• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 1

    Denna tråd tar vid där Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5, slutade

    Hej allihop

    Nu när alla sommarbrudar har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd. (Vi har några blivande fruar kvar men alla sommarbrudar är gifta så ett nytt namn på tråden är på sin plats)

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 1
  • Anja 19 juli 2008

    Flamora

    jag blir otroligt förnärmad över att du kan tänka dig såna kriminella saker om mig

    självklart följer jag usa-takt, men hur jag gör lämnar jag åt er fantasi

  • Embo81

    Hahah, oj vad min fantasi skenade iväg...!
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-30 19:37:57 följande:


    Flamorajag blir otroligt förnärmad över att du kan tänka dig såna kriminella saker om mig självklart följer jag usa-takt, men hur jag gör lämnar jag åt er fantasi
  • Flamora

    *fniss*

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-30 19:37:57 följande:


    Flamorajag blir otroligt förnärmad över att du kan tänka dig såna kriminella saker om mig självklart följer jag usa-takt, men hur jag gör lämnar jag åt er fantasi
  • Anja 19 juli 2008

    Igår var vi på informationsmöte hos LB-hus i Malmö ang byggnationerna här mittemot där vi bor. Vi har nu reserverat ett hus, ett stoooort radhus på 146 kvm, fem sovrum (åååhhh) för nätta 3,6 miljoner. Nu ska jag ringa banken. Vore tacksam för alla tummar för det är inte alls säkert att vi får igenom detta, men jag drömmer och hoppas. Sååååå mkt!

  • ingenjörsbruden

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-10-02 09:18:50 följande:


    Igår var vi på informationsmöte hos LB-hus i Malmö ang byggnationerna här mittemot där vi bor. Vi har nu reserverat ett hus, ett stoooort radhus på 146 kvm, fem sovrum (åååhhh) för nätta 3,6 miljoner. Nu ska jag ringa banken. Vore tacksam för alla tummar för det är inte alls säkert att vi får igenom detta, men jag drömmer och hoppas. Sååååå mkt!
    Hahhahaha!!
    De husen har jag planlösningen på!!!

    Håller tummen för att det går bra m banken!!!
    Är ni inte oroliga för räntorna osv?!
    Lycka till!!
  • Anja 19 juli 2008

    vet att det är sanslös hysteri över räntorna men jag känner mig rätt "cool". Tror inte att de kommer att chockhöjas, men säkert gå upp lite till för att sen gå ner igen. (är ju INGEN som kan säga säkert, ingen som vet och ingen som kan förutspå läget idag).

    Och därför är jag nu rasande...

    Vi hade lätt klarat att låna de summor som vi behöver för att köpa detta hus, inga problem. Men för att FÅ lånelöfte så räknar dom ju på att räntan höjs med 3%, vilket ger en ränta på 9,5 i dagsläget vilket enligt banken gjorde det LIIITE för snävt för oss. (den bank som inte är vår, så jag hoppas bara att vår bank imorgon tar det lite coolare och inte är så jä..la hysteriska, för det här med räntan och folks hysteri gör mig smått tokig. Räntorna går väl alltid upp och ner, man måste väl för f..n våga chansa lite).

    Är ruskigt ledsen, arg o besviken.

    Vet ju att vi hade klarat det Vi har levt BETYDLIGT fattigare än vad vi hade gjort t.om med en 10%-ig ränta lixom.

    Det är ju en sån chans! Vi vill ju bo här, precis på detta område där vi bor, men här FINNS ju inga stora boenden. De som finns skulle ju bli ännu dyrare, då det är enbart bostadsrätter med skyhöga månadsavgifter. Så jag är så ruskigt besviken och vill bara slå på något just nu... Har bankat soffkuddar så det hjälpte väl lite men mest vill jag bara skrika åt banktanten som inte fattar att vi VISST skulle fixa detta och att vi BEHÖVER denna chansen för den lär inte komma igen.

    Vi bor ju så trångt att vi nästan blir galna... Vi har ju t.om 10 kartonger som inte ens är uppackade sen flytten då vi inte får plats med allt, trots grundliga utrensningar både 3 och 4 gånger. Vi kan ej slänga mer grejor och vi kan ej bo så här, men det finns inget större vi har råd med. Detta hade varit det ultimata.

    Varför ska räntorna vara höga just nu!

    hade räntorna idag legat på 4 % så hade det inte varit minsta lilla problem för oss att få detta hus.

    F..n så orättvist.

    PISSRÄNTOR

  • Anja 19 juli 2008

    Ingenjörsbruden

    Mmmm vi har varit uppskrivna på listan på de husen i över ett år.

    Det är huset som heter Blues vi vill ha. Det hus vi har reserverat är nr 16

    Ska prata m vår bankkvinna imorgon. Detta var ju inte vår bank, men jag vet hur nojjig hon var över räntorna förra gången jag var där, så jag kan bara tänka mig hur hon resonerar nu, när det blivit ännu värre.

    Kan bara sucka.

    Grejen är ju den att detta hus inte är färdigt förrän om 8-10 månader, och om räntorna ligger lägre då så kommer jag ju att gräma mig så enormt mycket att jag kommer slita mitt hår!

    För det är ju först då allt ska betalas.

  • ingenjörsbruden

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-10-02 14:39:47 följande:


    IngenjörsbrudenMmmm vi har varit uppskrivna på listan på de husen i över ett år. Det är huset som heter Blues vi vill ha. Det hus vi har reserverat är nr 16 Ska prata m vår bankkvinna imorgon. Detta var ju inte vår bank, men jag vet hur nojjig hon var över räntorna förra gången jag var där, så jag kan bara tänka mig hur hon resonerar nu, när det blivit ännu värre.Kan bara sucka.Grejen är ju den att detta hus inte är färdigt förrän om 8-10 månader, och om räntorna ligger lägre då så kommer jag ju att gräma mig så enormt mycket att jag kommer slita mitt hår!För det är ju först då allt ska betalas.
    Mmmm förstår dig precis! Vi får osså krup på att bo trångt o ha grejor nerpackade i lådor....suger!

    Misstänker dock att de husen inte är färdiga om 8-10 månader.....tar nog lite längre tid.
    Men det är bra planlösning i Blues!

    Men hallå!!! Det måste ju banktanten inse!! Kan ni inte få ett lånlöfte nu o så omförhandla med banken igen när det verkligen är dags!!!! Fattar inte hur hon tänkte där när ni inte fick banklån.....nåja!
    Men 3,6 miljoner o 9% ränta känns i plånboken......

    Hoppas att det går bättre med er egen bank i morgon!!
    Håller tummen!!
    Har precis projat Opera-visningshuset klart.
  • Anja 19 juli 2008

    Ingejörsbruden...

    Grejen är den att vi hade fem dagar på oss att fixa med lånen och göra den första inbetalningen, då vi slåss om detta hus med ett annat par som VERKLIGEN är angelägna och typ blev riktigt sura över att vi stod före dem i kön (jag anmälde mig ju för över ett år sen).

    Så det suger riktigt mkt! De bygger bara tre blues-hus i första etappen, kruxet med följande etapper är att de inte fortsätter bygga sedan förrän alla hus i etapp 1 är sålda, så man har noll garanti på NÄR eller ens OM de kommer bygga de resterande! Så jä..la sugigt!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 1