• MilosMamma

    Vi Augustibrudar - 09

    AAaaahhhh Nu är datum bestämt...... :D

    Här kan väl vi alla Augusti -09 brudar hänga, följa varandra i planering och nedräkning, Alltid skönt att ha ett bollplank.

    Finns det fler därute? Vore trevligt att bli ett gäng.

  • Svar på tråden Vi Augustibrudar - 09
  • SaraPayam

    Bullen73 skrev 2008-09-29 21:59:28 följande:


    Vi har planerat bröllop 29/8 09. Bara kyrka och lokal är bokad än. Har tyg till klänning. Men har inget färgtema än, är så svårt. Funderar på tegel/orange...
    Det låter spännande, ska du ha samma färg på kort, bukett? Nåt mer?
  • Bullen73

    Det var tanken. Har sett fina kallor i orange, tyckte det var fräckt, men kanske lite för häftigt?

  • SaraPayam
    Bullen73 skrev 2008-09-29 22:17:17 följande:
    Det var tanken. Har sett fina kallor i orange, tyckte det var fräckt, men kanske lite för häftigt?
    Nä det tror jag inte. Det kommer bli superläckert ju :) Tycker att det är jättesnyggt med orange & framför allt efter sommaren, då det har varit så mycket andra färger... :)Det blir nog jättebra :)
  • storadagen2009

    Här är kyrkan och bygdegård bokad den 28 augusti 2009!!
    Galet kul!

  • storadagen2009
    storadagen2009 skrev 2008-09-30 14:27:20 följande:
    Här är kyrkan och bygdegård bokad den 28 augusti 2009!!Galet kul!
    Nejnej jag mena den 29 såklart haha
  • monkay

    Hej alla augusti 2009 brudar!

    Hittade precis hit, va kul med en tråd just för oss.

    Vi gifter oss den 15 Aug 2009 i Uppsala. Än så länge har vi bara bokat kyrkan och festlokalen. Men idag fick jag ett ryck (och blev aningen stressad efter ha läst bland alla trådar) och bokade fotograf. Hon verkade seriös och duktig, så känns som ett bra val! :) Jag trodde att det var hur lugnt som helst, men efter lite efterforskning så verkar det som om det är ett "måste" att boka sådant redan nu...

    Hur har ni gjort? Ligger jag efter i planeringen måntroo?

    Är det ngn som vet när man "bör" boka frisör och smink etc?

  • Snoris

    Vi har än så länge bokat:kyrka, präst ock festlokal.
    Idag har jag kontaktat fotograf som vi ev kommer att boka. Ringde min frisör som tyckte det var lite väl tidigt att boka, haha. Men jag har sett många som bokat redan nu.
    Vi vill ha en "speciell" tårta (ingen tradiotinell utan alla får en liten bakelse) så vi har varit runt på olika kondotorier för prisförslag.

    Har upptäckt att jag är beroende av den här sidan och av bröllop överhuvudtaget. Heeelt sjukt ju.

  • MilosMamma

    känns som det är samma folk i båda trådarna, vi kanske ska hålla oss till 1 eller vad säger ni??

  • monkay

    haha...har också blivit beroende, sitter här och hänger varje dag.. :)

    Vi har också funderat på bakelser...vill gärna ha chokladmousse och häromdagen var jag och en kompis och fikade och då hittade jag DEN!! Helt sjukt god bakelse med chokladmousse. Blir nog den...27 kronor styck, låter väl som ett rätt bra pris? Eller?

    Finns det fler augustitrådar?


    Snoris skrev 2008-09-30 15:06:36 följande:
    Vi har än så länge bokat:kyrka, präst ock festlokal.Idag har jag kontaktat fotograf som vi ev kommer att boka. Ringde min frisör som tyckte det var lite väl tidigt att boka, haha. Men jag har sett många som bokat redan nu.Vi vill ha en "speciell" tårta (ingen tradiotinell utan alla får en liten bakelse) så vi har varit runt på olika kondotorier för prisförslag. Har upptäckt att jag är beroende av den här sidan och av bröllop överhuvudtaget. Heeelt sjukt ju.
Svar på tråden Vi Augustibrudar - 09