• mrsD

    Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

    Nu är vi inne på upploppet och endast några få kvar som fortfarande har dagen B framför sig!

    Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2916681.html

  • Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5
  • BarbaBruden

    Grund
    Vilka underbara bilder! Tänk att du sytt allt själv! Så imponerad!!!!

    Kul att vi blir några stycken på fredag. Ska bli så kul att träffas igen. Vart har Amor tagit vägen???

  • CRISTAL

    Hej tjejer,

    Var ett tag sedan jag skrev här på BT.
    Jag har inte glömt er, bara haft fullt upp.

    Idag på dagen är det 2 månader kvar till vår bröllopsdag och det börjar kännas att snart är det nära.

    Allt är enligt planen förutom en sak som är lite trist.
    Min svärmor, Martins mamma gick bort för 3 veckor sedan. Begravningen var i förra veckan och det är jättetråkigt att svärmor inte finns med oss längre. Jobbigt att tänka på att hon inte kommer vara med i kyrkan och se när vi vigs men vi är glada att hon visste om att vi skulle gifta oss.

    Som Martins brorsdotter 6 år sa "Hon finns med i era hjärtan när ni gifter er" =)

    Grattis säger jag till alla som är fruar och snart är det dags Amor. Har ni koll på läget inför den stora dagen?

    *kram på er*

  • mrsD

    hej tjejer!

    Cristal - kul att du e tillbaka! hur går planerna? trist me svärmor där.. brorsonen har alldeles rätt=)

    Hörni, ska hälsa från Stjärnis att hon inte har glömt oss ;) utan hon bara inte har tillgång t internet än..

  • CRISTAL

    Jo det går fint med planerna.
    Känns som vi har läget under kontroll.
    Men allt är inte spikat. Inte pratat med florist eller bestämt oss för vem som ska göra bröllopstårtan. Maten är inte heller helt spikat. Än är vi lugna... ingen bridezilla i närheten än sålänge =)

  • malinlars

    Idag var första dagen på jobbet. Känns väldigt bra.. fick upp min tjänst fr 75 till 82 %.. Inte helt fel!

    mrsD: Precis! Det var så vi resonerade! Men han har redan varit på 2 intervjuer & skall provjobba på onsdag!

  • AyBee

    Godmorgon alla få som är här

    Grund - Planering ligger som sådan. Började göra omslagen till festhäftena igår. Ska köpa restan av all material idag för att få de klara så att jag kan ge de till mina systrar så att de kan fylla dom. De har hand om festen och vi vet INGENTING. Känns helt okej för så slipper jag tänka på den.

    Sen ska vi väl spika maten hoppas jag!!
    Ska ringa kyrkan idag o koll avem kantorn är plus att se om de har cdspelare i kyrkan.
    Om några veckor ska vi träffa prästen också. Så nu rullar det på.....fort också

    Tjejer - igår tog jag tag i mig själv igen. Gick med i Viktklubb på nytt och satt upp ett nytt mål. Var med där förut och det fungerade hur bra som helst. Jag är ju lite fucked up när det gäller mat men nu ska jag få ordning på grejerna. Har varnat M att jag kommer antagligen bli lite moody nu när jag inte kan vräka i mig socker av alla dess slag.
    Igår lagade vi en jätte god thailänsk inspirerad wok med massa grönsaker. Den var lite stark så nästa gång skippar vi nog red curry, eller halverar det iaf Så önska mig lycka till för I´ll need it!!

  • BarbaBruden

    Lycka till Aybee! Håller tummarna som hårdast!
    Så VK är bra? Har själv funderat på att gå med för att få struktur....har svårt att äta rätt mat...
    Är ditt mål inom nära räckhåll??

    Och på tal om mat; vad ska vi äta på fredag? Hur ser det ut med grill? Nån som har koll på vädret?

  • BarbaBruden

    Hos Barba i Sävedalen
    Fredag ca 18

    Barba
    Astriden
    AyBee
    Grund

  • Grund

    SMHI säger halvklart just nu. Hoppas det itne bli regn!!

    Var är Amor?

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5