• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • Zozo

    jag hittade ett recept pa tasteline pa amerikanska blabarsmuffins. de var helt ok och inte sa fruktansvart sota. blev dock aningen kompakta

  • Mrs  B

    Vickan

    Tack för förslagen!!!

    Ska börja provlaga lite smått.....

    Har du något god köttgryta på förslag????

  • nennesjuttioåtta

    Mrs B
    Vi brukar göra en apgod soppa - fänkålssoppa med rökt lax. Arla
    .se Chokladkakan blir gigantisk, den bör ju räcka! Kanske med blandade bär och vispgrädde?

    Muffins
    ska kolla upp kakreceptet åt dig.

  • Mrs  B

    Nennes Fontänorgasmkaka:

    smält samman:
    400 g smör
    4 1/2 dl vatten
    7 msk kakao (+ moms)

    vispa ihop det med:
    4 ägg
    2 1/2 dl creme fraiche
    9 dl socker
    3 1/2 tsk vaniljsocker
    2 tsk bikarbonat
    9 dl vetemjöl

    Häll smeten (den är väldigt lös) i en långpanna (jag hade folie i, men det går nog bra att bara smörja den också). 180 grader, 40 minuter i mitten av ugnen.

    När kakan börjar bli färdig, smält samman:

    150 g smör
    8 msk mjölk
    6 msk kakao
    500 g mörk choklad
    2 tsk vaniljsocker

    Ta ut kakan, stick en massa hål i den med en gaffel och häll på den varma glasyren, så att den rinner ner i kakan. Bred ut glasyren och låt stelna några timmar innan du kan skära i den. Vinner på att få mogna några dagar i rumstemperatur, om man kan hålla sig. Räcker till hela släkten! Om man inte är blyg...

    AAAAH AAAAAAAAAAAH OH YES!!!!

  • nennesjuttioåtta

    Tack Mrs B!!!!!
    Tillägg! Jag har använt 2x200 g marabous mörk choklad + 100 g 70% Lindt (85% blir nästan för bittert)

    Jag tycker för övrigt att sökfunktionen på BT är totalt värdelös, jag hittar inget där!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!