• mrsD

Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

• Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • Långserud

Maj: Jättefint inne och som ngn skrev, ett perfekt första hus. Hur bor du/ni nu, är det panik att köpa eller kan ni ha is i magen närmasta tiden för att se hur det utvecklar sig? Har ni ngt som ni ska sälja här i Gbg också?

Helgen är nära!

Kram tjejer!

• valkyriana

Amor Grattis!!!! Vad roligt! Jag tyckte väl att ni hade ett "magkort" i gelleriet. OBS inte att du hade mage nu, utan att ni höll händrna kärleksfullt på din mage.

Orkar inte läsa mer nu. Ska ta ett varmt bad och lägga mig för att sova. Barn tar aldrig sovmorgon...

• AyBee

Ett trådgrattis här också Amor. Du vet redan att jag tycker att det är jätte kul. Nu längtar jag massor tills nästa fika för vi har ju en massa att prata om juhu allihopa

• AyBee

Tjejer?..jag är så jäkla ledsen och förstörd. Är det någon som kan förstå hur jag känner det?

Idag var vi på dop, för våra vänner som döpte sin son?..och vad händer?.jo mitt i allt börjar Mendelsohns Bröllopsmarch spelas och de ställer sig i giftas position i kyrkan!!!!
    Alltså - jag satt hemma i hennes kök för 2 veckor sedan och hon hade världens utfrågning om hur det gick för oss i planeringen. För att sen snuvas oss på konfekten och gifta sig 5 veckor innan oss!!!

Och inte nog med det. Våra 2 närmaste vän-par visste om det och sa ingenting tills oss. Känner mig såååå besviken av dom också.

Vilken väninna väljer att lägga sitt bröllop precis innan en annan väninna som man dessutom är ganska så nära????? Jag gav henne/dom ett väldigt svalt grattis för jag kunde verkligen inte gömma vad mina tankar tyckte. Hon sökte min brlick hela tiden och jag vägrade se på henne. Har ingen aning om hur hennes ring ser ut eller var de ska tillbringa bröllopsnatten.

Nu måste jag hålla skenet uppe för svärföräldrarna är hemma här hon oss ikväll. Men på vägen hem från dopet/bröllopet kunde jag inte hålla emot längre utan började att stortjuta.

• 31 maj 2008

Nej, AyBee - vad trist! Förstår verkligen dig. Hade ju en kompis som gifte sig 2 veckor innan oss, och blev besviken då de berättade att det ska göra det. Men tänk att ert bröllop kommer att bli mycket roligare och bättre och en större grej än deras. Ni har ju planerat så länge och kommer att få det helt perfekt!

Stor kram!

• Troll1

Har också en vän som ett halvår efter att vi deklarerat att vi ka gifta oss, bestämmer sig att gifta sig några v före oss. Lite småkonstigt, men det är ju deras val. En annan väldigt nära väninna ville att jag skulle komma och gå ut med henne och ett gäng till. är vi kommer dit har de precis gift sig i sitt hem. F..n vad snopet! Kund lika gärna fått vara med...
    Hoppas att du trots allt kan lämna det bakom dig, för din egen skull, men jag har förståelse för hur du känner.
    Kram från en till septemberbrud (nästa helg )

• Astriden

men aybee gumman, förstår precis hur du känner..
    fy va trist! Inte det att du inte önskar dem all lycka men bara det att undanhålla en sådan sak när du berättat massor för dem.
    Men det du känner är naturligt tycker jag, inget kontigt att du känner dej snopen & besviken Vad säjer m? vilken ka var det?
    Kommer ni förbi indag? om, så får vi prata mer om detta!!

Troll, va kul att du kikar in det är dags dör dej snart!
    hur känns det & är ni i fas med allt?

• valkyriana

Aybee
    Fan vad trist. Vad lurad du måste känna dig... Jag hade int trott att det var sant.

Men det är som tjejerna säger. Ditt bröllop kommer att bli helt annorlunda- det kommer bli helt perfekt. Genomtänkt och personligt.

Kram! Skaka av ig det och låt det inte förstöra för dig. Nu är det ert bröllop du ska fokusera på! Skit i henne.

Kram

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Aybee - Gumman jag förstår dig, våra vänner hade sitt 2 veckor innan vårt och gumman det var ingenting som var som vårt bröllop tyckte jag... Jag håller med de andra som säger att ditt kommer ju att bli mycket bättre!!!! Det vet du!

Jag tror att du är mer ledsen att de medvetet höll detta bakom din rygg..som om du skulle göra värsta scenen om du fick reda på det! Det kanske är det som gör dig mest ledsen.. Gumman titta framåt och du vet att BT tjejerna finns här för att hjälpa dig med allt möjligt!!! Gumman en Bamse kram från mig!

Astrid - Vad skönt att allt gick bra, jag tittar förbi denna veckan Puss på er.

Tack alla för hälsningarna vi är ju så glada.

• AyBee

Tack för stöd-orden & kramarna tjejer!!!!!
    Känns inte bättre idag utan är fortfarande besviken och snopen.
    Jag vet att vårt bröllop kommer att vara tusen gången bättre än deras. Som ni skriver mer personligt och en jäkla fest. Fast varför mår jag inte bättre trots att jag långt därinne vet detta????

Astriden - Jag & A kommer gärna förbi idag. Ringer dig om en liten stund och ser vad ni har för er. Det är ju cyklaväder

Vi är ensamma idag. M jobbar och vet inte när han kommer hem idag. Vad ska ni andra hitta på?

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5