• MuffinsTönt

    Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!

    Så var det dags igen för tråd nr 10. Nu kan vi fortsätta diskutera livets mysterium. Vintips, After work-hak och snuskhistorier. Häng på tjejer, dags att ta tag i dagens I-lands problem!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!
  • nennesjuttioåtta

    ahhah jag vet inte, jag fick dem så i amerikat. Tror det snarare är stekta i en torr panna, för de var gigantiska...

  • MuffinsTönt

    Haha! Ok då, inget jag experimenterar hemma.Gigantiska muffins är farliga.

  • Zozo

    Blabärsmuffins var det! Nu ska jag bara leta upp ett bra recept.. mitt förra var sadär bara!

  • Mrs  B

    Slänger in en fråga här med om någon har något förslag på en god meny inför ett födelsekalas för ca 20 gäster i januari.
    Vill gärna provlaga och smaka nu i november eftersom det är så mycket i december.

  • nennesjuttioåtta

    zozo
    har inget beprövat muffinsrecept men har ett ur buffé någonstans i gömmorna (är inte hemma just nu) som var från ett USA-temanummer. Finns kanske på ICA's hemsida?

  • anne på grönkulla

    Meny låter som en vickan-fråga?

    Själv slår jag ett slag för soppa till förrätt - särskilt på vintern. Potatis- o purjosoppa kanske? Eller en gräddig broccolisoppa med lite blåostsmak - det åt jag för ett tag sen o det var galet gott. Har inget recept tyvärr... men blåosttouchen kan man nog få till lätt genom att smälta ner en bit i ett "vanligt" recept.

    Sen är det ju en smak- och kostnadsfråga - gillar ni fisk eller kött? Gryta kanske inte är klockrent om man väljer soppa till förrätt förstås, annars är det ju oxå en vinterklassiker.

  • Mrs  B

    Gärna en enkel förrätt som de flesta gillar och som man kan förbereda innan.

    Helst kött eller kyckling, något barnvänlig, så en gryta är ju inte helt fel.

    Rött vin och öl, vatten och läsk till barnen (ca 7 st).

    Nenne
    Din kaka till efterrätt kanske?????

  • MuffinsTönt

    Hej Mrs B

    Hur är läget? Har du Nennes fontänkakarecept? Vi har en favvo soppa som är grönaärtor o creme fraiche(med pepperrot om man vill). Supergott!

    Igår var vi på födelsedagsmiddag. Vi fick Hjort av ngt slag,rostbiff tror jag. Och sen glasstårta till efterrätt! Jag var rund som en boll efteråt.

  • Mrs  B

    Hej Muffinstönt!!!

    Läget är bara bra just nu iaf.
    Tampas annars med hosta och snorig näsa på barnen.

    Japp, jag har Nennes recept men har inte provat det ännu. Inväntar ett bra tillfälle.....

    Jag gillar ärtor men dock inte mannen, .

    Aldrig fel att gå bort och äta lite.

  • MuffinsTönt

    Mrs B
    Kan inte du sätta in receptet här till mig? Är så nyfiken på den!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen,Tråd nr 10!!!