• Wingtear

    December brudar

    Nog måste det väl vara fler än vi som gifter oss i december? Jag hoppas på mycket snö för egen del.
    Kan väll ha en liten lista oxå, de är ju populära

    12-24 Wingtear

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-26 19:51
    OBS!!!
    De som inte har gjort det ännu:
    ANSÖK OM HINDERSPRÖVNING!!!

  • Svar på tråden December brudar
  • 2e advent

    Tack för att jag får gnälla. Har dessutom varit lite orolig för pengar också det känns som om saker redan är påväg att rinna iväg men idag när den sista räkningen var dragen från kontot så hade vi väldigt mycket mer pengar över än vad vi ens hade kunnat hoppas på så nu kan jag i alla fall släppa det orosmomentet.

    Håller med er andra om att det är lite svårt att fatta att det är så snart Men just nu har jag världens sämsta karaktär, hade tänkt att gå ner lite i vikt men just nu äter jag mer onyttigheter än jag någonsin har gjort tror jag men jag orkar verkligen inte bry mig.

  • Wingtear

    2e advent skrev 2008-10-01 18:52:03 följande:


    Men just nu har jag världens sämsta karaktär, hade tänkt att gå ner lite i vikt men just nu äter jag mer onyttigheter än jag någonsin har gjort tror jag men jag orkar verkligen inte bry mig.
    Åh, gud vad det där låter bekant
  • ingenjörsbruden

    Ni som skickat in hinderprövning o namnbytesblankett.......
    ....o fått tillbaka papperet som ska ges till prästen.....
    Står det ngt speciellt på ert papper?????

    På mitt står det att "namnbyte ej registrerat"......är det för att namnbytet registreras först när papperet från prästen kommer in eller?

    Tänkte kolla med er först innan jag ringer SKV o står i telefonkö.....

  • Wingtear

    Nu kan jag inte säga säkert eftersom min inte är likadan som era (svenska) blanketter. Jag skulle tro att det är för att det inte är registrerat ännu.

  • Alla goda ting är tre

    hmm har skickat ifrån mig vår till vf men har inget minne om att det skulle stå något om namnbyte... däremot har vi inte skickat in byte av efternamn blanketten ännu så det kanske är skillnaden?


    ingenjörsbruden skrev 2008-10-03 17:02:01 följande:
    Ni som skickat in hinderprövning o namnbytesblankett...........o fått tillbaka papperet som ska ges till prästen.....Står det ngt speciellt på ert papper?????På mitt står det att "namnbyte ej registrerat"......är det för att namnbytet registreras först när papperet från prästen kommer in eller? Tänkte kolla med er först innan jag ringer SKV o står i telefonkö.....
  • Wingtear

    ok, nu är jag med igen. Här är det bara 1 blankett. vf kryssar i vem som byter namn, så det skickar man inte själv

  • Hösten2009

    då rådhuset där vi ska gifta oss, där enligt dem ska man ha med sig TVÅ blanketter då man gifter sig. En för namnbyte och en för hindersprövningen.

  • Alla goda ting är tre

    är det inte tre? en för namnbyte, en för hindersprövning och en intyg om vigsel?

  • lillP

    Ojoj, här var det förvirrande med alla bud om hur många blanketter man ska skicka in. Jag har bara skickat in två, och det verkar funka Blanketten intyg om vigsel får man väl tillbaka när man skickat in hindersprövningen och ska ges till VF, som i sin tur skickar in den?

    Idag har vi varit hos guldsmeden Har gått igenom hur våra vigselringar ska se ut och lämnat in våra f-ringar. Min ska det "sågas" lite i så den kan ligga lite omlott på v-ringen. Min blivande ska få sin diamant utbytt från princess till flander så den blingar lite mer Behövs nu när han ska få en radda med svarta diamanter i v-ringen.

    Hur går det för er andra? Har det stått stilla ett tag, eller händer det massor hela tiden?

  • Alla goda ting är tre

    lillp: mm det är hindersprövning och intyg om vigseln som jag skickat till vf. namnbyte har vi inte skickat, eftersom vi inte riktigt kan komma överens om denna lilla men ack så viktiga punkten.

    Vad roligt att ni varit hos smeden. Känns det inte lite "jobbigt" att han sågar i f-ringen? Så din blivande ska ha diamanter, coolt :)

    Sj har jag lite ångest med ringen, vet egentligen vilken jag ska beställa men tänk om man inte blir nöjd. dessutom gillar jag inte tanken på att vara utan f-ring i en vecka när han ska förminska den (blev rekomenderad fel storlek när vi beställde på guldfynd för de vet nog inte hur en ring ska sitta)

Svar på tråden December brudar