• MilosM­amma
    Äldre 18 Sep 12:39
    7533 visningar
    62 svar
    62
    7533

    Vi Augustibrudar - 09

    AAaaahhhh Nu är datum bestämt...... :D

    Här kan väl vi alla Augusti -09 brudar hänga, följa varandra i planering och nedräkning, Alltid skönt att ha ett bollplank.

    Finns det fler därute? Vore trevligt att bli ett gäng.

  • Svar på tråden Vi Augustibrudar - 09
  • J D
    Äldre 29 Sep 13:40
    #31

    Mm, februari blir säkert lagom. Jag tänkte börja leta och beställa efter nyår, nu har jag ändå inte tid.

    Vi försöker verkligen göra alla riktiga måsten nu, som bokningar. Någon mer som känner sig stressad?

    Jenny står brud 090801 skrev 2008-09-29 12:13:22 följande:


    Vi ska också gifta oss i augusti nästa år, 1 augusti för att vara exakt. Vi har bokat kyrka, präst och festlokal. FRisör och smink är fixat. Gästlistan är skriven och jag håller på att leta klänning lite grann. När ska ni köpa klänning tror ni? Jag hade tänkt att det blir lagom framåt februari, tror ni det blir lagom?Färgtemat blir troligen rött, vitt och guld...
  • ninaoj­ocke
    Äldre 29 Sep 13:43
    #32

    Jag var inne i en brud&fest butik och frågade hur långt innan jag behövde köpa klänningen då sa han att om jag hittar en klänning jag vill ha och behöver beställa min storlek så tar det ca 3-3 1/2 mån att få hem den sen kanske det behövs justeringar.. och det tar ca 3 veckor att sy upp eller in den. Han sa oxå att jag skall tänka på att det är ju skolbal i april-juni + att det är många som gifter sig under sommarn.

  • AnnBo
    Äldre 29 Sep 17:40
    #33
    SaraPayam skrev 2008-09-22 11:03:23 följande:
    Hej!Vad spännande att du har bestämt klänning till dina tränor & dig själv :) Hur ska de se ut? Vart gifter ni er?
    Tärnornas klänningar är långa ljusrosa, enkla fast ändå lite balklänningsstuk över dem:D

    Vi gifter oss i linköping, i den rosa kyrkan:D Matchar temat:D

    Själv då? Hur långt har du kommit?
  • SaraPa­yam
    Äldre 29 Sep 17:54
    #34
    AnnBo skrev 2008-09-29 17:40:32 följande:
    Tärnornas klänningar är långa ljusrosa, enkla fast ändå lite balklänningsstuk över dem:DVi gifter oss i linköping, i den rosa kyrkan:D Matchar temat:DSjälv då? Hur långt har du kommit?
    Vi gifter oss på Bjertorp slott, mellan Vara & Skara.

    Jag tycker att vi har kommit ganska så långt med planeringen, allt det stora är så gott som klart, ska träffa fotograf, mm. om ett par veckor, sen efter det är det bara små detaljer kvar :) Vilket känns väldigt skönt.

    Tänkte att jag skulle ta & börja med inbjudningskorten lite smått, eftersom jag kommer att ha ganska mycket med skolan & jobbet i slutet av året & början av nästa år. Så det kan vara bra att ligga lite före i planeringen :)

    Ni då?
  • J D
    Äldre 29 Sep 17:59
    #35

    Hur länge har ni andra planerat? Ni verkar ha kommit så långt? Fler som gifter sig inom ett år från frieriet/förlovningen?

  • J D
    Äldre 29 Sep 17:59
    #36

    (Jag har också mkt att göra i skolan samt kommer att börja jobba inom en överskådlig framtid, önskar att vi hade hunnit längre...).

  • SaraPa­yam
    Äldre 29 Sep 21:34
    #37

    J D skrev 2008-09-29 17:59:02 följande:


    Hur länge har ni andra planerat? Ni verkar ha kommit så långt? Fler som gifter sig inom ett år från frieriet/förlovningen?
    [/citat]

    J D skrev 2008-09-29 17:59:54 följande:
    [citat]
    (Jag har också mkt att göra i skolan samt kommer att börja jobba inom en överskådlig framtid, önskar att vi hade hunnit längre...).
    Hej vi har planerat bröllopet sen i Juni, så det har inte hållit på så länge, men när man väl börjar så flyter det bara på :)

    Jag studerar med & jobbar, så jag vet precis hur du har det, men vi planerade det mesta under tiden som det va uppehåll från skolan & när jag jobbade, för att undvika att planera under terminerna. Och det känns hur bra som helst :)

    Det kommer bli nästa 1 1/5 år efter förlovingen som vi gifter oss :)
  • Jenny står brud 090801
    Äldre 29 Sep 21:42
    #38

    Vi har planerat en del. Vill planera mer men tycker fortfarande att det känns ganska långt bort, vet liksom inte riktigt vad mer vi kan planera i nuläget.
    Vi har bokat:
    kyrka
    präst
    festlokal
    fotograf
    hår och smink
    liveband till festen
    tärna och bestman
    färgtemat- rött, vitt och guld

    Vi har pratat lite om vad vi ska ha för mat, men inte riktigt bestämt. Inbjudningskort skall jag göra i början av nästa år har jag tänkt.

    VAd finns det mer jag kan planera redan nu?

  • SaraPa­yam
    Äldre 29 Sep 21:46
    #39

    Jenny står brud 090801 skrev 2008-09-29 21:42:16 följande:


    Vi har planerat en del. Vill planera mer men tycker fortfarande att det känns ganska långt bort, vet liksom inte riktigt vad mer vi kan planera i nuläget.Vi har bokat: kyrkaprästfestlokalfotografhår och sminkliveband till festentärna och bestmanfärgtemat- rött, vitt och guldVi har pratat lite om vad vi ska ha för mat, men inte riktigt bestämt. Inbjudningskort skall jag göra i början av nästa år har jag tänkt.VAd finns det mer jag kan planera redan nu?
    Du kan ju bestämma hur inbjudningskorten ska se ut.
    Börja kolla på klänningar
    Hmmm kommer inte på något mer just nu, men det finns ju jättemycket som man kan planera i god tid :)
  • Bullen­73
    Äldre 29 Sep 21:59
    #40

    Vi har planerat bröllop 29/8 09. Bara kyrka och lokal är bokad än. Har tyg till klänning. Men har inget färgtema än, är så svårt. Funderar på tegel/orange...

Svar på tråden Vi Augustibrudar - 09