• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • Wingtear

    Alla goda ting är tre:
    Om inte ringen är jätte för stor så kommer ju v-ringen att låsa den då den ligger ytterst. Testa, har du tur behöver du inte kapa i din ring!

  • lillP

    alla goda ting..: Haha, nej det känns inte det minsta jobbigt Dessutom är den redan sågad i, förminskade den en storlek i våras.

    Vad jobbigt att inte veta vad du vill ha. Jag tittade faktiskt ut möjliga vigselringar samtidigt som vi tittade på f-ringar. Är lite praktiskt lagd när det gäller sånt där Har du varit runt och tittat mkt på ringar eller tittar du bara på nätet? Hur ser din f-ring ut?

  • Alla goda ting är tre

    men man bör väl ha samma storlek för alla ringar?

    Ringkombinationen finns i mitt galleri. har för tillfället en hamrad f-ring

  • lillP

    Just det, nu kom jag ihåg att jag tittat på dem tidigare *virrig* Jag tycker att den kombon ser fin ut! Vad är det som inte känns rätt? Eller är du bara orolig att du kommer att tröttna?

    Det är nog indivduellt om ringarna är i samma storlek. Har läst nån stans att det är mer hud som trycks undan när ring två ska på. Därför kan den beöva vara lite större. Om du inte ska ha en helallians är det ju inga problem att slå ut eller förminska den ringen sen om det blir fel

  • Alla goda ting är tre

    jag tycker den e fin men lite nojig för att en diamant skulle trilla av eller nåt. har alltid otur när det gäller smycken. Däremot vill jag ju ha lite stenar så jag får väl bara försöka att glömma bort det...

    mmm jag har också hört att man ska ha större storlek då, men bör inte alla ringar vara samma storlek så det inte blir konstigt med skenorna? Dessutom kan jag få på mig en 47a, den jag har nu är 49. Så kanske 48 på alla tre är en bra mellanväg?!

  • lillP

    Om ringen är bra gjord ska inte någon sten ramla av. Haft min enstensring i 3,5år och det har inte varit några problem. Ska kanske tillägga att jag har haft på mig den när jag har jobbat på lager med att packa upp och lyfta (=skrapa i en massa saker)

    Vad är det för storlekar? Min ring är numera i stlk 17,75. Jag tycker att det är skönt när ringen sitter lite lösare. Sen så varierar mina fingrar väldigt mkt i tjocklek också beroende på om de är varma eller kalla. När jag är kall är den på gränsen till för stor och när jag är varmare än vanligt är den på gränsen till för liten

  • Alla goda ting är tre

    hmm.. strl 47 är 15.3, strl 49 är 15.9 tror jag..

  • Alla goda ting är tre

    har smala fingrar kanske jag skulle tillägga :)

Svar på tråden December brudar