• viktualia

    Ännu en tur med barnkarusellen

    Hej alla barnkarusellsåkare!

    Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

  • Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

    Hej svejs! Nu är jag tillbaka efter vår första husvagnssemester! Det var sjukt varmt, jobbigt, mysigt men framförallt askönt att komma hem igen till alla bekvämligheter. Har dessutom lyckats dra på mig en riktig rossel-förkylning så det är lugna gatan som gäller här hemma.

    Läste ikapp lite grann igår, men eftersom hjärnan är lite mosig får ni inte ta illa upp om jag glömmer kommentera. Skrev ett inlägg igår som försvann och jag orkade bara inte börja om, så här kommer det som jag minns.

    Cicci - Stor kram! Nu är beslutet taget iallfall och ni slipper våndas över det. Återstår gör förstås bearbetningen, men det positiva verkar åtminstone vara att du och maken pratat ordentligt? Håller tummarna för att fortsättningen blir ljus iaf.

    Vickan - Herregud. Det är väl ändå ödets ironi att trådens enda "riktiga" velpotta träffar rätt på första försöket! Jag menar, vad är oddsen för det? Men du, det kommer bli super! Jag grattar - Grattis Vickan!!!

    Tinga - Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag kan inte sätta mig in i den tuffa sits som ni varit och fortfarande är i. Men du, det måste finnas hjälp att få? Jag har för mig att du skrev att de fortfarande sondmatas och då måste ju fler kunna hjälpa till? Era föräldrar? Syskon? Nära vänner? Det verkar som det är läge att våga be om hjälp. Jag tror inte att de skulle tycka det var betungande. Hade jag bott närmre hade jag gärna kommit några timmar för att avlasta, och jag tror säkert att era anhöriga är villiga att göra detsamma. Har ni frågat? Lite sömn gör SÅ STOR skillnad att man knappt tror det är sant. Skickar massor med kramar till dig och dina killar!

    Vänner - Jajamen, det är jag som älskar krämer och jag är jättenöjd med de jag beställde sist. Paketen fastnade ju i tullen men det var bara att betala och se glad ut. Sedan faxade jag kvittot till företaget jag handlat av och de krediterar mitt konto. Funkar super!
    Jobbigt läge med prinsen... Och vilken kommentar av läkaren. Som om man ville att de skulle slå sig... Sånt händer ju bara. Dessutom - hur lätt är det att få ett barn i den åldern att hålla sig lugn???

    Nenne - Har du fått svar ang din intervju? Verkar som ni haft en lyckad semester iaf du och maken. Och jodå, det kommer att bli din tur. När ska ni dra igång med inseminationerna?

    Nattson - Härligt att det funkar bättre! Finns det någon bild på Alicia i galleriet?

    Junilejon - Skönt att höra att det går framåt för er oxå. Låter härligt att ha båten som tillflykt när det är varmt. Snacka om att lillkillen börjar i tid

    September - det är inte klokt vad tiden går...

  • Izzie

    September - Jag testade det ett tag, dvs att pumpa ur och ge på flaska. Funkade jättebra. Då blev det längre mellan amningarna och maken kunde hjälpa till. Att vänja henne vid flaska var ju bra oxå med tanke på att min amning funkade allt annat än bra sen...

  • Izzie

    Förresten så har tanten hittat mig igen! Ett och ett halvt år utan mens var inte fel alls (ifall man räknar bort det vidriga avlaget då förstås som höll i sig i 8 veckor... Varför förbereder ingen en om det förresten???)

    Så det var dags att inhandla bindor och tamponger igen. Fick leta en stund för de hade tom bytt förpackningar på de sorter jag brukade använda

    Med andra ord, borde ingen av er andra få ett besök av henne just nu eftersom hon är uppehållen hos mig... Är det någon som väntar just nu??? Nä, hon var väl på väg till Vickan, men hittade mig istället. Fine by me...

  • Izzie

    jasså, jag skrämde iväg alla...

    jaja, får väl ta lunch istället då.

  • viktualia

    Izzie- jag håller mig i bakgrunden... dvs roar mig med att vara hantlangare åt maken som tapetserar hallen.. ett SJUUUUKT knöligt projekt på grund av konstigt tak, div rör och element..

    tack för alla grattis. Och som sagt, velpottan det ÄR jag.. men nu sitter jag här på min pottkant. Inser att alla år med p-piller och halvåret med kondom troligen var bra - eftersom det tog på första försöket sen.

  • viktualia

    Grubbel grubbel

    Jag är i vecka 5 just nu. Frågor till expertpanelen:
    - Hur mkt alkohol har ni tillåtit er vid den fasen i graviditeten?
    - Ska ju ut och resa, borde man kolla försäkringar och annat spännande?
    - Nåt annat överlistigt ni vill upplysa om?

  • start september

    Vad kul att så många nu verkar vara hemma och inne här!

    En extra kram till Page - vi saknar dig men det känns tryggt att du verkar hålla koll!

    Telis, låter som ni haft det mycket bra. Jag blev enormt sugen på grekisk mat när jag läste ditt inlägg, det får bli fetaost till lunch. Inte the real thing men ändå...

    Izzie, husvagn är årets trend har jag läst . Men du verkar inte övertygad? Tant är inte kul, men att den kommer efter ett halvår är väl inte helt ovanligt? Du ammar bara lite numera?

    Och Nenne, jag förstår attt det suger att bli ensam när maken börjar jobba, han reser väl dessutom i veckorna. Du verkar vara så företagsam vad det gäller att göra kul grejor, försök unna dig något extra, det är du värd! Och så håller jag fortfarande tummarna för jobbet du berättade om.

    Och Vickan, grattis hör till och är en del av chockterapin...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen