• Maliinka

    - 5 kg

    Här samlas vi som vill gå ner litegrand i vikt!

    Vi diskuterar vikt och träning, peppar och gläds med varandra och stöttar varandra i motgångar! Ibland slinker det in andra ämnen än vikt och träning också

    Välkomna, gamla som nya!

  • Svar på tråden - 5 kg
  • MulleNuh

    Undrar om man nu vågar beställa sin klänning?! Jag kommer nog gå ner kanske 3 kilo till.. Eller ska man vänta?!

  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-23 09:19:00 följande:
    Undrar om man nu vågar beställa sin klänning?! Jag kommer nog gå ner kanske 3 kilo till.. Eller ska man vänta?!
    Har du snörning i ryggen så är det nog inga problem!
  • MulleNuh

    Nä det var det jag tänkte! Wohoo då kör jag hårt!


    ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 09:32:16 följande:
    Har du snörning i ryggen så är det nog inga problem!
  • Cantaton

    Småland,
    ja det blir man. Jag kör samma upplägg denna vecka och hoppas på utdelning igen! Även om jag tyckte att 1,7kg var extremt. Hur gick det till liksom?

    junikul,
    lät som en bra middag!

  • soosse

    Canton vad var det för pulver du kört med för att få kickstart??

  • Cantaton

    Alltså... pulver och pulver. Jag dricker proteinsmoothie till frukost, men i övrigt äter jag "vettig mat".

    Kanske någon frukt på förmiddagen, rotfruktssoppa till lunch, yoghurt med frön och kärnor till mellis och kyckling med fullkornsris till middag.

    För min del är det nog snarare träningen som ger resultat.


    soosse skrev 2008-10-23 10:00:51 följande:
    Canton vad var det för pulver du kört med för att få kickstart??
  • Ninnispinnis

    Igår åt jag spenat och räkpasta till lunch, och shepherds pie till middag (smala recept båda två), och körde ett skivstångspass på kvällen. Idag blir det shepherds pie till lunch och grov macka med makrill och ägg till kvällsmat, samt skivstång idag också.

    Har övergett min tidigare "hysteri" med vikt och mått, nådde ju mina mål till bröllopet och satsar nu mer på att behålla formen. Tränar och äter bra för att vara stark och sund, så att kroppen är så bra förberedd som möjligt för (förhoppningsvis) kommande påfrestningar...

    Tycker 80/20 regeln verkar sund, dvs leva nyttigt 80% av tiden och lite mer lyxigt 20% av tiden!

  • soosse

    nej jag menar villket märke som är bäst?? jag måste ha något gott :D Jag är också så dålig på att äta frukost. Kag rider varje dag minst en h så träning får jag .)

  • Cantaton

    WNT sport heter det jag dricker. Köpt i hälsokostbutik.
    I övrigt vet jag inte vad som är bäst... jag är egentligen rätt anti pulverdieter för egen del. Och gott... eh, den har chokladsmak, men jag kan inte påstå att det är gott


    soosse skrev 2008-10-23 10:48:41 följande:
    nej jag menar villket märke som är bäst?? jag måste ha något gott :D Jag är också så dålig på att äta frukost. Kag rider varje dag minst en h så träning får jag .)