle smsa min man.

    Ore, härligt med bröllopsresa! Vart ska ni?

    Gosnosen, hmmm, mina Synarelablödningar har nog också varat ungefär lika länge som en vanlig mens tror jag. Jag minns att det var någon som råkade ut för det där på FL och jag tror att hon fick spreja lite längre då. Men ring kliniken och fråga!

  • fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-04 11:51:35 följande:
    AM, haha, jag smsade vår mäklare en gång med en uppmaning om att hon skulle köpa mat med sig hem när jag egentligen skulle smsa min man.
    DET hade ju kunnat tolkas som en riktig INVIT!
  • Liten med Mindre

    MSW, har hört att det väl är runt 8 veckor som bebisen behöver boosta mjölktillgången en extra gång, och då vill de ju äta "dygnet runt". Kan det vara något sådant?

    Dvs bara att amma på ett par dagar och se var det tar vägen.

  • Telemarkgrrl

    AM, jaa. Man får väl vara glad att man inte skrev något snuskigt iallafall.

  • _koko_

    MSW - Absolut! Och som sagt, det behöver inte hända er bara för att det hände mig. Eftersom jag är lite ledsen över att det blev som det blev predikar jag gärna för att bearbeta det...

    Jag skickade en gång en väldigt privat mailkonversation till ett gäng kompisar (det sista mailet var menat till alla, men inte de tidigare som råkade hänga med). Vet inte hur många som skrollade ner och läste alltihop, men pinsamt var det iaf.

  • MSW

    Liten och koko: det är mycket möjligt.. vi får se hur det blir.. Psyket blir juh lite lagom svajigt när maten inte riktigt funkar..

  • Oms

    MSW - vill du höra BVC säga samma saker som vi sagt så fråga dem - det är säkert så att antingen så är det en tillväxtperiod och då vil de äta huuur mkt som helst helt plötsligt, eller så har de kommit på att det e mysigt att vakna o ha mamma så nära o därför vaknar de o äter av den anledningen (oftast äldre bebisar) eller så e det så att din mjölk inte är lika närigsrik längre och att antingen är det du som måste äta lite mer o bättre mat eller amma oftare för att få igång produktionen eller att du måste börja m ersättning för att bebis ska bli mätt.

    gå o väg o mät på bvc, har han avvikit från sin kurva nedåt kan det vara aktuellt m ersättning, står han still kan du pröva o amma mkt under en period då det efter ngn vecka bör ha ökat på produktionen.

    Mathilda hde flera sådana perioder då jag fick amma varje timme -dygnet runt! inte kul men vad gör man? nu hade ju hon sin reflux så hon behövde ju äta lite o ofta för att inte kräkas upp allt men ändå.

  • FruCicci

    Hej tjejer,

    Ag snigelslem så hade jag en rejäl aladåb på dag 7 efter ÄL denna gången (då jag oxå blev gravid) men inte så långa broar alls innan. Fick ÄL på dag 17 denna gången, tack gode gud för stickorna!
    Jag kände nav Äl på måndagen, inget utslag på morgonen, men tisdagsmorgonen fick jag full böj. Kunde kanske lika gärna ha varit på måndag kvällen.
    Hörde någonstans att det är precis innan de spricker ÄLblåsorna, som man har ont?
    Jag räknar att jag hade ÄL tisdagen iaf och BF blir då 8e juni.
    SÅÅÅÅ efter den 8 juni kommer det förhoppningsvis dugga tätt, för ni andra ska ju oxå lyckas nu.

    DAGIS:
    Ungjäklen vaqr inte där idag!!!! Tur för honom!
    Det var 2 super lugna tjejer och en normal kille inne o lekte, resten gick ut. Det funkade bra idag och ingen var dum mot Victor.
    Victor fattade inte detta med samling, så han sprang runt mest. Sen vägrar han äta frukt (trots att vi försökt med alla olika sorter), så vi får se hur drt går.
    Hälsade på en mycket snygg pappa i morse, som luktade mumma Han sa att han stod och tjuvkikade in 10 minuter innan han gick i början för att se om någon var dum mot hans son (ska jag med göra) o det hade varit en som var dum (säkert Erik) och han berättade att han inte accepterade det och sa till med en gång Yeah, I like! Gillade honom skarpt.
    Hur som så kändes det bättre idag och Victor var bara ledsen en gång.

    AM såg på dagis dörren idag om de nya reglerna med syskon o hur länge de får gå per dag. Men om man jämför med andra komuner så är det kanon med antal timmar i allafall.

    Koko, jasså det är redan på gång, vad roligt!
    Då blir det bebis i mitten av juli då
    Jag tycker det är kanon med bebis på sommaren, slipper massa kläder och annat jox första tiden

    Ag sömn, så sov inte Victor alls mellan 4-8 månader, han vaknade varannan till varje timme hela nätterna, jag var ett vrak!
    Men olika barn har olika egenheter. Jag gav inte ersättning alls, valde bort det trots att det ksnske hade hjälpt honom att sova bättre (de säger ju att flaskbarn sover bättre).
    Det var det ända problemet vi hade att han inte sov, och man vande sig... så jag orkade inte bry mig och klaga. Han sover fortfarande inte på nätterna, men nu vaknar han bara 2-3 ggr per natt. Efter lite välling eller juice, så somnar han om. Helt ok.

    Lammgrytan lät ju kanon, måsta berätta att jag dock har gjort en liknande gryta, jag älskar allt som innehåller masala, kardmumma och tandori etc, lite indiskt/mellanöstern inspirerat.
    I kväll ska jag stå mig i kast att göra en köttfärslimpa. Jag illar gammal husmanskost.

    Nu ska jag läsa i fatt lite till....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!