• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

    Telis, det där låter mystiskt, jag vill också veta vad du ska prova hemma, nyfiken som jag är!

    Lapinette, om det nu skulle ta sig i alla fall, trots miss i ÄL-planeringen, och det blir en tjej så vet du ju vilket försök det var som tog, samma sak om det blir en kille!

  • Telemarkgrrl

    Lappis, haha, nej inget sånt kul! Bara lite husmorsknep.

    Muggles och Piggelin med medföljande barn och makar kom till vårt hotell och åt frukost i lördags. Väldigt trevligt! Fast Moa gav min man arga blicken när han försökte flörta med henne.

  • nennesjuttioåtta

    där var du!

    Lapinette
    Vi utgår från att det inte tog då (omvänd taktik!)

  • BrudSommar2006

    Nenne, intressant, tusch gäller i Iris fall också men det är ju inte lika lätt att bara torka av. Men man får gnugga bäst man kan för hon vill inte ha det kvar på fingrarna.

  • nennesjuttioåtta

    Cicci
    Hade han rött, lockigt eller rakt könshår?

  • Lapinette

    Husmorsknep....ja det låter det??!!!

    Cissi - så du samlar på tennisspelare?

    Själv har jag suttit på VIPavdelningen på Roland Garosse men inte pga att jag var tillsammans med Agassi, tyvärr!!! utan för att jag var nere och träffade en fransman som alltid jobbade på Roland Garosse varje år då det var dags för franska öppna. Ja, maken är inte den första fransmannen ... utan tredje gången gillt!

  • Oms

    Nenne - underbar trådstart! har länge tänkt på detta m graviditet som ett chokladhjul på typ grönan - du vet när man satsar först "friskt vågat -hälften vunnet" och så blir det ingen vinst. Efter ett tag när alla andra bara vunnit står man där tillslut m 10 brickor m 5 nummer vardera för nu sjutton ska man vinna! man har då lagt ut en förmögenhet och har man riktig tur (vad är oddsen liskom) så vinner man en liten toblerone eller ngt (kan väl likställas m att man hittar sin Äl eller nåt)

    Cissi - Boris Becker...?

    BS - läskigt m stalkern - han är fortfarande kvar alltså?! udnrar varför han ev vill åt granndottern? har hon dejtat denna kille? eller e hon bara sjukt snygg? läskigt i vilkt fall!

    Frullan - ang det här m o rida efter att man fått barn. JAg var ju en aktiv o mkt duktig ryttare innan jag fick barn- har ridit in hästar, tagit hand om problem hästar och alltid älskat märriga ston för deras nyckfullhet... efter att stora dottern föddes så föredrog jag snälla valacker av lugnare raser även om jag ff red de knäppa sakerna numera rider jag ju inte alls men det är av andra anlednignar - dock tror jag inte att jag kommer att rida ngn mer knäppgök i framtiden - iaf inte medvetet som tidigare.

    åååh vad jag saknar att hålla på m hästar...

  • nennesjuttioåtta

    BS
    Precis, tusch sitter ju oftast kvar där det sitter. Men ska höra om det växte bort (inte tuschet då, utan själva handgrejset ). H*n var så rolig om vi var ute, t ex, för även om h*n hade vantarna på. Ramlade h*n, så försökte h*n landa med händerna uppsträckta, för att slippa få snö på händerna. Smart...

  • FruCicci

    Nenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Alla dater innebär inte att man kolla könshår, men men rött och rakt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!