• TesshjärtaFred

    September 2009

    Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

    Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

  • Svar på tråden September 2009
  • september2009bröllop

    "färgtema" :) är klart med.. tänkte gå i mörkröd/lila som orchideér har (om nån förstår vad jag menar för färg :) ), guld och gammelrosa

  • september2009bröllop

    Jiiipiiii kyrkan är nu bokad :) över lycklig....

  • Igia

    Man kan inte se ditt galleri..


    ronney skrev 2008-09-22 12:21:13 följande:
    Vi gifter oss den 5 september. Än så länge har jag hittat klänningen med stort K på nätet men ska jaga efter en liknade här i sverige så man får provat den först. Skalet till inbjudningskorten är klara( bild finnsi galleriet). Vi vet vilken kyrka vi vill ha, vart vi vill ha festen samt vilket band men har inte bokat nått sånt än...
  • september2009bröllop

    jag har valt att visa i det allmäna galleriet är det nått mer jag måste göra?

  • september2009bröllop

    inte så många september brudar som e online så ofta...?

  • alltidvi
    ronney skrev 2008-09-22 19:46:55 följande:
    inte så många september brudar som e online så ofta...?
    Jättesöt inbjudan! Vi har inte börjat göra några inbjudningar än, men har lite idéer...
  • september2009bröllop

    eftersom även du gillar pyssel så antar jag att du knåpar ihop dem själv? ni måste ha massa sånna butiker i sthlm? själv bor jag i borås men har trots en liten stad iaf två butiker att välja mellan:)

  • Tösabita

    Trodde precis som Igia att 19 September inte skulle vara så populärt utan att folk skulle tycka det var för sent.

    Vi bokade som sagt kyrka och lokal i början av sommarn, men vi har nu ändrat oss angående lokalen så vi letar vidare för fullt. Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att bara hitta en bra lokal.

    Ronney, Jättefina inbjudningskort.
    Jag har en liten ide om hur våra ska se ut och de påminner faktiskt lite om dina :)

  • september2009bröllop

    jasså.. hur hade du tänkt göra då? allt kul att veta hur andra gör sina.. tänkte att allt skulle se likadant ut som inbjudningarna.. festprogram mm

    så de e svårt att hitta en bra lokal? vart bor du nånstanns?

  • Tösabita

    Finns en bild i mitt galleri på ett inbjudningskort som jag gillar. Dock har jag tänkt att det mörka ska vara mer mönstrat. Har inte bestämt om "linjerna" ska ligga vågrätt eller diagonalt heller.
    Håller absolut med om att inbjudningarna, festprogrammen o.s.v ska ha samma stil.
    Om jag hittar en bra tapet har jag även fundering på att lägga den som löpare på borden. Vi får se.

    Jag bor i Uddevalla.
    Den lokal vi bokat är egentligen den ultimata bröllopslokalen här. Den har ett underbart läge med en fantastisk park och havet precis brevid.
    Tyvärr är den väldigt sliten plus att min sambo kommer få gå runt och ducka för ljuskronor hela kvällen.

    Finns väl en del lokaler här i området. Men jag är tyvärr rätt kräsen. Vet hur jag vill ha det så det är svårt att hitta nåt bra.

Svar på tråden September 2009