• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • MuffinsTönt

    Telis
    Vad får du göra hos IM? Dem låter också spännande. Jag ska tänka efter vad jag vill göra/engagera mig och sen kolla igenom alla olika organisationer. Jag vill gärna hjälpa människor men vet inte på vilket sätt. Samtidigt är jag också intresserad av djur. Kanske för mkt,händer att jag blir lätt känslosam.

  • nennesjuttioåtta

    fan vad duktiga ni är som engagerar er! Jag är nöjd över att regelbundet skänka pengar till Rädda barnen, WWF, Nordens Ark, Unicef... och den som ringer först i december (den stora givarmånaden).

  • MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2008-10-24 15:11:36 följande:
    fan vad duktiga ni är som engagerar er! Jag är nöjd över att regelbundet skänka pengar till Rädda barnen, WWF, Nordens Ark, Unicef... och den som ringer först i december (den stora givarmånaden).
    Hmm... har jag ditt nummer Nenne?

    Jag vill också skänka pengar men tyvärr så har min spargris inte växt så mkt,jag har gjort desto mer. Hur hänger det ihop?!?
    Dem enda som vi skänker till är "mun&fot målarklubben". Dem gör faktiskt jättefina kort. Synd att vi inte skickar brev och vykort, de ligger hemma och samlar damm.
  • MuffinsTönt

    Nenne
    Jag ska göra din chokladkaka imorrn. Hoppas grannarna inte blir förskräckta av lite oljud.

    Förresten, hur mkt chokladmoms hade du i degen?

  • Telemarkgrrl

    Muffins, jag är bara medlem, inte volontär. Jag skänker pengar varje månad till tibetanska pensionärer i Indien och Nepal. Dom flydde undan den kinesiska ockupationen på 50-talet och har sedan dess jobbat hård i Indien och Nepal men får ingen pension eftersom dom är statslösa. Dom kan inte heller återvända till Tibet. Med IMs hjälp får många av dom bo på ålderdomshem, dom får mat och mediciner och slipper arbeta. (Måste ju passa på att göra lite reklam för IMs arbete här. )

    Så, nenne, jag är väldigt svag för små krumryggade och skumögda gubbar och gummor men jag kan inte heller skryta med något större engagmang än det monetära stödet.

  • MuffinsTönt

    Nenne
    "jahaaa är det hur mycket barnet väger som anger kg på blöjor, jag trodde det var en uppskattning på hur mycket bajs som fick plats."

    WOOOOOORDDDD!!!!!!!!! HAHAHA! * ramlar av stolen*

  • nennesjuttioåtta

    Muffins
    (jag inboxar dig mitt nummer så kan du få en hundring att köpa nåt fint för i jul!). Momsade bara lite, men lite rågat var det allt. Lycka till! Men tänk på att den blir godare ju ädre den är, så 3-4 dagar så är den mumsigast. Längre har den inte överlevt.

    Telis
    ÅÅååååh, det där lät ju behjärtansvärt (är det ett ord?!?!)! Ska kolla upp det där...

  • MuffinsTönt

    Åhh, va snäll du är Nenne!

    Vi ska baka den och sen lägga i frysen. Farligt men är man chokoholic så är man.

  • viktualia

    pip pip!

    lugn lördag med lite renoveringsprojekt... precis lagom för en lätt utmattad Vickan..

    nu ska jag bara leta rätt på nåt trevligt recept så att maken och jag får god mat ikväll....

    (apropå skänka pengar - jag skänker lite pengar till vettiga ändamål och lägger ju en och annan timme på ideell verksamhet i min föreningssnurr...)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!