• BlygBrud

    Alla Hjärtans dag 2009

    "gamla" tråden är avstängd, så vi får väl fortsätta här!

    Hur går det tjejer??
    Lokalen bokad?
    Klänningen fixad?
    Vigselförättaren vidtalad?
    Menyn bestämd?

    I skrivandets stund är det 4 mån och 9 dagar kvar......

  • Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009
  • BlygBrud

    jennie niklas skrev 2008-10-10 21:37:36 följande:


    Oj det var tidigt!! Jag tyckte vi var tidiga, jag skickade våra förra veckan. Men jag kände att det är nog många som ska åka iväg på sportlovet så ... .
    Är det sportlov då??? *känner mig dum*
    Här uppe är sportlovet v 10.

    Angående blommor...
    Har redan pratat med floristen och bett henne ge mig tips. Så mitt råd är att gå in till en bra blomsteraffär och be dem ge dig råd. Dom är ju trots allt proffs.
  • Mixit

    Lokalen bokad? Japp

    Klänningen fixad? Japp och på väg från Kina i detta nu! NERVÖS!!!

    Vigselförättaren vidtalad? Japp, ska vara i kapellet på samma ställe som vi ska ha lunchen

    Menyn bestämd? Nej men vi har veto på vad som skall serveras som lunch den dagen, det blir spikat i januari.

    Jag/vi har oxå beställt våra ringar, jag har hittat skor för 100 kronor! Såå fina satängskor! Tur att jag inte ska gå långt för dom är inte vintervänliga direkt! Jag ska beställa klänningar till barnen oxå, men har inte riktigt bestämt vilka ännu...

  • svartvitabruden

    Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i början av nästa månad så folk får dem runt 14 nov Är väl lagom?

    Jag kan inte hitta en klänning åt mig Blir tokig. Börjar få lite panikkänslor på den punkten.

    Blommor har jag bett offerter på och för 1000 kr kunde vi få alla blommorna från ett ställe! Helt underbart billigt och bra, skippar rosor dock men helt klart ett bra pris.

  • Mixit
    svartvitabruden skrev 2008-10-11 15:55:16 följande:
    skippar rosor dock men helt klart ett bra pris.
    Enligt min väninna som är florist (jag ska beställa blommor från henne såklart) så är det BARA de röda rosorna som är svindyra till alla hjärtans dag!
  • svartvitabruden
    Mixit skrev 2008-10-11 15:56:39 följande:
    Enligt min väninna som är florist (jag ska beställa blommor från henne såklart) så är det BARA de röda rosorna som är svindyra till alla hjärtans dag!
    Alla tre florister vi mailade hälsade att rospriserna går upp oavsett färg, röda dock mest. Jag ville ha vita rosor och hade vi gift oss en vecka senare hade buketten varit 500 kr billigare så hoppar över rosorna.
  • Mixit
    svartvitabruden skrev 2008-10-11 15:55:16 följande:
    Vi tänkte skicka ut inbjudningarna i början av nästa månad så folk får dem runt 14 nov Är väl lagom? Jag kan inte hitta en klänning åt mig Blir tokig. Börjar få lite panikkänslor på den punkten.Blommor har jag bett offerter på och för 1000 kr kunde vi få alla blommorna från ett ställe! Helt underbart billigt och bra, skippar rosor dock men helt klart ett bra pris.
    På millys finns en jättefin med svarta broderier!
  • smilez

    Hej alla,

    Nu har även jag hittat denna nya tråd :) & välkommen alla nya som har dykt upp. Vi har hunnit fixa med en hel del det senaste, kyrka, lokal, klänning, skor, smycken (jag hoppas dom passar, har inte provat dom ihop med klänningen), solist, saxofonist (?heter det så?), funderat över mat och tryckt upp inbjudningar. Så lite har det hänt :) Även beställt vigselringen nu i dagarna efter eget önskemål. Har ni andra pratat med vigselförrättaren än? Är det vi eller dom som ska ta kontakt?

  • jennie niklas
    BlygBrud skrev 2008-10-11 15:43:45 följande:
    jennie niklas skrev 2008-10-10 21:37:36 följande:
    Är det sportlov då??? *känner mig dum*Här uppe är sportlovet v 10. Angående blommor...Har redan pratat med floristen och bett henne ge mig tips. Så mitt råd är att gå in till en bra blomsteraffär och be dem ge dig råd. Dom är ju trots allt proffs.
    Ja vi har sportlov här v 8. Många åker ju iväg då så tänkte vara ute i god tid. Den 14/ är visserligen v 7.
    Ja jag tänkte åka runt till lite olika blomsteraffärer och höra mig för.
  • Joeline

    7 månader innan var väl lite väl att ta i... jag tyckte vi var tidiga som skickade våra nu i veckan... men jag resonerade samma som jennie niklas, det är sportlovstider och tyvärr har några av våra vänner redan bokat in sig på långresor till Thailand och liknande... så att som någon här skicka dem till jul kändes å andra sidan VÄL kort tid innan...

  • BlygBrud

    jennie niklas skrev 2008-10-12 17:54:39 följande:


    Ja vi har sportlov här v 8. Många åker ju iväg då så tänkte vara ute i god tid. Den 14/ är visserligen v 7. Ja jag tänkte åka runt till lite olika blomsteraffärer och höra mig för.
    OK.
    Hmm var är "här"??
    "Här" för mig är Sundsvall. Oc här har vi alltså sportlov v 10.

    Någon som vet när det är sportlov i västergötland??
Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009