• TesshjärtaFred

    September 2009

    Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

    Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

  • Svar på tråden September 2009
  • Igia

    Har inte kommit så långt som till in-&utgångsmusik än. Har jämt göra med att hitta kyrka

  • MyochErlend

    nja... vill ha det mer personligt.. men kyrkobröllop blir det...
    musiken är bland det viktigaste för oss.. av alla detaljer alltså.. och därför vill vi ha något som verkligen är vi.. och det är detta :)
    ..men det är långt kvar till september 2009....*hihi*
    Vet du vad ni ska ha ronney?
    natti

  • september2009bröllop

    nej.. visste inte att man kunde välja vad man ville

    idag ska vi kolla på lokal nummer 2 så vi har nått att jämföra första lokalen med..

  • MyochErlend

    nja... alltså...
    när vi bokade kyrka så berättade vi lite vad vi hade tänkt..
    vi frågade om mina morbror som är pastor i en pingstkyrka fick viga oss..
    Svaret var:" Visst får han viga er bara han tar kontakt med den lokala prästen och någon av er (brudparet) måste vara medlem i svenska kyrkan. När det kommer till musik så kan vi inte bidra med något för det verkar som ni inte vill ha den bröllopsordning (liturgi) som är för svenska kyrkan..och vår kantor spelar bara efter den, så musiker måste ni själva hitta."

    Detta var det bästa svar vi kunde få..
    eftersom min blivande man och jag båda studerar musik så har vi massa duktiga musiker att välja ibland.. och vi kan få det helt personligt!!! :)
    Åh.. vigseln är den jag ser fram mest till... eller iaf just nu :)

    (oj det blev långt)

    Så ronney... kolla up med kyrkan vad de har för bestämmelser och sen är det bara att välja och vraka :)

  • Igia

    Håller med om det.

    Vi har iaf lyckats boka kyrka nu... Men vi ska dit och titta på den nån helg sne så får vi se om det blir den el om vi ska börja om från början :-;

    En annan fråga: Hur gör ni med inbjudningskort?

    Jag hade tänkt göra egna men nu börjar jag tvivla el kanske inte på att göra egen men på de som vi hade bestämt oss för...

  • MyochErlend

    oj.. har ni bokat innan ni vart där...så modigt! :)

    Jag har också tänkt göra egna ganska enkla...
    men det är inte det lättaste alltid...
    jag har gjort ett prov ex. och hmm.. ja..jag vet inte jag..
    det är svårt det där..
    något annat är gästlistan..usch jag gruar mig...

  • TesshjärtaFred

    Vi har inte börjat med inbjudningskorten ännu, men har väl tänkt göra egna, fast med färdiga kort som bas. Alltså att vi köper, i vårt fall vita, kort och sedan lägger en personlig touch på dem. Vi tapetserade just i vårt vardagsrum och fick ganska mycket tapet över så vi tänkte nog klä korten med den. Då blir det ju personligt eftersom det är något vi har hemma och som våra nära och kära känner igen. Det är en skog som går i naturvit och beige/brunt, så det känns ganska mycket "september" också.

    När det kommer till gästlistan så trodde jag att det skulle vara tufft, men vi satte oss i somras och skissade på ungefär vilka vi ville bjuda. Det blev runt 85, vilket är helt okej för oss, och sen kommer säkert några bytas ut när vi väl sätter listan snart.
    Det beror ju helt på vad man har för budget och hur många som får plats i lokalen. Vi valde lokal lite efter hur många vi tror att vi blir. Sedan har vi prioriterat vänner framför släkt. Alltså inte nära släkt, men jag bjuder hellre mina vänner som jag vet att jag får en rolig dag och kväll med, än avlägsna farbröder och kusiner som jag inte har träffat på 20 år.

  • september2009bröllop

    Har börjat skissa på gästlista men de e ju långt kvar och mycket kan hända. Även vi har valt lokal efter ungefär hur många vi blir.. vi har dock lite beslutsångest mellan 2 stycken..

    på tal om gästlista och inbjudningskort... när hade ni tänkt skicka ut era? tänkte att de kunde va kul att få ut dem lagon till alla hjärtans dag men de kanske är för tidigt??

  • TesshjärtaFred

    Oj, det känns lite tidigt. Typ två - tre månader innan tänkte jag mig. Eftersom det är strax efter sommaren så tänkte jag att det kunde vara smart att skicka ut dem lite innan midsommar eftersom sen kommer sommaren med semestrar och sådant.
    Men man gör ju som man själv vill.

Svar på tråden September 2009