• BlygBrud

    Alla Hjärtans dag 2009

    "gamla" tråden är avstängd, så vi får väl fortsätta här!

    Hur går det tjejer??
    Lokalen bokad?
    Klänningen fixad?
    Vigselförättaren vidtalad?
    Menyn bestämd?

    I skrivandets stund är det 4 mån och 9 dagar kvar......

  • Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009
  • svartvitabruden

    Hej får jag vara med? Vi har bestämt oss för den 14e och känner oss så efter i planeringen!

    enda som är klart är kyrka och festlokal

  • Joeline

    Jag har just lagt inbjudningskorten på lådan!! Så spännande!! Lokal, kyrka, catering, klänning och toastmaster är fixad, ev också musik och fotograf... Så nu är det allt "småplock" kvar...

    Ang vilka man ska bjuda har jag också haft en del ångest... men vi har också som någon annan här skrev bjudit dem vi umgåtts med senaste året. Har därmed prioriterat nya vänner framför folk som man kanske stått nära förut men inte umgås med idag. Sen får de bli sura om de vill, nu är korten skickade och jag skiter i om nån blir stött... Då kan de ju börja med att ta upp luren och ringa nån gång, liksom.

  • 090214

    Joeline: Har du bild på dina inbjudningskort så man får kika??

  • Joeline

    nix, de har ju inte nått mottagarna än Men det var helt klart värt att göra dem själv tyckte jag, kommer göra festhäftena också!

  • Prommis

    Jag håller på med inbjudningskorten fast vi tänker skicka dem i början av dec....

    Vi har ordnat en solist idag och sedan får vi se.... Vi ska ju bara ha nåt litet efteråt med lite kallskuret och tårta för att sedan dra iväg. Har känt att vi inte behöver någon toastmaster men nu har jag tänkt lite att det vore ju bra om någon hälsar välkommer mm. Eller gör man det själv???

  • skogstrollet89
    angelaa skrev 2008-10-06 14:15:37 följande:
    Hej Vi ska också gifta oss på alla hjärtans dag får panik när jag läser om allt ni redan fixat det enda vi gjort är att bokat kyrkan och två olika lokaler (måste snart välja en)Vi har inte berättat nåt för nån så det är svårt att vara tyst man vill ha nån att bolla ideer med ska ge våra föräldrar inbjudnings kort på julafton
    Vi ska också gifta oss på alla hjärtans dag, och har kommit ungefär lika långt som er...det är lite lustigt för vi har heller inte berättat för nån och hade tänkt att ge våra föräldrar inbjudningskorten på julafton! Lycka till :)
  • skogstrollet89

    Idag har jag köpt min klänning :) Det känns som att det börjar hända lite nu! jag undrar hur långt man borde ha kommit nu, känner mig en aningen efter...

  • BlygBrud

    Jisses!
    Fick i dag en inbjudan till ett bröllop...
    det ska gå av stapeln...23 maj!!!

    Hallå??? Är det dom som är tidiga med att skicka ut inbjudan, 7 Månader innan!!! eller jag som är sen??

    Planerar att skicka ut våra skiftet okt/nov. M2B tycker vi ska skicka så att de kommer fram 14 nov, dvs exakt 3 mån innan dagen B.

    Men...7 mån innan??? allvarligt??

  • jennie niklas

    Oj det var tidigt!! Jag tyckte vi var tidiga, jag skickade våra förra veckan. Men jag kände att det är nog många som ska åka iväg på sportlovet så ... Vi har skrivit osa datum 28/12 och det är ju faktiskt bara 2 månad dit så det är nog inte så tidigt ändå.

    Just nu står planeringen still kommer ingen stans. Vill bestämma vilka blommer jag vill ha men det är ju inte lätt. Det finns ju massor!!!
    Vill ha vinröda kallor och något mer men vad?? Förslag ngn? Rosorna är ju dubbelt så dyra den dagen så det får bli ngt annat.

  • svartvitabruden

    Jag kommer ha nejlikor En rundbunden bukett av vita nejlikor Skulle gå på ungefär 500 vilket känns billigt och bra

Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009